Tuning Chińczyka (139QMB)

Witam, do kupna nowego skutera pozostał jeszcze rok, tak więc mam dwa chińczyki, w którę chce włożyć trochę groszą, żeby lepiej śmigały.

Chińczyk 1: Skuter FOX z Carefoura 50ccm odblokowany gaźnik, moduł i wariator. Przebieg: ok 5.5tys.

Chińczyk 2: Router Basa 50ccm odblokowany: moduł, tłumik, gaźnik, wymieniona dysza na większa, zdjęta blokada z filtru powietrza, ( rurka zmniejszająca dopływ powietrza ), filtr paliwa ( większy )
Przebieg: niecałe 14 tys. km

Routerem jeżdżę ja, FOX'em tata także widać, jaka jest różnica km, dojazd do pracy, a długie wypady z kolegami :< ale mniejsza z tym, którym z nich mam się zająć, router miał 2 razy wymieniany wał, raz przy 6tys nie wiadomo z jakiego powodu po prostu przestał działać -.-
a 2 raz, przy 10tys. także wał ma nie całe 4tys. przebiegu, czyli można go chyba zostawić.
Przejdźmy do sedna:
Interesuje mnie tuning:
- Cylinder 72
- Filtr Powietrza, stożek
- Dysza w gaźniku ( jaka pod jaki stożek )
- Filtr paliwa, jaki polecacie
- Tłumik, jaki i do którego skutera ?
- Sprzęgło, pasek, dzwon, sprężyna ?
- Przekładnia, czy warto zmienić przełożenia ?
- Jakie rolki wybrać, lekkie, ciężkie ? ( obecnie mam 6g w routerze i 7g w FOX'ie )
PS. Obojętne jest, który skuter powiecie, żebym wziął pod młotek, tacie jest to obojętne, także równie dobrze, mogę odblokować FOX'a wymienić, to co jest obecnie w routerze i będzie śmigać.
FOX maks. prędkość: 75 km/h na dłuuugiej prostej, z górki nie więcej niż 77km/h przy większej, chyba by się rozpadł.
Router: Z górki ok 80 km/h ( licznik trochę przekłamany +/- )

Doradźcie mi, co kupić, który tuningować, gdzie go tuningować ( samemu, czy jakiś mechanik ) wolałbym mechanika, gdyż zapłacę parę groszy i jest zrobiony, a regulacja gaźnika pod stożek to masakra z tego co mi wiadomo. Także tak jak już mówiłem, to co mnie interesuje, doradźcie, dajcie linki, podpowiedzi, cena nie gra roli, pieniądze na to przeznaczone, nie idą z mojego portfela : ) Tylko wiadomo, w granicach rozsądku, więcej niż ~ 1600zł żeby nie wyszło. Z góry dziękuję za odpowiedzi, piszcie w komentarzach, co i jak, który przede wszystkim tuningować, wg. mnie FOX'a ale mogę się mylić, piszcie, dziękuję bardzo i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

no to kolega ma duży problem -

po 1 tłumik do 4t ma tylko nie blokować wylotu spalin - tu nie ma czegoś takiego jak zwrot na tłumiku - a więc każdy wybebeszony ,lub jak kto woli odblokowany tłumik coś da- najlepiej kup jakiś identyczny jak seryjny ale odblokowany - od 79 zł

ale bardzo ważne są opony - w tych skuterach obowiązuje zasada - im mniejsze tym lepiej leci - tak właśnie tak np. skuter mojego brata na 3.0 z tyłu leciał na prostej 80 a teraz 75 na 3.5''
i ma słabsze przyśpieszenie

dla jasności mam 2 niemal identyczne skutery- zipp basic i bt-49qt-9

z czego w zippie jest dysza 98 i zdjęta rurka i odcięty kabelek i tak większa opona- i to wszystko, a w baotianie = polini Air-box ( stożek) dysza 90 - jakąś ferelną tą 98 chyba miałem ale nie wiem do końca co jest że nie pasuje- na 90 chodzi w moim wypadku o wiele lepiej niż na 98 do tego w bt jest delikatnie przerobiona odma z wydechu - wybebeszona i rurka jest wyjęta z filtra ale przeniesiona w inne miejsce - pod skuter, bo pryska olejem po dłuższych jazdach - ale wydech jest zablokowany i muszę go kiedyś wymienić - bardzo ważna jest też temperatura powietrza- im chłodniej tym większa moc- ale niższy moment obrotowy- jest wtedy inne stężenie tlenu w powietrzu i spalanie przebiega inaczej - może by zrobić chłodzony układ dolotowy - byłby efekt przy osiąganiu wysokich prędkości. ( obydwa to 50 tki)

Ale najwięcej dałby większy cylinder i inne przełożenie- ale do tego skutera na v-maxa żadnego nie ma ( poza tym z stage6 z kilka stów.)