Zipp Quantum GT5 2t – bardzo ciężko odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #114492
    Evinek
    Uczestnik
    • 3
    • 7Postów:

    Witam.
    Skuter to Zipp Quantum GT5 2t.

    Chodzi o to, że skuter odpala bardzo ciężko. Jest tak z startera jak i z kopki. Raz mi odpalił po nagrzaniu świecy zapalniczką, ale że mam rozregulowany gaźnik to słabo trzymał obroty i zgasł w końcu (pochodził z 30 sekund utrzymując obroty manetką). Później było już znów trudno odpalić. Świeca oczywiście ciemna, nie mam jak wyregulować gaźnika gdy skuter nie odpala.

    Akumulator oczywiście naładowany. Filtr powietrza wyczyszczony i raczej jest szczelny. Przedtem widziałem trochę paliwa/oleju w filtrze, ale nie wiem jak teraz. Sprawdzę gdy będę przy skuterze (piątek). Świeca daje iskrę (sprawdzałem na ramie).
    Co mnie nie pokoi to, że gdy odkręcałem śrubkę od obrotów to była końcówka czarna (ta część co była w środku gaźnika). Wnioskuje, że cały gaźnik jest tym zalany (spalone paliwo?).

    Wcześniej jak jeszcze dawałem rade jakoś odpalać to przejechałem 5 km z czego 6 razy obroty mi spadały w czym 3-4 razy zgasł. Przed ostatnie zgaszenie spowodowało, że męczyłem się z odpaleniem 20-30 minut. Nie sądzę, że to puchnięcie tłoku ponieważ gdy odebrałem od mechanika to tak samo zachowywał się gdy był zimny. Dwa razy obroty spadały na 1 km.

    W skuter już włożone jest aktualnie około 1300 zł gdzie prawie ciągle stoi nie ruszany bo kupiony był gdy w ogóle się nie uruchamiał. Półtora roku już tak stoi.

    Proszę o porady i najlepiej dokładniejszy opis części, które mogą być do wymiany ponieważ moja znajomość na temat skuterów nie jest za wielka.

    Dziękuje i pozdrawiam, Paweł.

    #114497
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    czytanie nie boli a i może pomóc , wystarczy użyć szukaj , na początek masz tu coś

    http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-slabe-osiagi-sam-dokonaj-przegladu-poradnik/

    #114499
    Evinek
    Uczestnik
    • 3
    • 7Postów:

    Czytałem i to nie wiesz jak dużo. Czytam i szukam całe dnie.
    Ten artykuł również czytałem (nawet z 5 razy).

    Gaźnik zamierzam wyczyścić oraz wyregulować i sprawdzić Zawory Membranowe w piątek.

    Problem z odpalaniem występował już od dawna, a gaźnik był regulowany wcześniej. Moim zdaniem to nie jest problem regulacji tylko coś większego. Może ktoś coś poradzi co warto sprawdzić.
    Dodam, że sam nie sprawdzę takich rzeczy jak cylinder więc te rzeczy odpadają. Najwyżej znów pojadę do mechanika, ale tym razem do innego.

    #114501
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    to skocz do innego i przy okazji niech zmierzy ciśnienie w cylku , może nie mieć kompresji.

    #114504
    Evinek
    Uczestnik
    • 3
    • 7Postów:

    Wolałbym na początku sprawdzić jeszcze podstawowe rzeczy zanim pójdę wydać pieniądze u mechanika.

    #114521
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    gaźnik , świeca i filtr powietrza to były te proste rzeczy , dalej to już cylek , tłok , pierścienie i wgłąb silnika – elektrykę wykluczam skoro masz iskre – tylko jaką i jaka przerwa , u mnie jak miałem 0,6 to była jakaś taka watła a przy 0,7 to już solidna – sprawdź.

    #114524
    Evinek
    Uczestnik
    • 3
    • 7Postów:

    Dobra. To raczej pojadę do mechanika.
    Dzięki, że chociaż odpisywałeś.
    Iskra pewnie jest dobra bo świeca nie była prawie używana. Tak samo cewka była wymieniana.
    Jeszcze raz dzięki.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button