Tuning silnika 4T GY6 152 QMI (124 cm3)

Wyświetla 421 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #200351
    Diversion
    Uczestnik

    Myślę że temat odpowiedni i użytkownicy tego wątku to fachowcy, tak czytałem cały ten temat…

    Jako że posiadam w swoim chinolu silnik z owego tematu to planuje zwiększyć jego osiągi ponieważ mam wrażenie że mój
    skuter jest gdzieś blokowany…na prostej jestem w stanie odkręcić do 75 km/h licznikowo (187cm przy wadze 96kg), realnie nawet nie chce wiedzieć.Czytając różne tematy na tym forum dowiedziałem się że mam na tabliczce znamionowej oznaczenie 3250 co by znaczyło że mój
    wałek rozrządu nie kręci go odpowiednio wyżej, czy to jest jedna z przyczyn?…

    Planuje zwiększyć pojemność do 150cc, ale na chińskich częściach zamiennych gdyż cokolwiek lepszego,markowego jest moim zdaniem inwestycją nie opłacalną w stosunku do mojego skutera…i tu rodzi się pytanie jaka jest różnica w jakości tych dwóch zestawów

    http://allegro.pl/cylinder-z-tlokiem-atv-150-gy-6-automat-powietrze-i5461690490.html
    http://www.racing-planet.pl/19446-cylinder-150cc-eco-gy6-125-152qmi-157qmj.html

    warto dać więcej czy to takie same chiny w obydwu przypadkach, może ktoś coś poleci?

    Pozdro

    #200354
    paci
    Moderator
    #200358
    Diversion
    Uczestnik

    Dzięki i jeszcze jedno pytanie czy jest jakaś różnica między wałkiem rozrządu 125 vs 150…

    #200360
    paci
    Moderator

    To już raczej kot ci powie ale z tego co sam wiem to w quadzie gy6 125 czy 150 nie ma i oba są bez jakiś tam restrykcji.

    #200393
    Just_as_planned
    Uczestnik

    Diversion napisał:…czy jest jakaś różnica między wałkiem rozrządu 125 vs. 150…

    >
    To zależy czy masz skuterowego… Zipp-a, Bartona, TorQ czy też jednak… Peugeota. 😉
    >
    W serii zwykłego chińskiego GY6 152 QMI & GY6 157 QMJ i przy jego standardowych…. 90 ogniwach łańcucha rozrządu, różnicy nie powinno być żadnej, chociaż dużych chińskich fabryk wspomnianych silników jest przynajmniej kilka.
    Chiński Peugeot Sum-Up w wykonie całych 125 cm3 i Shineray XY200ST-9 w wykonie prawie… 177 cm3 (jednakowoż już z chłodnicą oleju), zawiązali jednak jakąś komitywę chyba, bo wałki rozrządu w ich deko wyższej głowicy (i już mamy całe 94 ogniwa łańcucha rozrządu), są nader podobne, mają dość dobry ^dół^ i całkiem sensowne odejście na starcie (pomimo napędu CVT i różnej wagi rolek), ale powyżej tych 7000 obr/min. pod obciążeniem nigdy nie pofruną. :]
    Mniemam, że jest to takie zwykłe asekuranctwo, ażeby przedłużyć żywot doczesny tej znacznie mniejszej pojemności, albo nie zabić zbyt szybko łożyskowania korbowodu tą znacznie większą już pojemnością. Reszta zostaje tajemnicą poliszynela, bo na łańcuchu rozrządu i na wałku rozrządu wszelkie podobieństwa wskazanych jednostek prawie się kończą.
    Tak więc, nie ma z tym tak łatwo i trzeba się troszku orientować, aby nie pobłądzić zbytnio. 🙂
    >
    Podaj typ swojego silnika (symbole z karteru tuż pod obudową wariatora) to w wolnej chwili pomedytuję co tam masz realnie zaszyte. Inaczej zmieniaj całą górę za okolice całych 200… 250 zeta plus odpowiednia dysza do gaźnika, ewentualnie moduł CDI i już na przyszłą wiosnę gonisz tym niczym sowiecka rakieta na etanolu z wyziewów swoich astronautów. 😉

    #200412
    Diversion
    Uczestnik

    No więc śpiesząc z odpowiedzią mam skuterowego Zippa a to jego symbole na tabliczkach znamionowych…

    http://s5.ifotos.pl/img/IMG201509_shhrxwp.jpg , gdyby nie wczytało zdjęć poglądowych 152QMI, *81G00744*

    http://s2.ifotos.pl/img/IMG201507_shhrxws.jpg , *LJETCJP728A110274*

    Pozdro..

    #200484
    Just_as_planned
    Uczestnik

    Wygląda na to, że masz normalny seryjny silnik GY6 152 QMI bez żadnych udziwnień, ale według tabliczki znamionowej jest zabity na obrotach maksymalnych (przyjmując, że jest to oryginalny silnik w oryginalnej ramie).
    >
    Pierwszy odruch to spróbować zmienić moduł CDI na ten tuningowy do GY6-125 w pomarańczowej obudowie (by Wilmat) za całe… 20 zeta.
    Jeżeli to nie poskutkuje wzrostem osiągów (przy znacznym przebiegu silnika może to być nawet szkodliwe na dłuższą metę, bo górny pierścień na tłoku może zacząć zaliczać wcześniej wyrobiony już przez siebie ^próg^ w cylindrze, a to ze względu na nieco większą bezwładność układu korbowo-tłokowego w takim przypadku), trzeba już dokonać oceny organoleptycznej z zakresu tego, co nasi żółci przyjaciele finalnie zaimplementowali w danej jednostce silnikowej, bo obecne wnioski wcale już nie są takie oczywiste. 🙂

    #200523
    coyotus77
    Użytkownik

    Ja posiadam Rometa Maxi R 125. Siedzi tam również opisywany tutaj silnik. Motorek waży na sucho 140kg. Ma co ciągnać 😀 Moje 100 -kilkanaście kg. Ale rozpędzam go do 95 km/h (licznikowe) czyli realne prawie 90 km/h ( zawyża o ok 7 km/h – sprawdzone z GPS-em ). Mi to w zupełności wystarcza. 🙂

    #200548
    Diversion
    Uczestnik

    Tak, silnik jest oryginalnie osadzony w ramie i nigdy nie było w nim modzone…

    A więc idąc za ciosem moduł CDI jest już zamówiony, jak przyjdzie i go zmontuje to na pewno dam znać czy cokolwiek się poprawiło w tej materii…
    Chociaż i tak zapewne skończy się na większym cylindrze, idzie powoli zima to i czas na dłubanie będzie.

    Coyotus77, ładnie rozpędza Ci się ten skuter…

    Pozdro

    #291801
    Jodyna
    Użytkownik

    Tytułem sprostowania (odnośnie pierwszej strony danego wątku):
    >
    http://mojskuter.net/sklep/uklad-paliwowy/p-2/o-3/id-15042-gaznik-atv-xy200st-9-gy6-180cc
    *
    Gazior ma jednakowoż przelot rzędu 24 mm (nomen omen, ale jest to taki sam ^paśnik^, co to sobie zalega w setkach i tysiącach kolejnych ^żółtych serii^ z CVT), a wariacją w danym temacie może być… dysza główna paliwa. Ot co. 🙂

    #293320
    Dariusz125
    Użytkownik

    Witam , prawie po sezonie! Mój grande na tanim chińskim cylku 150 , dyszy 110, małych modach na dolocie powietrza usunięciu slsa oraz wyprowadzeniu przedmuchu z komory korbowej do atmosfery, po 2000 tys km lata jak talala 100 i więcej jak jest z wiatrem ;-] Spalanie 2,6 do 3l
    Ale dopytam o ten pomarańczowy “odblokowany zapłon” Panowie który to konkretnie bo na alledrogo to wszystkie są “odblokowane”? ;-]]]
    Ponieważ przymierzam się a robią fajne ceny do Rometa maxi R to niedługo jeszcze raz będę poczciwą gy6 modził ;-]
    Zaszaleję ;-] i kupię troszkę chyba lepszy cylek http://allegro.pl/cylinder-tlok-kpl-150cc-4t-gy6-skuter-romet-zipp-i5397189042.html Jakiś racing bee – czy ktoś montował ?
    Czy szukać coś w okolicy 160cc? Głowicy nie chcę zmieniać a troszkę maxi r jest ciężkawy więc będę szukał rozwiązań dających maximum efektu przy niskich kosztach, “pojadę” sprawdzoną drogą ale otwarty jestem na wasze sugestie , pozdrawiam Dariusz.

    #293332
    kymcoagility
    Użytkownik

    Moj kymco agility 125 latał 100 bez żadnych udziwnień wszystko seria.

    #295473
    Dariusz125
    Użytkownik

    Romet maxi r zakupiony , zima na całego więc jest czas na pieszczoty , Naraku 160 przyszedł , wykonanie klasa , co do tłoka to zwykły ale nie jest on ciasno spasowany swobodnie się przelatuje przez cylinder, pierścienie były osobno zapakowane. Planuję powiększyć trochę dolot i wylot w głowicy oraz kolanko wydechu wykonać ze zdobycznej cienkościennej rurki o wew. przekroju 25 mm , pozdrawiam Dariusz.

    #295510
    J23
    Uczestnik

    Dariusz125 napisał:

    Romet maxi r zakupiony , zima na całego więc jest czas na pieszczoty , Naraku 160 przyszedł , wykonanie klasa , co do tłoka to zwykły ale nie jest on ciasno spasowany swobodnie się przelatuje przez cylinder, pierścienie były osobno zapakowane. Planuję powiększyć trochę dolot i wylot w głowicy oraz kolanko wydechu wykonać ze zdobycznej cienkościennej rurki o wew. przekroju 25 mm , pozdrawiam Dariusz.

    Tłok Naraku zwykły? Jeżeli nie został podmieniony, to właśnie on wraz z pierścieniami stanowi najważniejszy element tego zestawu. Oryginalny tłok Naraku jest o wiele lepiej wykonany od standardowego chinola, a same pierścienie i ich spasowanie w rowkach tłoka są na wysokim poziomie. Ja bym jeszcze sugerował dokupić do tego głowice od wersji 150. Ma większe zawory niż 125 i komorę spalania. Przy pozostawieniu głowicy od 125 tłok o większej średnicy może za blisko dochodzić do płaszczyzny tej głowicy i będzie po niej klepać. Jeżeli zostawisz oryginalną głowicę, to przynajmniej zrób fazkę odpowiadającą średnicy nowego tłoka. W głowicy od 150 też należy to sprawdzić. Porównaj lepiej ten tłok, który otrzymałeś z jakimś foto zestawu Naraku, bo mnie niestety już się przytrafiło, że znany sklep internetowy przysłał mi dwa zestawy z podmienionymi tłokami.

    #296904
    wuja69
    Uczestnik

    Mam pytanie do Dariusz125 w swoim poście napisałeś ,, wyprowadzeniu przedmuchu z komory korbowej do atmosfery” – proszę opisz to rozwiązanie co daje w silniku i jak to zrobiłeś?

    #296916
    Dziadek_z_Kielc
    Uczestnik

    W nowym i prawidłowo dotartym silniku nic to nie daje. Sztuka dla samej sztuki. Ot, taki był kaprys właściciela i tak to zrobił, bo sobie sam zrobił. 😉
    ^
    I tak na logikę, to każde zaślepienie lub odłączenie układu napowietrzania spalin, w skrócie tzw. SLS-a, też… NIC właściwie nam nie daje. ;P
    *
    hosting
    *
    I jest z tym jak jest, najwyżej diagnosta kolejnego przeglądu nam nie podbije. 😉
    Ale spokojnie, diagnosta to też jest człowiek. Podbije, jeżeli wydech nie jest zbyt głośny. ;-)))

    #296954
    wuja69
    Uczestnik

    Dzięki za wpis, a co by to dało w używanym, nie wiadomo jak dotartym, silniku 1 cylindrowym chłodzonym powietrzem- tzn GY6 125?

    #296962
    Wombat
    Moderator

    niewiele. to funkcja pro-eko a nie blokada sama z siebie.

    #296993
    pawelecm
    Uczestnik

    Wyprowadzenie odpowietrzenia skrzyni korbowej do atmosfery w zasadzie nic nie daje, ale wyrzucenie SLS-a może polepszyć komfort termiczny silnika, bo dopalanie spalin dodatkową dawką powietrza pośrednio zwiększa temperaturę pracy silnika. Dodatkowe powietrze jest transportowane do kolektora wydechowego i tego momentu aż do katalizatora spalin w tłumiku jest zwiększana temperatura spalin. Idąc tym tokiem rozumowania wrzucenie sls-a może spowodować wadliwe działanie katalizatora a nawet jego przytkanie. Ja wyrzuciłem sls-a dla zasady, bo jest to taki szacher-macher, oprócz tego dopalania spalin (dajmy na to że to tak działa) to przede wszystkim dostarczane jest świeże powietrze do spalin, co powoduje zmniejszenie stężenia gazów spalinowych i takim sposobem silnik mieści się w euro- ileś tam. Oszustwo i tyle. Silnik w rzeczywistości nie zmniejsza emisji toksycznych spalin, ale stężenie spada w gazach wylotowych bo są rozcieńczane powietrzem.
    Wyrzucić, czy nie – niech każdy sobie rozmyśli. Jednak po wyrzuceniu sls-a warto pomyśleć nad wyrzuceniem katalizatora(bo i tak nie będzie poprawnie działał), albo instalację wydajniejszego tłumika.

    #297040
    wuja69
    Uczestnik
    #297041
    Wombat
    Moderator

    to akurat co innego. to oil catch tank/canister.
    W wersji zaprezentowanej na taj aukcji bardziej przypomina wężyk od odmy puszczony pod silnik 🙂

    #297042
    paci
    Moderator
    #297045
    Wombat
    Moderator

    no, puszczenie odmy luzem. Wszyscy taksiarze mieli to zrobione w wawce…

    #297059
    Rysio_Misio
    Uczestnik

    Mleko się wylało, kota znowu nie ma, a myszy nadal harcują. Można i tak, bo każda czyjaś prawda jest zawsze czyjąś prawdą. ;P
    ^
    Przerobiłem (dość wnikliwie poniekąd) temat zastosowania SLS-a w poprzednich swoich GY6 i teraz mi on już nie wadzi. Poważnie.
    ^^
    Komfort termiczny silnika…, ale fajne nawet to jest. Mogę podlajkować czy coś w ten deseń? ;-)))
    *
    Z seryjnym odpowietrzeniem skrzyni korbowej w większości typowych GY6 (125 & 150) wszystko jest cacy, problemy pojawiają się nieco dalej, po tym jak pójdziemy w jeszcze większą pojemność (m.in. frezowanie karterów pod większy garnek, rozruch tego na codzień, zasilanie wypasionym gaziorem i takie tam). Temat rzeka.
    *
    Jak jest jaki tuning, to nudy NIGDY ni ma. Zasadniczo. :}

    #297060
    Wombat
    Moderator

    Dokładnie. Wszystkie wysilone silniki – a już grubo doładowane to ho ho – mają tendencje do rzygania olejem odmą. Wtedy nie tyle chodzi o to żeby skrzynia się przewietrzała dobrze (bo to akurat jest łatwo zrobić) co o to żeby tego oleju nie wywaliło całkiem.
    Dlatego na koniec odmy zakłada się zbiorniczki skraplająco-rozprężno- hamujące gdzie chmura olejowa osiada na ściankach, olej się skrapla i spływa znowu do silnika a ciśnienie się wyrównuje już samym powietrzem. Jednocześnie plujący w odmę silnik nie paskudzi nam przepustnicy i dolotu olejem.

    #297423
    szeeN
    Użytkownik

    Siemanko. Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj, bo sami znawcy tematu tutaj się wypowiadają 🙂 mianowicie, posiadam silnik GY6 125 Jonway ale to samo co z Zipp’a Quantuma. Założony mam cylinder 150, głowice z PGO Trex 125 ale zawory ma większe niż chińska 125 🙂 sprężyna centralna czerwona Naraku i sprezynki Naraku + 2000. Reszta jest seryjna, prędkość maksymalna na prostej 90 z góry 100( mierzone GPS’em). A teraz do sedna sprawy, zastanawiam się nad kupnem wariatora Naraku Maxi Speed ewentualnie sportowy wałek rozrządu Naraku A8. Nie wiem co będzie lepsze i chciałbym abyście mi doradzili 🙂

    #297791
    Rysio_Misio
    Uczestnik

    No, hej. 😉
    ^
    Jak wyszedłeś z wagą rolek w wario przy takim stawianiu naszego bardzo chińskiego GY6 na zaszczepie przy użyciu dość ^markowych^ gratów?
    *
    Zasadniczo, to nie ma żadnego sensu… pchania całkiem ^grubej^ kasy w wariatory po kilka stów przy tuningu zwykłej i prostej jak budowa cepa… chińskiej jednostki (GY6 125 & 150 cm3). Seria się z tym całkiem znośnie wyrabia. Kwestia doboru właściwej wagi rolek. 😉
    *
    Z tą, tzw. ^mocą sprawczą^ kolejnych wałków rozrządu do naszego dużego GY6, można by tutaj podyskutować nieco dłużej, bo podobno…
    ^
    hosting

    #299226
    Rysio_Misio
    Uczestnik

    Jakoś wyszedłeś z tą wagą rolek i z wałkiem rozrządu też jakoś tam wyszedłeś. Kurier przecież dowiózł. ;P
    ^
    I OK, ty coś już tam wiesz i inni też już coś więcej wiedzą. Ja nie pytam, a ty nie odpowiadasz. ;-)))

    #299229
    Rysio_Misio
    Uczestnik

    Ej, no, żartowałem. ;P
    ^
    hosting

    #299231
    paci
    Moderator

    Nie no rysio lumossi mi rozj…ło konstrukcję:D

Wyświetla 421 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button