Opinie: Jak wymienić olej w skuterze w 15 minut?

“Dowy silnik emituje do oleju mnóstwo opiłków metalu.” powinno być nowy :slight_smile: Poza tym artykuł bardzo ciekawy, pozdrawiam.

Śrubka spustu oleju, znajduje się z boku miski olejowej, przez otwór filtra, wszystko nie wyleci.

No rzeczywiście najlepiej przechylić skuter,bo sporo oleju jeszcze wylatuje.Co do spustu to mam go pod wentylatorem zaraz koło rury wydechowej.Ja sprężynki nie mam jest tylko ten filterek z tworzywa z mikroskopijną siateczką.Wymywam go w benzynie czyszcząc pędzelkiem drobinki brudu i wkładam do otworu spustowego zakręcając śrubę. Co do wymian- ogólnie wymieniam olej co 2000 km chociaż w książce serwisowej jest zalecane 6000 km.Ale zamawiając na allegro olej Mobil 1L przez pomyłkę przysłali mi baniak 4L,więc mogę zmieniać do woli :smiley: Jeszcze 2 litry mi zostały więc wymienię na jesień (jeżdżę w zimę),a następnie na wiosnę. Same korzyści :slight_smile:

Dla mnie zawsze najgorsze w oleju były sadze z procesu spalania. 1000km na nowym oleju a podczas zlewania leci czarna żebura. Mała anegdota. Ponad dwa lata temu kupiłem swój pierwszy skuter - używanego chińczyka. Nie znałem się w ogóle na skuterach ani na mechanice, a przyszło mi wymienić olej. Odkręciłem korek, zlałem stary olej, i przykręcam korek… nasadówką z grzechotką :D. Nie wiedziałem, że korka z oringiem nie dociąga się tak mocno jak z podkładką metalową, więc całą parą o klucz się zaparłem. Po chwili słyszę jakiś metal spadający na podłogą. Patrzę na dół silnika a tam oring wisi, a na ziemi leży połowa korka :D. Dobrze, że pękł korek a nie gwint w silniku. Jeszcze kilka rzeczy w Ferro tak rozwaliłem, ale dzięki temu teraz już wiem jak co robić ;).

Ja też dzisiaj jestem po drugiej wymianie 122km.(pierwsza była przy 33km) I tylko jedna rzecz mnie zdziwiła-gdzie te opiłki metalu które widać patrząc pod światło w przeźroczystej butelce? U mnie nic takiego nie widać. Olej mineralny Lotos 15W40 klasa CF.

Klasa SF-Mój błąd :slight_smile:

Po drugiej wymianie opiłków tylu już nie znajdziesz. Z drugiej strony moim zdaniem lekko przesadzasz z wymianą co 100 km :slight_smile:

Wiem, ale za 9,50zł można przesadzić:) Kolejna przy 300km, ale to już na gwarancji będzie, a potem już co 1000km i chyba posłucham PIETRO i zaleję Castrolem 15W40 SG. Choć Kymco zaleca Shell Shell Advance.

Shell Advance 15W40 SG, to to samo co Castrol 15W40 SG… W tym wypadku trzeba sugerować się ceną, ale podejrzewam, że Castrola kupisz taniej. Castrola kupowałem w Auchanie i Carefour, w cenie ok.20zł/litr. Kiedyś w Tesco ten Castrol był w bańkach 5 litrowych po 49zł. :wink:

Tak szukałem w necie i napatoczyłem się na olej Shell Advance VSX 4 15W-50 SG/JASO MA. Być może te 50 będzie lepsze na upały w stosunku do 40, ale sam nie wiem, no i cena 38złza litr.Ale wymienia się w sumie raz do roku. Może ktoś taki stosuje?Czy te 50 coś daje??

Daje daje, olej w tej klasie lepkości napewno jest lepszy na upały od 40-stki.

Ważna jest klasa lepkości, a nie marka. Muszą być zachowane parametry oleju. Marka zalecana przez producenta to zwykły układ handlowy mający na celu sprzedaż produktu. A gdyby w instrukcji był napisane żeby tankować tylko na BP (na przykład)? Ja co prawda mam dwusuwa ale lałem oleje po 50 zł za litr i dobrze chodził. Zmieniłem na taki za 30 zł i nie widziałem różnicy. A teraz leję Mixol po 8,70 za litr i jeździ naprawdę super - lepiej niż na tych wymyślnych Castrolach, Shellach i innych. Jeśli coś jest dobre to po co przepłacać?

Kisiu1981 -masz zupełną rację- ja też tego nie zauważyłem. Zawsze patrzę na cenę jakość i tak już jest bardzo podobna jak za PRL. Jeszcze trochę a Chiny nas wyłączą bez naszej wiedzy.

Pozwolę sobie za cytować autora “Wśród wielu zalet, mają jedną wadę w porównaniu z silnikami 2T: Olej nie jest dolewany do paliwa,” i tu sprostuję jego słowa. Otóż autor błędnie ocenił sytuację ponieważ olej w misce to zdecydowana zaleta a nie wada, wadą jest dolewanie oleju do paliwa jak to ma miejsce w 2t z prostych powodów silnik ma stałe pełnowartościowe smarowanie w 2t smarowanie jest procesem wtórnym i nie daj boże żeby skończył się olej w zasobniku podczas jazdy, zgrzyt pisk i po zamiatane drugą sprawą są frakcje powstałe w skutek spalania oleju w 2t osadzające się na wszystkich częściach w silniku no i toksycznośc spalin podwyższona o spalanie oleju czego nie ma w 4t.