Poziom oleju w Romet 747 4T

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #63347
    grzechu1978
    Użytkownik
    • 1
    • 10Postów:

    Witam serdecznie

    Od niedawna jestem użytkownikiem wymienionego w temacie skuta.

    Pierwszą wymianę oleju wykonałem po 30km – była niezła zupka opiłkowa 😉

    I w związku z tym mam banalne (a może i nie) pytanie. Jak należy sprawdzać poziom oleju – poprzez wsadzenie i wyjęcie czy poprzez wkręcenie i wykręcenie bagnetu (instrukcja tego nie precyzuje, jest ogólnie że poziom oleju pomiędzy 1/2 a 3/4 podziałki na bagnecie bla, bla)

    Do miski weszło mi ok 550 ml (wg instrukcji powinno 700-750 ml) oleju i po wkręceniu mam mniej więcej 3/4 na podziałce, natomiast po włożeniu i wyjęciu ok 1/2 podziałki. Niby nie duża różnica ale jednak.

    Czy silniki 139QMB w różnych skuterach mogą się różnić pojemnością miski olejowej?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za poradę.

    #63349
    hmm
    Użytkownik
    • 11
    • 67Postów:

    wkręcasz bagnet tak jakbys zamykał wlew oleju ,czyli do końca i po wykreceniu sprawdzasz poziom.tak mi gadali w serwisie zippa w przasnyszu jak do nich dzwonilem.rada:stawiaj skuta na podnozce centralnej na poziomej powierzchni inaczej bedzie bez sensu..jak uzupelnisz olej to odpal niech pochodzi tak z minute i dopiero sprawdz poziom.ja mam toros f 16 i ok 800ml wchodzi oleju,to taki sam silnik jak w twoim.pozdrawiam.

    #63359
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    wykręcasz, wycierasz bagnet, wkładasz do gwintu (nie wkręcasz) i sprawdzasz poziom. ma być ~3/4 skali
    najlepiej żeby skuter stał na kołach na równym podłożu(poziomym).

    #63371
    lop16
    Użytkownik
    • 44
    • 372Postów:

    hmm napisał:

    wkręcasz bagnet tak jakbys zamykał wlew oleju ,czyli do końca i po wykreceniu sprawdzasz poziom.tak mi gadali w serwisie zippa w przasnyszu jak do nich dzwonilem.rada:stawiaj skuta na podnozce centralnej na poziomej powierzchni inaczej bedzie bez sensu..jak uzupelnisz olej to odpal niech pochodzi tak z minute i dopiero sprawdz poziom.ja mam toros f 16 i ok 800ml wchodzi oleju,to taki sam silnik jak w twoim.pozdrawiam.

    Nie wierze 😀

    #63382
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    hmm napisał:

    odpal niech pochodzi tak z minute i dopiero sprawdz poziom.

    Od kiedy to sprawdza się poziom oleju po uruchomieniu i zgaszeniu silnika ? Poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku czy to w skuterze czy w aucie.

    #63527
    grzechu1978
    Użytkownik
    • 1
    • 10Postów:

    No to teraz zgłupiałem całkiem – to tylko wkładać bagnet do pomiaru czy wkręcać???

    #63528
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    wkładać, nie wkręcać

    #63533
    hmm
    Użytkownik
    • 11
    • 67Postów:

    dobra to inaczej to sformułuje.ilosc oleju ktora jest podana jako optymalna daje poziom oleju 3/4 miedzy min i max tylko w przypadku pomiaru po wkręceniu bagnetu.a zreszta jak ktos mysli ze gadam zle to niech uśredni pomiar na wykręconym i ten na włożonym bez wkrecenia bagnecie i tez zle nie bedzie raczej.jak wkłada sie bez wkrecania to mozna za duzo oleju wlac co jest rownie szkodliwe jak jego niedobor.jak plaską dłonią uderzasz o powierzchnie wody to woda stawia opor tak? I tak samo tłok uderzający w olej którego jest za durzo tez musi ten opor pokonac co moze powodowac np.szybsze zuzycie sie łożyska walu.

    #63887
    grzechu1978
    Użytkownik
    • 1
    • 10Postów:

    Witam ponownie

    Odpowiedź serwisu brzmi – do pomiaru bagnet wkręcamy, skut ma stać na podpórce centralnej, przednie koło oparte o podłoże (żeby nie było nieścisłości 😉 )

    #63932
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    W skuterach Kymco poziom oleju sprawdza się poprzez włożenie bagnetu bez wkręcania. Tak jest napisane w instrukcji obsługi Kymco Agility. Silniki te same 139QMB, więc procedura sprawdzania poziomu oleju powinna być taka sama.

    #64001
    hmm
    Użytkownik
    • 11
    • 67Postów:

    aha.czyli jak widać mam racje.swoja droga to ciekawe ze w instrukcji do Kymco napisali ze nie wkręcać bagnetu.moze jednak te silniki sie czyms różnią?

    #64004
    grzechu1978
    Użytkownik
    • 1
    • 10Postów:

    Myślę, że tajemnica może się kryć w nieco innych kształtach misek olejowych. Bo niby z czego mogą wynikać różnice w sposobie pomiaru?

    #64100
    hmm
    Użytkownik
    • 11
    • 67Postów:

    wielkosc tłoka może mieć znaczenie ,tak mi sie wydaje przynajmniej.im większy tłok tym mniej oleju wejdzie do miski olejowej.nie jestem pewien swojej teorii bo niewiem czy wogole tłok jest zanurzony w oleju gdy silnik jest wyłączony.niby tlok jest prawie poziomo ale trudno to ocenic jak to jest.a moze ktos wie?

    #306983
    elerom
    Użytkownik
    • 1
    • 5Postów:

    Witam
    Temat sprawdzania poziomu oleju w silniku 139qmb powraca od czasu do czasu. Usiłowałem ostatnio dociec jak naprawdę powinno się ten poziom sprawdzać – poprzez wkręcenie bagnetu, czy też poprzez włożenie bez wkręcania. W instrukcji do skuterów ROMET nie jest to sprecyzowane. Przeglądając różne fora i artykuły stwierdzam że zdania są podzielone. W książce którą ostatnio nabyłem (poświęcona naprawom i regulacjom w skuterach chińskich) jest wyraźnie napisane że poprzez włożenie bez wkręcania. Zadałem pytanie mailowe w dziale serwisu ROMETU na ich oficjalnej stronie, po kilku dniach otrzymałem odpowiedź że poprzez wkręcenie, w lokalnym autoryzowanym serwisie pan serwisant zapewnił mnie że tylko poprzez włożenie – i bądź tu mądry. Może ktoś wie jak powinno być prawidłowo?
    Pozdrawiam

    #307030
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Powraca? Ej, no. 😉
    =
    Linki jakieś zapodaj, bo tak, to sam wiesz. ;/
    ^
    A zresztą. Kilku się uczyło, pisząc właśnie… jakieś artykuły. Tu i tam. I jeszcze gdzie indziej. Z treścią bywało bardzo różnie.
    Finał artykułu nigdy z nóg nikogo nie zwalił. Bo, panie, wiedzy z tem było mało, ale tak to napisano jak to napisano i dany temat poszedł pod ocenę gawiedzi, a cokolwiek jednak niekumatej. Humanitarnym trzeba być przy tym. Bo tak. :PPP
    ^^
    Sprawdzasz zawsze na wykręconym bagnecie (przy zimnym silniku i na stopie centralnej). Stan na skali 0,5…0,75 jest całkiem OK.

    #307031
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Rysio racje tu zaposiada.
    Sprawdzasz tylko wkładając wykręcony a gwint jest do ^przechowywania^ tej miarki.

    .
    chyba że masz tzw oczko (bulls eye), wziernik, okienko inspekcyjne… zwał jak zwał – to bardzo często przy nim są w jakiś sposób zaznaczone poziomy min i max – kreskami, kropkami, napisami… itd

    .

    .

    .

    .

    .
    jest wiele wariacji. Ale na ogoł zawsze jest bagnet i sobie możesz porównać jak używać bagnetu żeby było na nim prawidłowo jeżeli przez okienko widać że jest prawidłowo

    #307032
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Święte gacie. ;-)))
    ^
    I widzisz, nie jesteś taki zły człek (bo się lubisz naumieć tego i owego). Łysy, drżyj w posadach. Samuj. ;P

    #307033
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Oj, Rysiu, bredzisz bez ładu i składu. Może i jestem łysy, ale z wymianą i poziomem oleju, to – nawet jako początkujący – kłopotu nie mam. Instrukcje do moich sprzętów mówiły dość jasno i precyzyjnie:
    MOTO na kołach, poziom we wzierniku – tu HYO po wymianie. Samuj:

    SKUT na centralce, poziom na wykręconym bagnecie (bez zdjęcia, bo gówno widać).
    Trochę jestem za stary szoferak, żeby się zastanawiać nad takimi głupotami.
    Drżeć jeszcze nie będę.

    #307055
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Ha, skoro drżeć nie zamierzasz, to dygaj sobie z tem. Chociaż troszku. :-)))
    ^
    Wziernik tutaj zapodany ci ja też posiadam, a jakże. Ale jest to jednakowoż… elektryczny chinolski spężarkownik 1,5 kW z baniakiem na całe 50 litrów.
    I Motula se tam nigdy nie zalewam, bo jestem ^patryjotom^ z dziada-pradziada i tylko Lotosa obecnie uznaję.
    *
    Lotos i Hipol(it) u mnie rządzą obecnie. Skoro nie ma różnic jakościowych, to po co mam za to przepłacać. ;P
    *
    Panie Łysy, ja tobie nie uwłaczam w niczym, ja tylko delikatnie ^smyram^ twoje ^rozpuszczone^ ego. Czasem leGko ^smyram^ też to… ^grube EGO^ innych bytów tutaj zalegających. 😉
    *
    Btw.
    Domi, klauzula milczenia nie jest mi jednak pisana. Wojna zatem będzie. Jeden na jednego. Tylko TY, ja i… Sędzia danego ^sporu^, czyli… PACI, bo WOMBAT jest zbyt brutalny w swoich działaniach i jednocześnie jest twoim przyjacielem od serca, a to mocno działa na mojom niekorzyść. :-)))

    #307056
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Wydaje ci siem Rysiu tylko tak.
    A poza tym to nie brutalny tylko stanowczy i konsekwentny 🙂

    #307058
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Junaka masz se schowanego w jakimś garażu, niewiele z tem sobie zatem zrobiłeś. OC leci ku temu jak popadnie, więc gdzie ta konsekwencja? Hmm?
    ^
    Spoko, odpuszczę sobie z tym tematem. Łysego znów sobie… ^podręczę^. Zwyczajowo dla zasady, bo tak już mam. 😉

    #307060
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Rozumiem że bycie konsekwentnym oznacza że jak już sobie coś kupiłem to koniecznie muszę używać. Najlepiej codziennie a jeszcze lepiej non-stop. 🙂
    To muszę wyjąć z szafy garnitur maturalny 🙂 i trochę po mieście pośmigać.

    #307062
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Ta “Sędzia Zgred”:D:D

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button