zipp Quantum

olej na swiecy i problem z odpaleniem.jak temu zapobiec?

...

wiem ze to regulacja gaznika tylko nie wiem jak go wyregulowac by dobrze mi odpalal.przeczyscilem swiece z tego oleju to odrazu mi odpalil.

olej czy benzyna na świecy ? to duża różnica

raczej olej bo sliskie bylo

to masz pierścienie do wymiany , albo padły albo się zapiekły

raczej to nie ten problem.mam skutera dopiero 4 miesiace od nowego.moze i to paliwo bylo.wiem ze mokra swieca byla.wydawalo mi sie ze to olej.jakby to byly pierscienie to pewnie mocno zalana by byla ale odpalic hjuz nie moglem.wydaje mi sie ze z gaznika za duzo oleju podaje do swiecy

skoro jesteś pewien że to nie olej to poszukaj na forum artykułu o regulacji gaźnika , jest tu tego pełno.

czytalem juz wiele o regulacji gaznika.niby nic trudnego ale tak naprawde nie jestem na 100% pewien ktora to sruba do regulacji mieszanki.z tego co czytalem to znajduje sie po lewej stronie od regulacji obrotow a u mnie jest srubka ze sprezynka po prawej stronie od regulacji obrotow ale nie wiem czy to jest od tej mieszanki

ktos pomoze?

ze sprężynką to jest od obrotów a w gnieździe od mieszanki - i tą regulujesz a obroty podtrzymujesz na tej ze sprężynką

jak ta druga wykrecilem to tez byla sprezynka.od obrotow to wiem ktora.w jakim gniezdzie od mieszanki?

Drogi kolego Sławku! Rozumiem, że Twój skuter ma silnik 2T. Nie zapala na ciepło? Tak kilka minut po zgaszeniu szczególnie? Jeśli tak to wkręć świecę o jeden, a jeśli nie pomoże to o dwa numery cieplejszą.

Ja tak miałem. Używałem świecy BR8HSA marki NGK i musiałem wozić jeszcze jedna świecę na wymianę po każdym zatrzymaniu. Miałem już ochotę zgłosić sie na zawody w wymianie świecy na czas z zawiązanymi oczami. Wkręciłem E7RTC Torch (odpowiednik BR7HS NGK). Też nie pomogło ale było jakby lepiej. Teraz używam B6HS i jest git.

Jakiej świecy Ty używasz? Pamiętaj, że w przypadku NGK im wyższy numer tym świeca zimniejsza.

silnik 2 t.nie mam swiecy ngk w skuterze.woze zapasowa ngk.myslisz ze to moze byc wina swiecy?nie raz tak jest ze musze stanac gdzies na drodze i juz ciezko sie odpala

Może tak być. Mi też działał normalnie - zapalał elegancko na ciepło. Potem już ciężej ale dawał radę. Ostatnio już przestał i woziłem świecę na zmianę.

Dlaczego tak się dzieje? Otóż zimniejsza świeca jest przystosowana do pracy w niższej temperaturze. Gdy silnik pracuje ona nagrzewa się zbyt mocno i później jest problem z przeskokiem iskry w celu zapalenie mieszanki. Bo na zimno super zapala i nie ma żadnych problemów - świeca jest jeszcze nie przegrzana.

Podaj mi markę i symbol świecy, której używasz obecnie. Spróbujemy dobrać coś innego. Możesz kupić np. wymienioną przeze mnie NGK B6HS (cyfra 6 jest tu najważniejsza). Koszt nieduży, a prawdopodobnie powinno pomóc. W każdym razie nie poszkodzi.

Tu masz symbole świec innych marek zastępcze za B6HS NGK:

http://www.sparkplug-crossreference.com/convert/NGK_PN/b6hs