Regulacja napedy i gaźnika

Witam posiadam ferro 2t (zipp quantum) i po zmianie wydechu skuter ma muła do 50 km/h potem dostaje kopa.Jaki setup byście doradzili??Obecnie siędzą:rolki 4,5g tlumik laser x pro,dysza 80.Z góry dzięki

Daj Dysze 85 oraz spręzyne cenralną 30% lub 40 lub zwyż :)

dysza byla seryjna 70 zmieniłem na 80.A i jeszcze jedno pytanko spręzynki zostawić jakie były?Obecnie mnie niema w domu wiec nwm jaka mam centralke i sprezynki

Pomóżcie koledzy zrozumieć jak to jest z tym tuningiem ?.Po kolei - Wymieniam tłumik na sportowy,rozumiem że tłumik sportowy nie jest tak "Zablokowany" jak fabryczny - czyli silnikowi lżej bo nie musi tych spalin przepychać na "siłę".Czesto na forum czytam że konieczna jest regulacja gażnika - moje pytanie brzmi - co regulować ?,mieszankę ?,wolne obroty ?,nie bardzo rozumiem po co jak przedtem załóżmy że skuter palił dobrze,nie kopcił itp.Jaki jest powód regulacji gaznika ?,sama wymiana wydechu nie ma żadnego wpływu na ustawienie mieszakni,chyba że się mylę ?.Nie rozumiem tego że "Po wymianie wydechu zrobił się muł",jak to rozumieć ?,że tłumik sportowy jest gorszy od fabrycznego ?.

Zbytnie odetkanie wydechu powoduje to, że razem ze spalinami, cylinder opuszcza część świeżej mieszanki. Skutkuje to zwiększeniem spalania i pogorszeniem osiągów. W silnikach 2t zwłaszcza małej pojemności jest to szczególnie odczuwalne.

Wszystkim, którzy chcą poprawić osiągi swoich skuterów proponuję książkę pana Tomasza Sałka pt. "Tuning- zwiększanie sprawności silników spalinowych". Nie jest tania, ale w porównaniu z kosztami eksperymentów i tak się opłaca.

Stiopa napisał:

Zbytnie odetkanie wydechu powoduje to, że razem ze spalinami, cylinder opuszcza część świeżej mieszanki. Skutkuje to zwiększeniem spalania i pogorszeniem osiągów.

Rozumiem że taki jest "urok" silników 2T.Żadna regulacja gażnika nie spowoduje tego że część mieszanki przestanie uciekać ze spalinami.Mniemam że tłumiki sportowe renomowanych firm są tak skonstruowane że nie ucieka zbyt wiele mieszanki ze spalinami ? ;).Nadal nie wiem w jakim celu regulować gażnik po wymiane wydechu na sportowy ? :)

Dziadek100 napisał:

Mniemam że tłumiki sportowe renomowanych firm są tak skonstruowane że nie ucieka zbyt wiele mieszanki ze spalinami ? ;)

Wydech sportowy wykorzystuje inną cechę silnika dwusuwowego, mianowicie niespalone paliwo cofa się z powrotem do cylindra, jest powtórnie spalane.

Co do regulacji, gdy zamontujesz sportowy wydech poprawia się moc silnika. Tyle, że tę moc trzeba jeszcze móc wykorzystać. Czasami istnieje potrzeba zwiększenia dawki mieszanki, innym razem trzeba dać więcej powietrza. Silnik ma inne parametry, w rezultacie potrzebuje innej dawki paliwa.

Po wymianie wydechu często nie trzeba w ogóle dotykać gaźnika, natomiast na pewno trzeba regulować napęd, czyli rolki i sprężynki sprzęgła, ponieważ zmienia się dopasowanie wydechu do silnika, więc zmienia się jego charakterystyka, np. maksymalny moment obrotowy przesuwa się wyżej.

Ok,mniej więcej wiem o co w tym wszystkim chodzi :).Mój skuter zaczyna "jechać przy 4000 tyś/obr i nie do końca odpowiada mi ta charakterystyka.Chciałbym aby napęd zaczał reagować wcześniej,powiedzmy że przy 3000 tyś/obr.Co trzeba uczynić aby napęd zaczął działać wcześniej ?,wystarczy zmienić sprężynki w sprzęgle na bardziej miękkie ?.Jak to jest z tą kolorystyką sprężyn ?.Które są miękkie,a które twarde ?.Czy konieczna jest ingerencja w wariator ?

chcesz mieć użyteczne obroty niżej to załóż seryjny wydech.

teraz jak masz "kopa" powyżej 4tys t musisz tak napęd dostroić żeby utrzymywał te obroty.
napewno twardsze sprężynki sprzęgła do poprawy ruszania i lżejsze rolki
pod warunkiem że gaźnik nie jest za mały

"Po wymianie wydechu często nie trzeba w ogóle dotykać gaźnika"
-Przy każdej ingerencji w silnik wymagana jest korekta ustawień

@Dziadek100 - Jeżeli teraz masz napęd dostrojony do silnika to włożenie słabszych sprężynek może spowodować muła na starcie, bo przy niższych obrotach silnik może mieć za mało siły. Musisz poeksperymentować.

@barteklodz - U mnie po wymianie wydechu każda zmiana ustawień gaźnika powodowała, że silnik gorzej pracował, więc ostatecznie ustawienia zostały takie same jak przed wymianą.

U mnie jest tak że po wymianie tłumika silnik dobrze pracuje,moim zdaniem nie ma powodu aby regulować gaznik.Nie zauważyłem również aby skuter jechał jakoś specjalnie szybciej lub wolniej,jest chyba tak samo jak przed wymianą wydechu.Chyba trzeba będzie pokombinować z rolkami i ewentualnie ze sprężynkami w sprzęgle.