RECYRKULATOR SPALIN

Czy jak wywale to dziadostwo to sktuer przyśpieszy ? Czy przy wywaleniu tego trzeba cos regulować ?

od tego odchodzi jakis wężyk który idzie do gaźnika do czego ona ? można to wszystko wywalić? Prosze o szybka odpowiedz.

puk puk, jest tam kto ?

Spokojnie. Ludzie nie żyją tylko komputerem - pracują, jedzą, śpią, uprawiają seks, grzebią przy swoich maszynach, jeżdża nimi...

Jeśli chodzi o tzw. OES czyli system dopalania spalin to jest chyba po to żeby była spełniona jakaśtam unijna norma emisji spalin, bez czego skuter nie dostałby homologacji. Tak myślę.

Masz rurkę biegnącą z kolektora wydechowego, która podaje cześć spalin do czegoś, co wygląda jak gaźnik. Druga rurka idzie do gaźnika. Przy odpowiednio dużych obrotach podciśnienie otwiera membranę i idące pierwszym przewodem spaliny podawane są trzecią rurką do filtra powietrza.

Sądzę, że po wywaleniu tego dziadostwa trzeba będzie wyregulować gaźnik poniewż zmieni się ilość tlenu w mieszance.

Przewody idące do obudowy filtra powietrza i do gaźnika odłączasz, a króćce zaślepiasz (ja użyłem Poxipolu i papieru i jakoś się trzyma).

Odłączenie OES-u nie zwiększyło mi prędkości maksymalnej ale sprawiło, że skuter pod górkę mniej zwalnia i jakby stał się żywszy.

Jeśli jeszcze czegoś nie wiesz - pytaj.

>stał sie zywszy

Chodzi ze bardziej zrywny?

>Sądzę, że po wywaleniu tego dziadostwa trzeba będzie wyregulować gaźnik poniewż zmieni się ilość tlenu w mieszance.

Potrzebne bedzie wiecej czy mniej tego tlenu ?

>Przewody idące do obudowy filtra powietrza i do gaźnika odłączasz, a króćce zaślepiasz (ja użyłem Poxipolu i papieru i jakoś się trzyma).

Do filtra powietrza nie widziałem zadnego przewodu.

dodam ze jak odlączylem ten wężyk co idzie do gaźnika nie zaślepiajac go skuter stał sie jakby zrywniejszy ale po ~500m zgasł i potem zalozylem tą rurke i odpalił po chwili

Stał się żywszy czyli jakby mniej przymulony. I musiał zyskać ułamek konia mechanicznego, bo już tak nie zwalniał pod górę.

Raczej trzeba będzie zwiększyć dawkę benzyny, bo wzrośnie ilość tlenu w spalinch. Ale to bardzo tam niewiele. Jak nic nie będziesz kręcił i ustawiał to też powinno być dobrze. Pamiętam, że ja nic nie regulowałem i było git.

Jeśli nie zaślepiłeś to się nie dziw, że zgasł. Taki otwór trzeba bezwzględnie zatkać.

Wywalenie tego szmelcu powinno podnieść osiągi maszyny, ale tylko w określonych sytuacjach i nieznacznie - zauważalnie, ale bez szału.

Jest to gadżet, który w zależności od konstrukcji i montażu albo ma zasysać świeże powietrze z zewnątrz i mieszać je ze spalinami, w ten sposób je rozrzedzając, dzięki czemu spełniają się mokre sny pływających daleko od rzeczywistości unijnych urzędników w zakresie czystości spalin (usunięcie tego z maszyny zupełnie nic nie daje, najczęściej dotyczy silników 139QMB), albo ma za zadanie podawanie części spalin do filtra powietrza i z powrotem do cylindra (po drodze jest gaźnik), by niejako dopalić pozostały w nich tlen, co też nic nie daje poza zmuleniem silnika - mieszanka powietrza, paliwa i spalin jest znacznie uboższa w tlen, niż mieszanka powietrza i paliwa bez ingerencji recyrkulatora (to rozwiązanie najczęściej spotyka się w silnikach 139FMB). Recyrkulator posiada zawory podciśnieniowe, więc otwiera się w momentach wzmożonej pracy silnika (teoretycznie kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna pozostaje niekompletnie spalona) - co mu mocy nie dodaje, a wręcz przeciwnie, zmula jeszcze bardziej i zmusza do zmiany biegu na niższy.

Podsumowując - usunięcie tego gadżetu da ci trochę mocy (ale nie za dużo, choć pewnie zauważysz małą różnicę) w silniku 139FMB, w przypadku QMB raczej nic nie zauważysz w pracy silnika, spadnie tylko masa pojazdu o 20 dkg (wynika to stąd, że recyrkulator zwykle w najtańszych maszynach jest połączony nie z filtrem powietrza, a z wydechem, co kompletnie mija się z celem, ale pozwala na przejście badania czystości spalin i homologację na UE).

Pozdrawiam!

To ja wstawię poglądowy rysunek jak toto działa w przypadku dostarczania świeżego powietrza do spalin. Rysunek z jakiejś serwisówki:

Schemat recyrkulatora spalin