Zipp Vapor – problem z modułem CDI.
- This topic has 6 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 9 years, 11 months temu by grzybers1991.
- AutorWpisy
- 14 kwietnia 2014 dnia 18:28 #162779
Witam! Jestem tu nowy i chciałem zapytać jaka może być przyczyna z palącymi się modułami CDI. Jakiś czas temu przejechałem kilka km, postawiłem skuter a rano już nie odpalił okazało się że moduł się spalił (był prawie zwęglony) kupiłem nowy i to samo. Proszę o konkretną odpowiedź – CZY WINĄ SPALONEGO MODUŁU MOGŁO BYĆ ODPALANIE BEZ AKU LUB ZETKNIĘCIA SIĘ PRZEWODU plus Z MASĄ? CZY MOŻE TO BYĆ WINA ZEPSUTEGO REGULATORA NAPIĘCIA PRZEZ CO ZBYT DUŻY PRĄD SPALIŁ MODUŁ?
z góry dzięki za odpowiedź.14 kwietnia 2014 dnia 19:11 #162787zrobienie zwarcia przez zetknięcie (+ z -) spowodowało by przepalenie się bezpiecznika. A moduł jest zasilany z regulatora napięcia, tu możesz podmienić na inny ale taki sam, i sprawdzić. Zdarza się z powodu uszkodzonego regulatora pali się wszystko. Akumulator jest potrzebny do odpalenia z rozrusznika, i jego brak nie ma wpływu na prace silnika,bo po odpaleniu go z kopa moduł i wszystkie inne odbiorniki zasilane są z prądnicy przez regulator .
14 kwietnia 2014 dnia 21:59 #162802dzięki za odpowiedź sq3llh ale ja obecnie nie mam założonego bezpiecznika więc nie miało co przepaić:). Znam się trochę na elektryce ale w tym chinolu to mnie już przerasta więc upewniam się co to może być. A słyszałem że jazda bez aku może popsuć regulator. Mam nadzieję że to bedzie regulator bo całą instalację już prześwietliłem
14 kwietnia 2014 dnia 22:17 #162803sq3llh napisał:
A moduł jest zasilany z regulatora napięcia, tu możesz podmienić na inny ale taki sam, i sprawdzić. Zdarza się z powodu uszkodzonego regulatora pali się wszystko. Akumulator jest potrzebny do odpalenia z rozrusznika, i jego brak nie ma wpływu na prace silnika,bo po odpaleniu go z kopa moduł i wszystkie inne odbiorniki zasilane są z prądnicy przez regulator .
Kolego wiesz co piszesz? Chyba nie do końca znasz instalację skuterów, albo w ogóle. Ogólnie moduły dzielimy na AC i DC. AC ma własne zasilanie prądem zmiennym z odrębnych cewek/cewki statora, a DC jest zasilany prądem stałym z akumulatora. Przy zapłonie DC jest wymagany sprawny akumulator, ponieważ gdy będzie słaby to zapłon fiksuje. Natomiast przy module AC brak akumulatora niby nie ma wpływu, ale tak na prawdę jest potrzebny, ponieważ, gdy go sobie odłączymy, to całe obciążenie idzie na regulator i wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy w instalacji.
14 kwietnia 2014 dnia 22:32 #162804no tak,mam przed oczami schemat elektryki vapora dla tego wiem co pisze,inaczej nie odzywał bym się wcale,a na ścianie mam całą elektrykę wiszącą z vapora z 2009 roku, chyba że wyszły jakieś zmiany, ale na tyle co robiłem nie zauważyłem tak kolosalnych, ale jesli ty wiesz wiecej niż jak to z chęcią przyjmę twoją wiedzę.
vapor i nie tylko http://arecki113.republika.pl/schematy/schemat%20do%20chinczyka%20vapor.jpg
14 kwietnia 2014 dnia 23:08 #162807J23 napisał:
Kolego wiesz co piszesz? Chyba nie do końca znasz instalację skuterów, albo w ogóle. Ogólnie moduły dzielimy na AC i DC. AC ma własne zasilanie prądem zmiennym z odrębnych cewek/cewki statora, a DC jest zasilany prądem stałym z akumulatora. Przy zapłonie DC jest wymagany sprawny akumulator, ponieważ gdy będzie słaby to zapłon fiksuje. Natomiast przy module AC brak akumulatora niby nie ma wpływu, ale tak na prawdę jest potrzebny, ponieważ, gdy go sobie odłączymy, to całe obciążenie idzie na regulator i wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy w instalacji.
A widzisz >J23< O tym zapomniałem, i przyznaję Ci rację. Mój błąd!.<szacun>
15 kwietnia 2014 dnia 08:18 #162829Czyli regulator do wymiany i wszystko ok tak? bo raczej nic więcej nie powinno palić tego modułu
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.