Rejestracja skutera jako motocykl

Witam
Niedługo mam egzamin na kat A. Obecnie mam keeway-a matrixa 50ccm. Zamierzam go odblokować i zastanawiam się czy istnieje możliwość zarejestrowania go jako motocykl , żebym mógł nim spokojnie się rozpędzić powyżej 45km/h. I tutaj moje pytanie
Co trzeba zrobić żeby skuter stał się motorem
Ile to kosztuje i czy w ogóle jest opłacalne

Jest to możliwe, ale nie racjonalne dla posiadacza prawa jazdy.

Oczywiście, że jest możliwe.
Sam przechodziłem przez tę procedurę.

Zmieniałem moją Yamahę z "motorower" na "motocykl"

Co należy zrobić:
1) odblokować w firmie lub we własnym zakresie skuter
2) udać się do firmy mającej pozwolenie na zmianę typu pojazdu, gdzie oni muszą wystawić fakturę na dokonane zmiany oraz skserować swoje pozwolenie na dokonywanie zmian konstrukcyjnych
3) udajesz się do stacji badania pojazdów celem przeprowadzenia przeglądu, czy skuter może być dopuszczony do ruchu.
4) następnie do wydziału komunikacji ze wszystkimi tymi papierami gdzie przerejestrują Twój motorower (skuter) na motocykl

- tuning czy odblokowanie kosztuje wg. użytych materiałów lub cennika serwisu
- wystawienie wszystkich potrzebnych dokumentów do urzędu komunikacji kosztuje plus minus 300zł
- koszt w wydziale komunikacji to jeśli dobrze pamiętam 180zł (zmienią Ci tablicę rejestracyjną na większą, nowy dowód rejestracyjny oraz wyrobią książkę pojazdu, której motorowery nie mają)

Moim zdaniem w przypadku odblokowania skutera 50ccm i tuningu mija się to z celem. Pojeździsz tak ze 2 miesiące i dojdziesz do wniosku, że chcesz coś mocniejszego typu 125ccm czy 250ccm a kasa pójdzie w błoto.

W razie dalszych pytań służę pomocą, robiłem taką konwersję pojazdu 3 miesiące temu więc jestem na bieżąco :)

A jeżeli chciałbym włożyć silnik 124cc np. taki http://allegro.pl/silnik-cross-125-nowy-los-ogar-benzer-romet-i3081802792.html i przejerestrować mojego Bartona Fightera na motocykl nadający się pod A1 to procedura ta sama co powyżej tak? I wgl. czy to ma rację bytu (czyt. czy się nie rozleci)?

MarSen, co do 124ccm, znajomy aktualnie ma taki silnik właśnie w tym motorku co ty.

dociera go już 200km i wszystko działa bez kłopotów.

myślę że w autoryzowanym serwisie (lub coś tego typu) dało by rady coś takiego zrobić.

Teraz słaba pogoda, ale jak się polepszy to pojadę do stacji diagnostycznej i się zapytam o szczegóły. Dzięki :)

Edit: Podczas zmiany silnika nie obejdzie się na pewno bez zmiany innych części. Jakich konkretnie? Czy w gaźniku wystarczy wymienić dyszę? Pewnie trzeba będzie nowy króciec ssący. Co jeszcze?

gaźnik musisz wymienić na większy, stary nie będzie pasować, króciec też inny musi być. (tak w skrócie)

najlepiej kupić silnik z wszystkimi częściami czyli: silnik, gaźnik, króciec ssący.

troszkę kopania jest w podpinaniu kabelków, ale wszystko da się;)

Witam,
Zamierzam też przejść tę procedurę.
@klekocix, czy możesz dokładnie napisać co dokładnie miałeś napisane na kwitach z serwisu oraz stacji diagnostycznej.
Ewentualnie prośba o kontakt mailowy elyelo@o2.pl
pzdrwm Yelo

klekocix napisał:

Oczywiście, że jest możliwe.
Sam przechodziłem przez tę procedurę.
Zmieniałem moją Yamahę z "motorower" na "motocykl"
...
W razie dalszych pytań służę pomocą, robiłem taką konwersję pojazdu 3 miesiące temu więc jestem na bieżąco :)