Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Skuterowo.com:  

Zarejestruj się

Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!

Kategoria: Serwis

Dodano 2 lata temu





  1. dajkam

    Tak jak w temacie. Interesuje mnie wszystko o tych silnikach. Czy mają jakieś blokady. Ile wytrzymują. Jaka jest moc. Problemy z tymi silnikami. Wady tych silników. Plusy tych jednostek. Średnie zużycie paliwa. W jakich motorowerach bądź skuterach są montowane. Prędkość(średnia). Ceny części oryginalnych.

    Jednym słowem wszystko co Wiecie o tych silnikach. Albo jak je ktoś serwisuje bądź naprawia to chce usłyszeć jego opinie.

    "Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż"
    Odp.: Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!
    Napisano 2 lata temu, przez dajkam, Postów: 114, Użytkownik


  2. MichalWujak

    Jak chcesz czegoś się dowiedzieć o przykładowym motorowerze z tym silnikiem to pisałem artykuł o Rieju RRX: http://www.skuterowo.com/rieju-rrx-miejski-wszedolaz/

    Minarelli AM6 to chyba najpopularniejszy silnik w motorowerach 2T. Stosowany jest w motorowerach takich marek jak Yamaha, Aprilia do 2006 roku, Rieju, Peugeot, Motor-Hispania, Beta, Honda.

    Zazwyczaj blokady sprowadzają się do kryzy w kolanku wydechowym i zbyt małej dyszy w gaźniku.

    Co do wytrzymałości to generalnie tłok i cylinder wytrzymują do 20 tysięcy, później trzeba zrobić szlif pod nowy tłok, wymienić wszystkie łożyska i uszczelniacze, jeśli nie wymienia się wału na nowy to także dolne łożysko korbowodu i silnik jeździ dalej. Co pewien czas trzeba wymieniać części, które się zużywają, jak np. tarcze sprzęgła, zestaw napędowy, ale to co ponad 10 tysięcy.

    Moc z całkowicie seryjnego silnika to gdzieś ok 6KM, ze sportowym wydechem może mieć ok 8KM i tyle nawet podają producenci w instrukcjach jako możliwa do osiągnięcia moc maksymalna.

    Prędkość jaką można osiągnąć zależy od przełożenia (zębatki zdawczej i przy kole) oraz od rodzaju kół (koła szosowe z normalną oponą lub terenowe z kostkowymi) i wynosi od 75km/h dla terenówek do 90km/h dla a'la ścigaczy.

    Spalanie w zależności od jazdy od nieco ponad 3L do ponad 4L.

    Ogólnie jak na 12 lat produkcji silnik jest całkiem nowoczesny, posiada wałek wyrównoważający, skrzynię z 6 przełożeniami, układ smarowania podający różną dawkę oleju w zależności od obrotów silnika. Jakichś wad konstrukcyjnych raczej nie ma, przynajmniej ja takowych nie stwierdziłem. Silnik dosyć prosty do samodzielnego serwisowania.

    Części seryjne są raczej słabo dostępne, natomiast dobrze rozwinięty jest rynek części tuningowych o parametrach części seryjnych lub sportowych. Ceny możesz sprawdzić w takich sklepach jak Mieloch, Racing-Planet, SXT czy allegro.

    Odp.: Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!
    Napisano 2 lata temu, przez MichalWujak, Postów: 495, Skuterowo.com


  3. dajkam

    A ma ktoś listę Motorowerów z tym silnikiem?

    Odp.: Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!
    Napisano 2 lata temu, przez dajkam, Postów: 114, Użytkownik


  4. elastyna

    http://motocykle.dodaj-gazu.pl/2011/04/minarelli-am6/ tutaj jest

    Cpi Oliver 2t 2005r
    Odp.: Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!
    Napisano 2 lata temu, przez elastyna, Postów: 244, Użytkownik

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Znak A-15: śliska jezdnia

Znak A-15: śliska jezdnia

28 Grudzień 2010

Znak ostrzega przed możliwością poślizgu pojazdu z powodu zmniejszonej szorstkości jezdni spowodowanej w szczególności: zmianą nawierzchni jezdni...

Prawo0 opinii

Dramatyczne Prognozy do Końca Lipca

Dramatyczne Prognozy do Końca Lipca

18 Lipiec 2011

W naszej części Europy przewlekła jesień. Zła aura ma panować jeszcze przez co najmniej dwa tygodnie. To dramatyczna informacja z punktu widzenia społecznego i ekonomicznego.

Informacje8 opinii

Znak C-6: nakaz jazdy prosto lub w prawo

Znak C-6: nakaz jazdy prosto lub w prawo

31 Grudzień 2010

Znak nakazuje kierującemu jazdę prosto lub w prawo. Stosowany na skrzyżowaniach o więcej niż czterech wlotach, gdy nie można zastosować znaku B-21 "zakaz skręcania w lewo".

Prawo0 opinii

© 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Skuterowo.com. Grupa OnAir!. Wszelkie prawa zastrzeżone. Skuterowo.com jest wpisane do Ewidencji Sądu Okręgowego Miasta Stołecznego Warszawy, zgodnie z art. 7 ust. 2 pkt 3 Prawa prasowego. Skuterowo.com to portal oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.