Peugeot VivaCity 50 – wysokie spalanie
- This topic has 13 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 9 years, 6 months temu by snajper061.
- AutorWpisy
- 13 września 2014 dnia 20:47 #175916
Witam, posiadam już jakiś czas własnie skuter vivacity 2004 r z którego ogólnie jestem zadowolny bo ładnie odpala i dowozi mnie w każde miejsce ale jest kilka problemów z nim. Najbardziej uporczywe jest spalanie.. jak go kupiłem palił jakieś 5,5litra a po czyszczeniu i regulacji u mechanika pali tak dużo, że nawet nie jestem w stanie tego określić ile bo nie starcza mi całego baku na 100km 🙂 (bak ma ok 6,5 litra). Gaźnik był wyczyszczony i jest włozona oryginalna dysza. świece i filtr powietrza wymieniłem na nowe i to nic nie daje. Jak jest zimny to trochę kopci na początku i jest słaby ale wygląda to tak jakby uzupełniał się układ paliwem bo poźniej ma moc i normalnie jezdzi. v-max to ok 65km/h w jedną i dwie osoby jest taki sam i przy tych 65 czuć jak zaczyna się dławić (zła mieszanka ?) nie mam pomysłu co zrobić, żeby mniej spalał.. nie mówię już żeby palił tyle co chinski router bassa czyli ok 2,5 litra ale z 4 chociaż niech pali.. opony mają odpowiednie cisnienie. a prędkości z jakimi się poruszam to 40-45km/h
14 września 2014 dnia 06:03 #175926wymień gaźnik na 12mm nawet chiński z allegro kroci nie wydasz!
http://allegro.pl/gaznik-peugeot-buxy-speedfight-vivacity-honda-tact-i4565467290.html14 września 2014 dnia 17:13 #175954Siemka. Tez mam peugeota. Ja mam speedfight 2. Seryjna 50cc + Wydech Tecnigas + Lekkie rolki Wariatora. Wszystko dobrze wyregulowane i spalanie wacha się od ok 4.5l/100km do nawet 5.5l/100km. Więc to jest jak najbardziej normalne. Wszystko zalezy od jazdy.
Pozdrawiam15 września 2014 dnia 10:27 #176002do wczoraj robiłem test i tym razem przejechałem 87km na pałnym baku.. niskie obroty i prędkość.. chyba musze przeprosic sie z 4t bo w takiej sytuacji jak moja to ten skuter jest oszczędny jak mniejsze auto 😀
15 września 2014 dnia 11:13 #176006Quantumek napisał:
Siemka. Tez mam peugeota. Ja mam speedfight 2. Seryjna 50cc + Wydech Tecnigas + Lekkie rolki Wariatora. Wszystko dobrze wyregulowane i spalanie wacha się od ok 4.5l/100km do nawet 5.5l/100km. Więc to jest jak najbardziej normalne. Wszystko zalezy od jazdy.
Pozdrawiam4,5 – 5,5 l to jeszcze norma, bolesna, ale norma, szczególnie jak się coś grzebało w nim, mój speed też palił 4,7l/100. Ale jemu zżera cały bak na 87km, a to już norma nie jest…
A jak wygląda kompresja? Pierścienie nie domagają się wymiany?
15 września 2014 dnia 12:02 #176007mam ludixa 2t ac,aktualnie wystawiony i pali 3,5l może jak by go katować to 4 by łykną choć wątpię.jak ci wyżej napisałem wymień gaźnik:)
15 września 2014 dnia 13:06 #176013A w jakim celu ma wkładać chińską 12mm, skoro fabrycznie ma gaźnik 12mm Gurtnera? Chyba, że jakiś “tjuning” był…
15 września 2014 dnia 14:44 #176017chyba to się łódka:) w takim celu bo ten “oryginalny” jest zjeb,., skoro tak hajcuje jawa 350ts mi tyle nie paliła.
15 września 2014 dnia 19:05 #176038Jak jest fabryczny to powienien palic ok 4l/100km. W moim przypadku jak mam sportowy wydech to spalanie 5l jest normalne. Tez mam gaznik 12mm Musisz kombinować. Przyczyn może być wiele.
15 września 2014 dnia 20:09 #176048W pierwszej kolejności sprawdziłbym regulację składu mieszanki, szczelność układu (lewe powietrze), kompresję (pierścienie, stan cylindra). Jeżeli walnięty byłby gaźnik (pływak, dysze, itp), nie byłoby tak wesoło, albo by go zalewało przy mocniejszym ruchu manetką, albo w ogóle miałby ciężkie problemy z odpaleniem / utrzymaniem obrotów. Przy dławieniu na wyższych obrotach pierwszym krokiem powinna być regulacja mieszanki, zmiana ustawienia iglicy ewentualnie. Jak nie zadziała można się bawić jak napisałem wyżej.
15 września 2014 dnia 20:46 #176051zalewa go przy mocniejszym ruchu manetką. przykładowo ruszam i jak odkręcę do połowy i za chwile do 75% to ma dużo mocy a odkręcę do końca i dławi się. Mechanik mówił, że gaźnik oryginalny. Więc zostało mi sprawdzenie kompresji. Obroty utrzymuje równe i nie gaśnie, odpala też na dotyk. A z kopa to 1-2 frez i już pali. Czasem tylko jest problem chyba z immobilajzerem bo mogę kręcić i kręcić i nie odpali a z kopniaka normalnie a później każde odpalenie z elektryka jest normalne. Ale zdarza się to rzadko.
17 września 2014 dnia 20:48 #176157zauważyłem dzisiaj, że gdy ruszam skuterem zaraz po odpaleniu to jest bardzo żwawy i ma dużo mocy a gdy zostawiam go po odpaleniu do momentu aż wyłączy się ssanie to po tej minucie czy dwóch gdy ruszam skuter ledwo jedzie.. nie może wkręcić sie na obroty, dopiero po chwili ma siłe. może to też jest jakaś wskazówka odnośnie tego spalnia i całego problemu z gaźnikiem
18 września 2014 dnia 06:50 #176163Sprawdzałeś regulację mieszanki, położenie iglicy w gaźniku? Kolor świecy po przejażdżce? Czy nie bierze lewego powietrza?
18 września 2014 dnia 18:14 #176196nic nie sprawdził i nie regulowal masz do niego jechać i mu to zrobić ła hahaha:D
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.