WAŻNE: Jak sprawdzić skuter?

Witam, jestem prawie zielony w skuterach. Planuje w Sobote jechać obejrzeć Peugeota Jet Forca, ale nie wiem jak się nie naciąć przy kupnie. Czytałem poradniki na właśnie tej stronce ale nie rozumiem większości rzeczy, opisze ktoś co mam sprawdzać dokładnie? wiem tylko jak sprawdzić te najważniejsze rzeczy.
I czy ten skuter będzie dobry: http://olx.pl/oferta/peugeot-jetforce-50-transport-raty-CID5-ID6qSP1.html ?
Założony nowy silnik od ludixa blastera z przebiegiem 4000, chyba są identyczne więc to w niczym nie przeszkadza.
Wersja na gaźniku
Wydech LeoVince Silent pro

Kolejne pytanie bo się na tym nie znam Tak mi napisał na pytanie czy skuter do wszystkich opłat:

jest faktura vat marża więc przegląd i wydział komunikacji i tłumaczenie z angielskiego ( moge zrobic)
wiec przeglad 50 zł i w wydziale komunikacji 120 i ubezpieczenie to wszystko
przegląd moge zrobić ja za 80 zł

To znaczy, że jak zrobi mi ten przegląd za 80 i w wydziale zapłace 120 (razem 200) + ubezpieczenie i mogę jeździć?

Liczę na szybkie pomocne odpowiedzi

kup sobie zarejestrowany w pl jak silnik już był wymieniany to znaczy że ostro w d dostawał skoro tak to nie tylko silnik mógł ucierpieć zawieszenia przy agresywnym użytkowaniu jak i hamulce też w d dostają i zalożył używany niby 4tys przebiegu od ludwika a kwity z serwisu na przebieg silnika ma? Guw*o ma,kupił zarżnięty wrzucił pierwszy lepszy silnik jaki mu pasował i tyle, daruj sobie zakup i szukaj dalej:)

Akurat wszystkie kwity ma, wydaje mi się, że chodziłby jak marzenie na nowym silniku ;)

TAAAAAAAAAAAAAA na pewno:D:D:D:D:D

Ważna zasada jak dla siebie to nigdy od handlarza zapamiętaj co by to nie było jak byś nie zapytał to zawsze jest cacy nóweczka a po dwóch dniach od kupna spali ci garaż :D