Pomocy. Brak Pomysłów :(

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #61518
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Cześć, wymieniłem wkońcu cylinder bo był w strasznym stanie w nadzieii, że skuter przestanie się grzać, niestety ujechałem może 300metrów i już lampka ;(
    Termostatu wgl. nie było..
    Jestem już zdesperowany w walce z tym skuterem.
    Macie pomysł gdzie jest problem?
    Skuter stoi już miesiąc a ja przejechałem nim 40km na trasie Dom->Serwis

    #61520
    andrzej2310
    Uczestnik
    • 0
    • 315Postów:

    A faktycznie się grzeje? czy tylko lampka się oświeca, może coś z pompą,

    #61521
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Teoretycznie woda krąży po układzie.
    Ale i tak się świeci..

    #61568
    Manius
    Użytkownik
    • 1
    • 2Postów:

    Może czujnik temperatury?? I dlatego Ci się lampka świeci… Sprawdź czy naprawdę się grzeje…

    #61585
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
    proszę o link 🙂

    #61587
    hiorimaru
    Użytkownik
    • 11
    • 90Postów:

    ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok

    #61589
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Ale ja nie mam już termostatu 😐

    #61594
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    hiorimaru napisał:

    ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok

    W chłodnicy jest płyn a nie żaden olej. Po wyciągnięciu termostatu z samochodu w zimę/jesień nie ma szans żeby silnik zagrzał się do 90 stopni a niedogrzany silnik więcej pali i szybciej się zużywa.

    Dodge – przejedź się i jeśli lampka zacznie Ci świecić dotknij cylinder z dołu ręką i sprawdź czy rzeczywiście jest bardzo gorący i sprawdź jak ciepłe są węże od chłodnicy. Jeśli węże będą zimne a cylinder nie gorący ewidentnie winny jest czujnik temperatury. Bo coś mi się nie chce wierzyć żeby silnik chłodzony cieczą po 300 metrach był już tak zagrzany aby lampka się zaświecała. Spróbuj wymienić czujnik temperatury.

    #61614
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Zaraz to sprawdze i napiszę jak jest. 😉
    A jeżeli jest płyn w wezach to nie powinny one być gorące ?

    #61641
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    http://www.youtube.com/watch?v=Hpsxa1BiBE4&feature=youtu.be

    Czy powinien tak kopcić przy starcie ?
    Po przejechaniu takiej odległości (nawet mniej jak 300m pali się lampka)
    Czy to możliwe, że czujnik uszkodzony nie pali się ciągle, tylko pojakimś czasie 😛 ?

    #61644
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Może układ chłodzenia jest niedrożny? Płyn rozgrzewa się przy silniku powodując zaświecenie się lampki – tyle że nie krąży w układzie.

    #61647
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:
    #61648
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Może i głupie pytanie ale czy po oględzinach termostatu i wymianie cylka zalewałeś układ płynem ? Jaki płyn wlałeś ? Wydaje mi się że to może być tak jak kolega wyżej pisze. Ściągnij obydwa węże i je przedmuchaj i sprawdź czy nie są przytkane jeśli nie to wymień czujnik temperatury. Sprawdzałeś jak się ma temperatura cylindra po zapaleniu się lampki ?

    #61650
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    oczywiście, że zalałem.
    Borygo Eko zalewałem.
    Nie mam dostępu do niego tak, żeby się nie oparzyć o rurę wydechową..

    #61656
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Rzeczywiście, będę musiał sprawdzić drożność, bo stwierdziłem krążenie na podstawie gorąca z wszystkich przewodów.
    A to co mówisz Michalk001 brzmi sensownie

    #61672
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    A czy chłodnica i wszystkie węże są gorące ?

    #61858
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    ten idący do pompy jest lekko ciepławy, ale ledwie co..
    Przypuszczam, że to pompa bo jak chciałem ją odkręcić i zobaczyć czy koło się kręci to się nie dało.. śruby dawno nie były odkręcane.
    Ale nie o to mi chodzi, kiedy odłączyłem wąż od pompy to wywaliło strasznie mi wąż i płyn z dużym ciśnieniem wyleciał, tak jakby po prostu pompa nie przyjmowała płynu.
    Bo z drugiej strony jak odłączałem wąż od chłodnicy od głowicy to było 10x mniejsze to ciśnienie, a teraz to, aż mnie spryskało ;P

    #61911
    JAros
    Użytkownik
    • 0
    • 6Postów:

    1. Gdzie dolewałeś płynu- do zbiorniczka czy tam gdzie korek odpowietrzający? To jest chyba układ podciśnieniowy i jeżeli nie ma płynu w układzie to może nie zabrać ze zbiornika.
    2. Po kolei możesz sprawdzać drożność przewodów.
    3. Pompa też może być słaba i przy większym ciśnieniu nie mieć wydajności.
    W moim skuterze taki objaw był efektem przytarcia tłoka, a później zatarcia- dym może być spowodowany przedostania się płynu do cylindra.

    #62167
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    No a jeżeli by się dostawała to dlaczego tak może być.. ?

    #62171
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Jeśli dymi na biało to płyn dostaje się do cylindra ( uszczelka pod głowicą ).

    #62172
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    No w zasadzie dymi na biało po tym jak się na grzewa.

    Ale to co z tą uszczelką może być nie tak?

    Została wymieniona dziś pompa wody poza jedną częścią..

    By dodge98 at 2012-06-01
    o tą. czy ona jest ważna..?

    ale najbardziej mnie ciekawi co z nią może być nie tak.. jest nowa bo w weekend wymieniałem cylinder na nowy razem z uszczelkami.

    #62173
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Po wymianie pompy problem nadal występuje ?

    #62176
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Tak.
    Właśnie, ten biały dym też jest, czyli tak jakby to wgl. nie była wina pompy ani trochę.

    #62178
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Dym był na starym cylku czy po wymianie na nowy się pojawił ?

    #62181
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    jest na nowy, jak się lampka zaczyna palić.

    #62183
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?

    #62184
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    dodge, przypomnij sobie jak pytałeś na forum co sądzimy o tej katanie. Odradzałem ci ją, teraz masz udrękę..

    #62185
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    O tą chyba nie pytałem.. ale wiem. mam nauczkę niestety 😐
    Ale możecie postarać się mi pomóc ?

    #62188
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    dodge napisał:

    Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?

    założyłeś silnik na starej uszczelce ?
    tak to nie będzie działać
    uszczelka musi być nowa i równo głowica dokręcona.

    biały dym świadczy że płyn się dostaje do cylindra, jedyne wyjście to wymienić ową uszczelkę na dobrej jakości i dobrze złożyć.

    #62189
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Chodzi o to że założyłem nową uszczelkę, do starej głowicy i faktycznie nie przykreciłem jej na ‘ krzyż’.
    Muszę założyć ta nowa glowice i przykręcić na krzyż tak,?
    A ta uszczelka jest od nowej głowicy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button