redukcja biegów
- This topic has 6 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 10 years, 11 months temu by DeelBeat.
- AutorWpisy
- 7 kwietnia 2013 dnia 13:55 #112571
Witam
Wiem jak zmieniać biegi w motorowerze/motocyklu, ale nie wiem, jak poprawnie redukować. Podam sytuacje: Jadę motorowerem, na 5 biegu i nagle hamuje, to biegi się jak zmienia? Jak się zatrzymam to macham nogą w dół? Czy podczas hamowania?
PS To pytanie jest z czystej ciekawości 🙂
7 kwietnia 2013 dnia 13:57 #112573No ja zawsze podczas hamowania trzymam sprzęgło i gdy już mam jechać to zmieniam na potrzebny mi bieg, LECIUTKO dodaję gazu i powoli puszczam sprzęgło w celu uniknięcia tego “szarpnięcia” przy redukcji i jadę dalej :). Jeżeli mam się zatrzymać np. na światłach i jadę na 4 to hamuję trzymając sprzęgło i podczas ostatnich metrów jazdy zrzucam na 1, zatrzymuję się i stoję 🙂
7 kwietnia 2013 dnia 14:06 #112575Ja w mieście hamulców używam praktycznie tylko do zatrzymania do zera , a tak to biegami hamuje , zasada prosta , sprzęgło dodajesz gazu w tym samym czasie zbijasz bieg i puszczasz sprzęgło , tylko nie dawaj za dużo gazu bo zamiast hamować to ci moto wystrzeli 🙂
7 kwietnia 2013 dnia 16:01 #112598Jeżdżę motocyklami kilka dobrych lat. Oglądając może ze dwa lata temu program w TVN Damian Śmigielski i ktoś jeszcze w tym lub innym programie mówili, że prawidłowa redukcja biegów winna odbywać się z lekkim dodaniem gazu. To wpływa na przedłużenie żywotności głównie skrzyni biegów. Zmniejszone są siły działające na elementy skrzyni. Stosuje się do tej zasady chociaż nie dosiadam ścigaczy tylko damskiego choppera.
7 kwietnia 2013 dnia 16:42 #112600@Dychul ja dosiadam sciga i wiem jak wazna jest prawidłowa zmiana biegów z “przegazówką” nie dam gazu przy redukcji = skrzynia zgrzyta i przy puszczeniu sprzęgła koło na lekko sie przyblokowuje ( w złożeniu niebezpieczne ) , dam za duzo gazu to moto ucieka z spod tyłka
jedyne co zostaje to trening 🙂 ale zasada prosta podnosimy o okolo 1500 obr ( w jednym moto wiecej w innym mniej, zalezy)
AA Marsen staraj sie nie hamować z wciśniętym sprzęgłem tylko wciskaj je w momencie redukcji ( dasz pożyć dłużej sprzęgłu i szybciej wyhamujesz )
7 kwietnia 2013 dnia 16:48 #112604Najkrócej mówiąc redukując bieg robisz “przegazówkę”. Oczywiście potrzeba wprawy, żeby robić to szybko i płynnie.
14 kwietnia 2013 dnia 10:14 #113724Okey, od wczoraj jestem posiadaczem DT 80 LC2 z 94.
Myślałem, że będzie to wszystko trudne, a tu… “O kur**, jak to pięknie idzie!” 😀Cóż. Porównując do skutera to DT ma ogromną moc! 😀
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.