Problemy z odpalaniem, mniejsza prędkość, 4T

Witam

Więc tak: gaźnik był czyszczony, ssanie wymienione, mechanika (pasek, rolki itp.)dobra. Na początku po wymianie ssania i czyszczeniu gaźnika odpalał dobrze, a teraz po paru miesiącach znowu trzeba długo kręcić aby zapalił. Jak silnik się nagrzeje, działa dobrze i bardzo równo, spalanie ma dobre. Jak krótko stoi po jeździe to odpala dobrze (nawet zimny), dopiero jak postoi ze trzy godziny albo dłużej to trzeba dlugo kręcić.
Prędkość maksymalna nieco zmalała. Mam wrażenie, że coś jest przytkane, tylko co? Zanim zacznę grzebać w niepotrzebnych rejonach, może jakaś rada od czego zacząć?
Kranik? Tam jest jakiś filtr? A może filtr paliwa przytkany? Co sprawdzać i w jakiej kolejności? Silnik 4T, Piaggio Fly

Stawiał bym na regulacje zaworów.

wyreguluj zawory i wstaw nowy filtr powietrza (ta gąbka w środku)
mi pomogło samo wstawienie nowego filtra powietrza ale też warto wyregulować zawory i przeczyścić gaźnik to nigdy nie zaszkodzi.

Dzięki za odpowiedzi. Zawory są wyregulowane, filtr powietrza zamieniłem od skutera działąjącego, próbowałem z filtrem suchym i nasączonym i zero różnicy. Wymieniłem nawet świecę na nową (stara w była dobrym stanie, kolor kawy z mlekiem).
Zastanawiam się czy to może mieć związek z elektryką, a konkretnie zapłonem wrażliwym na zawilgocenie kabla/modułu? Może jakieś przebicie? Przy jeździe nie ma żadnych anomalii w zapłonie ale może jak jest zawilgocony to są? Gdzie szukać?