Pomocy. Brak Pomysłów :(
- This topic has 50 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 11 years, 9 months temu by JAros.
- AutorWpisy
- 27 maja 2012 dnia 18:14 #61518
Cześć, wymieniłem wkońcu cylinder bo był w strasznym stanie w nadzieii, że skuter przestanie się grzać, niestety ujechałem może 300metrów i już lampka ;(
Termostatu wgl. nie było..
Jestem już zdesperowany w walce z tym skuterem.
Macie pomysł gdzie jest problem?
Skuter stoi już miesiąc a ja przejechałem nim 40km na trasie Dom->Serwis27 maja 2012 dnia 18:17 #61520A faktycznie się grzeje? czy tylko lampka się oświeca, może coś z pompą,
27 maja 2012 dnia 18:21 #61521Teoretycznie woda krąży po układzie.
Ale i tak się świeci..28 maja 2012 dnia 07:24 #61568Może czujnik temperatury?? I dlatego Ci się lampka świeci… Sprawdź czy naprawdę się grzeje…
28 maja 2012 dnia 11:20 #61585A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
proszę o link 🙂28 maja 2012 dnia 11:23 #61587ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok
28 maja 2012 dnia 11:27 #61589Ale ja nie mam już termostatu 😐
28 maja 2012 dnia 12:29 #61594hiorimaru napisał:
ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok
W chłodnicy jest płyn a nie żaden olej. Po wyciągnięciu termostatu z samochodu w zimę/jesień nie ma szans żeby silnik zagrzał się do 90 stopni a niedogrzany silnik więcej pali i szybciej się zużywa.
Dodge – przejedź się i jeśli lampka zacznie Ci świecić dotknij cylinder z dołu ręką i sprawdź czy rzeczywiście jest bardzo gorący i sprawdź jak ciepłe są węże od chłodnicy. Jeśli węże będą zimne a cylinder nie gorący ewidentnie winny jest czujnik temperatury. Bo coś mi się nie chce wierzyć żeby silnik chłodzony cieczą po 300 metrach był już tak zagrzany aby lampka się zaświecała. Spróbuj wymienić czujnik temperatury.
28 maja 2012 dnia 14:48 #61614Zaraz to sprawdze i napiszę jak jest. 😉
A jeżeli jest płyn w wezach to nie powinny one być gorące ?28 maja 2012 dnia 18:29 #61641http://www.youtube.com/watch?v=Hpsxa1BiBE4&feature=youtu.be
Czy powinien tak kopcić przy starcie ?
Po przejechaniu takiej odległości (nawet mniej jak 300m pali się lampka)
Czy to możliwe, że czujnik uszkodzony nie pali się ciągle, tylko pojakimś czasie 😛 ?28 maja 2012 dnia 18:49 #61644Może układ chłodzenia jest niedrożny? Płyn rozgrzewa się przy silniku powodując zaświecenie się lampki – tyle że nie krąży w układzie.
28 maja 2012 dnia 19:03 #61647AnonimNieaktywny- 4
- 927Postów:
dodge napisał:
Ale ja nie mam już termostatu 😐
A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
proszę o link 🙂28 maja 2012 dnia 19:05 #61648Może i głupie pytanie ale czy po oględzinach termostatu i wymianie cylka zalewałeś układ płynem ? Jaki płyn wlałeś ? Wydaje mi się że to może być tak jak kolega wyżej pisze. Ściągnij obydwa węże i je przedmuchaj i sprawdź czy nie są przytkane jeśli nie to wymień czujnik temperatury. Sprawdzałeś jak się ma temperatura cylindra po zapaleniu się lampki ?
28 maja 2012 dnia 19:29 #61650oczywiście, że zalałem.
Borygo Eko zalewałem.
Nie mam dostępu do niego tak, żeby się nie oparzyć o rurę wydechową..28 maja 2012 dnia 19:39 #61656Rzeczywiście, będę musiał sprawdzić drożność, bo stwierdziłem krążenie na podstawie gorąca z wszystkich przewodów.
A to co mówisz Michalk001 brzmi sensownie28 maja 2012 dnia 19:59 #61672A czy chłodnica i wszystkie węże są gorące ?
30 maja 2012 dnia 14:26 #61858ten idący do pompy jest lekko ciepławy, ale ledwie co..
Przypuszczam, że to pompa bo jak chciałem ją odkręcić i zobaczyć czy koło się kręci to się nie dało.. śruby dawno nie były odkręcane.
Ale nie o to mi chodzi, kiedy odłączyłem wąż od pompy to wywaliło strasznie mi wąż i płyn z dużym ciśnieniem wyleciał, tak jakby po prostu pompa nie przyjmowała płynu.
Bo z drugiej strony jak odłączałem wąż od chłodnicy od głowicy to było 10x mniejsze to ciśnienie, a teraz to, aż mnie spryskało ;P30 maja 2012 dnia 20:03 #619111. Gdzie dolewałeś płynu- do zbiorniczka czy tam gdzie korek odpowietrzający? To jest chyba układ podciśnieniowy i jeżeli nie ma płynu w układzie to może nie zabrać ze zbiornika.
2. Po kolei możesz sprawdzać drożność przewodów.
3. Pompa też może być słaba i przy większym ciśnieniu nie mieć wydajności.
W moim skuterze taki objaw był efektem przytarcia tłoka, a później zatarcia- dym może być spowodowany przedostania się płynu do cylindra.1 czerwca 2012 dnia 18:00 #62167No a jeżeli by się dostawała to dlaczego tak może być.. ?
1 czerwca 2012 dnia 18:33 #62171Jeśli dymi na biało to płyn dostaje się do cylindra ( uszczelka pod głowicą ).
1 czerwca 2012 dnia 18:38 #62172No w zasadzie dymi na biało po tym jak się na grzewa.
Ale to co z tą uszczelką może być nie tak?
Została wymieniona dziś pompa wody poza jedną częścią..
By dodge98 at 2012-06-01
o tą. czy ona jest ważna..?ale najbardziej mnie ciekawi co z nią może być nie tak.. jest nowa bo w weekend wymieniałem cylinder na nowy razem z uszczelkami.
1 czerwca 2012 dnia 18:44 #62173Po wymianie pompy problem nadal występuje ?
1 czerwca 2012 dnia 18:52 #62176Tak.
Właśnie, ten biały dym też jest, czyli tak jakby to wgl. nie była wina pompy ani trochę.1 czerwca 2012 dnia 19:01 #62178Dym był na starym cylku czy po wymianie na nowy się pojawił ?
1 czerwca 2012 dnia 19:12 #62181jest na nowy, jak się lampka zaczyna palić.
1 czerwca 2012 dnia 19:20 #62183Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?
1 czerwca 2012 dnia 19:21 #62184dodge, przypomnij sobie jak pytałeś na forum co sądzimy o tej katanie. Odradzałem ci ją, teraz masz udrękę..
1 czerwca 2012 dnia 19:35 #62185O tą chyba nie pytałem.. ale wiem. mam nauczkę niestety 😐
Ale możecie postarać się mi pomóc ?1 czerwca 2012 dnia 19:51 #62188dodge napisał:
Ale założyłem uszczelkę pod głowice do nowej głowicy a założyłem starą, to może mieć różnice?
założyłeś silnik na starej uszczelce ?
tak to nie będzie działać
uszczelka musi być nowa i równo głowica dokręcona.biały dym świadczy że płyn się dostaje do cylindra, jedyne wyjście to wymienić ową uszczelkę na dobrej jakości i dobrze złożyć.
1 czerwca 2012 dnia 20:12 #62189Chodzi o to że założyłem nową uszczelkę, do starej głowicy i faktycznie nie przykreciłem jej na ‘ krzyż’.
Muszę założyć ta nowa glowice i przykręcić na krzyż tak,?
A ta uszczelka jest od nowej głowicy. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.