Nadmierne grzanie wydechu – Agility 50 2T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #162662
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Mam przejechane 650 km. Skuter ze wszystkimi blokadami, docierany normalnie. Dzisiaj pojechałem do klienta około 9 km. Postawiłem sprzęt na godzinę i pojechałem w kolejne miejsce 10 km. Jak dojechałem do celu to poczułem smród spalenizny z wydechu – po wyłączeniu silnika przez kilka minut z rury unosił się biały śmierdzący dym spalonego nagaru i resztek paliwa. Nigdy wcześniej nic takiego się nie działo, a nie działo się dlatego, że tłumik nigdy się tak nie zagrzał, jak to teraz miało miejsce. Nawet osłona parzyła. Do tej pory tłumik bywał gorący, ale nie do takiego stopnia. Stało się to nagle po normalnej jeździe z prędkością 40-45 km/h przy zmiennych obrotach (jak to przy docieraniu). Czytałem tutaj, że może być problem ze zbyt ubogą mieszanką, albo wydech się “przytkał” i nadaje się do czyszczenia.
    Zanim pojadę do serwisu się z tym babrać, to chciałem zasięgnąć waszych opinii.
    Ten problem wystąpił dosłownie po jednej trasie 10km/h – wcześniej tłumik bywał gorący, ale nie aż tak.

    #162671
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Odkręć go może i zajrzyj, czy nagar nie zebrał się w kolanku. Albo chociaż czymś przedmuchaj.
    A jaki kolor ma świeca?

    #162689
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Nie wiem, jaki ma świeca, bo nie zaglądałem nawet do gaźnika. A jaki może mieć w takim przypadku? Czarny?

    #162699
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    na 99% regulacja mieszanki. Nie wiem czy jest za dużo powietrza i temperatura spalania jest za wysoka czy też jest tak zalany (przywieszone ssanie…itd) że waha zalega w wydechu lub się w nim pali

    #162700
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    OK. Jutro go rozkręcę, wyjmę świecę i zobaczymy jaki kolor. Jeżeli będzie nieciekawy, to mogę coś sam regulować przy gaźniku, czy do serwisu? (jestem zielony w temacie mechaniki skuterów)

    #162706
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    jak masz blisko i gwarancje to do serwisu. Jak ci się nie chce to kręć śrubeczką od składu mieszanki.

    #162708
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Trochę to dziwne, że skład mieszanki rozregulował się od tak nagle. Nie powinno to być zjawisko postępujące stopniowo?

    #162709
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    może postępowało stopniowo tylko osiągnęło taki próg że efekty stały się widoczne.
    jest jeszcze opcja ukruszenia sie kawałka gara wewnątrz przy oknach ale to musiał by być wybitny pech.

    #162734
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • 292Postów:

    Myślę, że masz to co u mnie. W nowej vitalitce przy 1000km zaczął pluć olejem, być może też sie grzał, nie sprawdzałem xD. Okazało się, że dozownik był ustawiony na docieranie. W serwisie mi wszystko ustawili i git 😀

    #162740
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/86873522/2014-04-14%2015.11.47.jpg

    OK. Która śrubka jest od czego? Będę wdzięczny za info i propozycje, jak to regulować. Poradników jest tysiąc i każdy się trochę różni.

    #162742
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • 292Postów:

    tu jest gaźnik ;p z tego co mi wiadomo, to śruba od ilosci oleju jest gdzieś indziej, chyba gdzieś na dozowniku. Radziłbym Ci z tym iść do serwisu, chyba, że się dobrze znasz ;p. Jak źle ustawisz dozownik, to możesz zatrzeć silnik

    #162743
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    na moje oko
    – ta z krzyżakiem to powietrze dla wolnych obrotów, można kręcić bezpiecznie ile chcesz, najwyżej zgaśnie albo się wkręci na obroty
    – ta głębiej na płaski śrubokręt to śruba regulacji składu mieszanki,no i tu już ostrożniej

    #162744
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • 292Postów:

    Wombat napisał:

    na moje oko
    – ta z krzyżakiem to powietrze dla wolnych obrotów, można kręcić bezpiecznie ile chcesz, najwyżej zgaśnie albo się wkręci na obroty
    – ta głębiej na płaski śrubokręt to śruba regulacji składu mieszanki,no i tu już ostrożniej

    Wombat, czemu ostrożniej? :p Reguluje się tutaj proporcję oleju i benzyny w mieszance? Z tego co ja słyszałem to w Vitalitce (więc w agility chyba też) olej jest dodawany poźniej. Przez gaźnik przechodzi benzyna i powietrze. Mogę się mylić 😛

    #162745
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    skuterek: Wszystko OK, ALE na razie sprawdzamy, czy przyczyną grzania się wydechu jest zbyt uboga mieszanka, a nie ilość oleju podawanego przez dozownik. Kilku kolegów jest przekonanych, że to ta pierwsza przyczyna. Zresztą świeca jest bardzo jasna, co jednoznacznie wskazuje na zubożoną. Tak więc najpierw poustawiam tutaj te śrubki i zobaczymy, czy dalej będzie się grzał.

    #162746
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Wombat: ten skład mieszanki to kręcąc w którą stronę zubażam, a w którą wzbogacam?
    Ma to być robione przy chodzącym silniku (po rozgrzaniu)? Czy rozgrzać, wyłączyć, przekręcić śrubę i dopiero odpalić?

    #162748
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    skuterek123 napisał:

    Wombat napisał:
    na moje oko
    – ta z krzyżakiem to powietrze dla wolnych obrotów, można kręcić bezpiecznie ile chcesz, najwyżej zgaśnie albo się wkręci na obroty
    – ta głębiej na płaski śrubokręt to śruba regulacji składu mieszanki,no i tu już ostrożniej

    Wombat, czemu ostrożniej? :p Reguluje się tutaj proporcję oleju i benzyny w mieszance? Z tego co ja słyszałem to w Vitalitce (więc w agility chyba też) olej jest dodawany poźniej. Przez gaźnik przechodzi benzyna i powietrze. Mogę się mylić 😛

    To nie chodzi o olej w silniku tylko o ilość paliwa w mieszance paliwowo – powietrznej. Ta mieszanka oprócz tego że jest paliwem ma też funkcje chłodzenia (parujące paliwo odbiera ciepło z otoczenia).
    Niestety zubożenie w paliwo mieszanki powoduje co prawda wzrost mocy ale też podwyższa temperaturę spalania.

    to niby i tak jest tylko dla wolnych obrotów ale te wolne w skuterze rzędu 1700-2000 to wcale nie takie wolne.

    o.. już sie chciałem zmądrzyć a tu paczaj, ziomuś opisał wszystko:) :

    http://www.adastra13.com.pl/serwis-skutery/gaznik/gaznik.html

    natomiast co daje kręcenie w jedną lub drugą stronę to zależy od konstrukcji gaźnika.

    Olej się ustawia na dozowniku. Przy czym niektóre mają regulacje dawki (bardziej sie napina linkę) a niektóre nie (nie mają linki – dawka jest stała). W takich trzeba albo podłubać wiertłem albo wymienić środek.

    #163044
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Hej. Myślałem, że ustawiłem już ten skład mieszanki, ale okazało się, że nadal zaczyna grzać tłumik do naprawdę wielkich temperatur, tylko że nie po kilku,a po kilkunastu km. Więc jest chyba lepiej.

    Problem polega na tym, że zacząłem znowu regulować te śrubki, aż przestał w ogóle zapalać – krztusi się i gaśnie zanim się wkręci na obroty. Niestety musiałem odejść od niego, bo miałem bardzo pilną sprawę i teraz efekt jest taki, że silnik jest zimny, nie odpala w ogóle, a ja chciałbym go przynajmniej zagrzać, żeby zacząć regulację. Co zrobić z tymi śrubami na zimnym?

    #163075
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wkręcić do końca, odkręcić książkowo 1.5 obr śrube od mieszanki a tą od obr. ustaw tak w połowie i kop.
    Chyba że go zalałeś to trzeba wyjąć i wysuszyć świece.
    To jedno.

    Drugie to to że to co ty regulujesz dotyczy wolnych obrotów lub jazdy z mało odkręconą manetką.
    Do regulacji tego co sie dzieje w czasie normalnej jazdy jest druga dysza wewnątrz gaźnika i poziom paliwa (najczęściej).

    #163104
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    OK. Dzięki za porady. Jutro będę grzebał.

    #163159
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Na razie kopniaki nie dały rady, ale też nie robiłem tego zbyt długo. Ustawiłem śrubkę mieszanki o 1.5 obrotu od maksymalnego odkręcenia, a tą ze sprężynką chyba na około połowę. Niestety świeca jest do dupy. Jak się mam do niej wziąć?

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/86873522/2014-04-18%2011.10.06.jpg

    #163163
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Szczotka druciana i do boju. Możesz przedtem opalić świecę zapalniczką lub zapałką to nagar szybciej zejdzie.

    #163164
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    to nie nagar – to chyba zaolejony nagar. Gnojowica w czystej formie.

    Wygląda jak mocno przelany paliwem (z olejem). Wiec albo gaźnik podaje za dużo albo dozownik oleju oszalał.

    #163170
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Po pierwsze – jak masz zalany olej do mieszanki? Ja miałem syntetyczny w poprzednim skuterze to też świeca była czarna. Pomogła zmiana na półsyntetyk. Może twój skuter nie lubi syntetyków? Kymco kiedyś ich w ogóle nie zalecało.

    Po drugie – świeca. Wiem, że w instrukcji Kymco zalecana jest świeca BR8HSA ale spróbuj dać BR7HS lub BR7HSA – ale to w ostateczności.

    #163172
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Ustawiłem śrubkę mieszanki o 1.5 obrotu od maksymalnego odkręcenia, …

    WKRĘCENIA

    #163187
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    Dzięki za odp. (TAK, wkręcenia – źle napisałem). Olej MOTUL półsyntetyk, więc chyba nie jest źle. Wcześniej świeca była za jasna – była zbyt uboga mieszanka, jak przewidywał Wombat. To ja schrzaniłem sprawę i zrobiłem za bogatą tymi śrubkami. Teraz biorę się do czyszczenia świecy i zobaczę czy skut w ogóle odpali. Bo jak nie , to jestem w czarnej d. :-/

    #163194
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    OK. Po wyczyszczeniu świecy odpalił od pierwszego kopa. Very good. Poregulowałem śrubki i wydaje mi się, że teraz chodzi równo i na wolnych obrotach. Wydaje mi się też, że schodzi w miarę szybko z obrotów, więc mieszanka powinna być dobra. Szczerze mówiąc nie chce mi się dziada rozkręcać znowu, żeby sprawdzić kolor świecy.
    Mały problem polega na tym, że jak przejechałem kilkaset metrów z prędkością ok. 40km/h, to po zatrzymaniu i postawieniu na stopce koło bardzo szybko się kręciło i obroty były bardzo wysokie. Przekręciłem śrubkę od mieszanki o 1/4 obrotu w prawo i pomogło. Teraz po zatrzymaniu koło już się nie kręci (lub bardzo powoli), ale obroty nadal przez jakieś 30 sekund są wysokie – zawsze po dłuższej jeździe – tak jakby ssanie. Jadę szybko, staję, stawiam na stopce i co najmniej pół minuty chodzi na b.wysokich obrotach. O co tu chodzi?

    #163205
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Reguluj, reguluj, reguluj. Mi nieraz prawidłowe ustawienie gaźnika zajmowało i trzy dni. Spokojnie, wszystkiego się nauczysz. Przereguluj, pojeździj z dzień na wyższych obrotach i sprawdź kolor świecy (ważne – przed inspekcją nie trzymaj go na wolnych obrotach tylko od razu gaś).Olej masz dobry i nie zmieniaj.

    Jeśli nie schodzi z obrotów to jest nie wyregulowany. Jakie ma po zatrzymaniu ale nie na stopce?

    #163219
    shnosnas
    Użytkownik
    • 4
    • 91Postów:

    No i znowu zalany. Postał kilka godzin, odpaliłem bez problemu, załączyło się ssanie, poczekałem 2 minuty – nie zagrzał się jeszcze za dobrze. Wsiadłem i chciałem jechać – jak dałem mocniej gazu to zgasł i już nie odpala – zalany – świeca czarna.
    Jutro oczyszczę świecę i odpalę na stopce i niech postoi z 10 min i się zagrzeje i wówczas będę mógł regulować te śrubki. Dobrze kombinuję? Kiedy przed regulacją należy wyłączać motor? Pytam, ponieważ zawsze sadziłem, że przy tym trzeba majstrować “na żywo” słuchając zmieniających się obrotów, ale gdzieś przeczytałem, że ludzie gaszą, kręcą śrubkami i dopiero odpalają.

    #163226
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Musisz pojeździc kilkanaście minut. Nie grzać tylko na wolnych obrotach. Jeździć i regulować na uruchomionym silniku.

    #163230
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    może mniejsza dysza w gaźniku jest potrzebna

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button