Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Skuterowo.com:  

Zarejestruj się

Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!

Kategoria: Serwis

Dodano 3 lata temu





  1. dajkam

    Tak jak w temacie. Interesuje mnie wszystko o tych silnikach. Czy mają jakieś blokady. Ile wytrzymują. Jaka jest moc. Problemy z tymi silnikami. Wady tych silników. Plusy tych jednostek. Średnie zużycie paliwa. W jakich motorowerach bądź skuterach są montowane. Prędkość(średnia). Ceny części oryginalnych.

    Jednym słowem wszystko co Wiecie o tych silnikach. Albo jak je ktoś serwisuje bądź naprawia to chce usłyszeć jego opinie.

    "Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż"
    Napisano 3 lata temu, przez dajkam, Postów: 115, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. MichalWujak

    Jak chcesz czegoś się dowiedzieć o przykładowym motorowerze z tym silnikiem to pisałem artykuł o Rieju RRX: http://www.skuterowo.com/rieju-rrx-miejski-wszedolaz/

    Minarelli AM6 to chyba najpopularniejszy silnik w motorowerach 2T. Stosowany jest w motorowerach takich marek jak Yamaha, Aprilia do 2006 roku, Rieju, Peugeot, Motor-Hispania, Beta, Honda.

    Zazwyczaj blokady sprowadzają się do kryzy w kolanku wydechowym i zbyt małej dyszy w gaźniku.

    Co do wytrzymałości to generalnie tłok i cylinder wytrzymują do 20 tysięcy, później trzeba zrobić szlif pod nowy tłok, wymienić wszystkie łożyska i uszczelniacze, jeśli nie wymienia się wału na nowy to także dolne łożysko korbowodu i silnik jeździ dalej. Co pewien czas trzeba wymieniać części, które się zużywają, jak np. tarcze sprzęgła, zestaw napędowy, ale to co ponad 10 tysięcy.

    Moc z całkowicie seryjnego silnika to gdzieś ok 6KM, ze sportowym wydechem może mieć ok 8KM i tyle nawet podają producenci w instrukcjach jako możliwa do osiągnięcia moc maksymalna.

    Prędkość jaką można osiągnąć zależy od przełożenia (zębatki zdawczej i przy kole) oraz od rodzaju kół (koła szosowe z normalną oponą lub terenowe z kostkowymi) i wynosi od 75km/h dla terenówek do 90km/h dla a'la ścigaczy.

    Spalanie w zależności od jazdy od nieco ponad 3L do ponad 4L.

    Ogólnie jak na 12 lat produkcji silnik jest całkiem nowoczesny, posiada wałek wyrównoważający, skrzynię z 6 przełożeniami, układ smarowania podający różną dawkę oleju w zależności od obrotów silnika. Jakichś wad konstrukcyjnych raczej nie ma, przynajmniej ja takowych nie stwierdziłem. Silnik dosyć prosty do samodzielnego serwisowania.

    Części seryjne są raczej słabo dostępne, natomiast dobrze rozwinięty jest rynek części tuningowych o parametrach części seryjnych lub sportowych. Ceny możesz sprawdzić w takich sklepach jak Mieloch, Racing-Planet, SXT czy allegro.

    Napisano 3 lata temu, przez MichalWujak, Postów: 495, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  3. dajkam

    A ma ktoś listę Motorowerów z tym silnikiem?

    Napisano 3 lata temu, przez dajkam, Postów: 115, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. elastyna

    http://motocykle.dodaj-gazu.pl/2011/04/minarelli-am6/ tutaj jest

    Cpi Oliver 2t 2005r
    Napisano 3 lata temu, przez elastyna, Postów: 244, Użytkownik Link do wypowiedzi

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Junak Jetmax 250: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

Junak Jetmax 250: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

06 Październik 2014

Wyjątkowy skuter o pojemności 250 cm zasilany wtryskiem paliwa, chłodzony oczywiście cieczą. Fajna alternatywa do poruszania się motocyklem po mieście.

Skutery Zdjęcia0 opinii

Wymiana oleju przekładniowego w skuterze. Jak to zrobić?

Wymiana oleju przekładniowego w skuterze. Jak to zrobić?

05 Sierpień 2013

Olej przekładniowy w skuterze wymieniamy co 5-10 tyś. km lub co rok w zależności co wcześniej nastąpi i w jakich warunkach używamy skuter. Radzę, aby nie stosować się do instrukcji obsługi skutera gdzie każą wymieniać olej przekładniowy co 1500 km. bo to strata pieniędzy.

Blogi Skutery2 opinii

Skutery 125 na kat. B w Polsce: Nisza stanie się przebojem

Skutery 125 na kat. B w Polsce: Nisza stanie się przebojem

14 Maj 2014

Na wieść o nowych przepisach na mocy których będzie możliwa jazda skuterami 125 posiadając jedynie prawo jazdy kat. B zawrzało. Rynek motocykli 125 z automatyczną skrzynią biegów w Polsce był do tej pory niszą. Teraz wspomniana nisza przechodzi metamorfozę.

125 ccm Opinie Skutery0 opinii

Strona wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 Wydawca: Skuterowo.com. Grupa OnAir!, 04-501 Warszawa, Płowiecka 3. Wszelkie prawa zastrzeżone. Skuterowo.com to portal oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.