Toros F16 (podobno ZIPP) skuter z marketu.
- This topic has 740 odpowiedzi, 99 głosów, and was last updated 9 years temu by Druid.
-
AutorWpisy
-
7 czerwca 2011 dnia 15:33 #31885bitronxp1Użytkownik
no dobra 55km/h to tak ale nie 72km/h i to na prostej
a mandat i tak by dostał ze nie miał blokad bo napewno by juz przy okazji sprawdzili7 czerwca 2011 dnia 15:50 #31886KapuchonUżytkownikZ tymi blokadami jest różnie. Np. u mnie jest blokada gaźnika – śrubka blokuje większe otwarcie przepustnicy i po płaskim niby idzie te licznikowe 55-57 ale z górki to z blokadą 65-70 było a przyśpieszenie było takie że rower mnie spod świateł wyprzedzał a pod górkę 25km/h pff.
8 czerwca 2011 dnia 21:51 #32066AnSUżytkownikWitam, to mój pierwszy post na tym forum.
Zakupiłem sobie ot taki skuterek do pośmigania w wolnym czasie. Wszystko w nim działa, przegląd “zero” zrobiony, na liczniku 5km. Tutaj moje pytanie, ponieważ jestem zielony – Jest taka akcja. Skuter odpala czasem ze startera, ale często nie reaguje na niego, mimo wciśniętego hamulca i skręconej kierownicy w lewo (tak jak jest napisane w instrukcji). Wydaje się że odpala ze startera czysto przypadkowo (Usiądę mocniej, włączę i wyłączę zapłon itp.), może coś przegapiłem ? Cała elektronika działa, światła, kierunki, licznik, itd. Jakieś sugestie ? Opisałbym coś więcej, ale nie wiem czym mam się kierować w wykryciu usterki, proszę was o nakierowanie mnie, gdzie szukać 🙂
8 czerwca 2011 dnia 21:58 #32067madiUczestnikdodaj trochę gazu. A kierownica nie musi być wcale skręcona, pierwsze słyszę o takim czymś 😉
9 czerwca 2011 dnia 05:22 #32074AnSUżytkownikmadi napisał:
dodaj trochę gazu. A kierownica nie musi być wcale skręcona, pierwsze słyszę o takim czymś 😉
Może inaczej, starter czasem w ogóle nie działa, tak jakby się gdzieś jakiś kabel przetarł, i raz działa raz nie. To normalne że skuter gaśnie jak się rozkłada stopkę ? Jeździłem kiedyś na kymco zx, i tam nie było czegoś takiego, na stopce skuter trzymał obroty.
9 czerwca 2011 dnia 06:06 #32075madiUczestnikW stopce masz czujnik, który uniemożliwia włączenie silnika gdy stopka jest rozłożona. Można to zdemontować. Nie występuje to rozwiązanie we wszystkich skuterach (na szczęście). Co do kabli – może kostka się poluzowała…
9 czerwca 2011 dnia 08:05 #32081KrzysiekPUżytkownikmadi nie trzeba demontować. Wystarczy rozpiąć kostkę; w mojej ince jest przy aku schowana a po za tym to jest dodatkowe zabezpieczenie. Sam widziałem jak dwóch klesi stało kiedyś na parkingu i skuter miał włączony silnik mimo wysuniętej stopki bocznej, drugi dla żartu pociągnął manetkę skuter ruszył gwałtownie i się przewrócił – efekt wygłupu: potrzaskany skuter. Inny przykład skuter z alarmem posiadającym zdalne odpalanie: rozpięta kostka stoi na stopce bocznej, ustawione wyższe obroty jałowe. odpalasz zdalnie skuter rusza i się przewraca.
9 czerwca 2011 dnia 10:40 #32095madiUczestnikBędzie miał nauczkę, żeby stawiać na centralce jak mu poleci skuter 😉 a to odpalanie na pilota to moim zdaniem zbędny gadżet.
9 czerwca 2011 dnia 13:49 #32099AnSUżytkownikmadi napisał:
Będzie miał nauczkę, żeby stawiać na centralce jak mu poleci skuter 😉 a to odpalanie na pilota to moim zdaniem zbędny gadżet.
Nie no panowie, bez paniki. Na kymco zdarzało się ruszać z otwartą stopką, ale nigdy przewrócić skuter. Apropo, to jak rozgrzewacie wasze skutery przed jazdą z takim zabezpieczeniem ? 🙂
9 czerwca 2011 dnia 14:11 #32103TERMIT_PLUczestnikA ja nie mam stopki bocznej i nie mam zamiaru kupować 😉 Stawiam na centralnej po pierwsze pewniej stoi po drugie jak silnik jest zimny to jest na ssaniu.A co za tym idzie przez chwile silnik wskakuje na wysokie obroty,a koło się szybko obraca …
9 czerwca 2011 dnia 14:34 #32104KapuchonUżytkownikJa mimo że mam boczną stopkę to nie stawiam na nią bo na centralnej stabilnie stoi a do bocznej nie mam zbyt zaufania.
9 czerwca 2011 dnia 14:46 #32107madiUczestnikAnS napisał:
madi napisał:
Będzie miał nauczkę, żeby stawiać na centralce jak mu poleci skuter 😉 a to odpalanie na pilota to moim zdaniem zbędny gadżet.Nie no panowie, bez paniki. Na kymco zdarzało się ruszać z otwartą stopką, ale nigdy przewrócić skuter. Apropo, to jak rozgrzewacie wasze skutery przed jazdą z takim zabezpieczeniem ? 🙂
Postaw Vitalkę na bocznej stopce i niech mocniej wiatr zawieje to się złoży bez problemu, za mocna sprężyna jest.
12 czerwca 2011 dnia 05:43 #32355AnSUżytkownikNo dobra, czas na małe podsumowanie. Skuter jak za tą kasę rewelacja. Mam małe problemy ze starterem, ale wystarczy dodać trochę gazu. Na początku nie działał prawie wcale, ale się samo naprawiło. W chwili obecnej zrobiłem 20km, nie działa mi wskaźnik paliwa (wskazuje tylko do czerwonej kreski, czyli niewiele ponad rezerwę). V max to 70-75, 65 pod wiatr (wygląda na to że skuter nie ma blokad). Zamówiłem już olej zipp 4t chyba 10w40 semisynt. Czy będzie on dobry na docieranie, i czy da radę w jakiś prosty sposób naprawić wskaźnik paliwa ?
13 czerwca 2011 dnia 19:19 #32543wawrzynUżytkownikWitam wszystkich posiadaczy owego chinola. Ja ten motorek nabyłem w bardzo farciarski sposób, ale nie o tym chciałem napisać. Motorkiem zrobiłem 80 km na razie (bo czekam na papiery aż mi przyjdą pocztą żeby go zarejestrować)
Ale wyczytałem tu na forum że wypadało by zmienić olej w silniku po 30 km tymbardziej że ja do tej pory nie oszczędzałem go i manetka ciągle była na max otwarta 🙂 Chciałbym to uczynić i proszę was o pomoc.1. Jaki kupić olej (jakiś tańszy polećcie) i jak,gdzie go wlać?
2. Czy można dokonywać jakiś przeróbek w silniku do tych 1000km? Bo chciałbym aby motorek się troszkę szybciej zrywał, bo V-max jest OK, wyczytałem na forach że aby skuter szybciej ruszał i się wkręcał na wyższe obroty trzeba zmienić wario i rolki tak chcę zrobić i też potrzebuje pomocy jakie kupić, czy warto kupować tańsze czy lepiej zainwestować w droższe wario i czy dużo jest zachodu z wymianą owej części???
3. Jak jest z tymi przeglądami? Czy jak nie wuykonam tego przeglądu po 300 km a następnie po 1000 coś się stanie czy tylko tracę gwarancję? Bo nie uśmiecha mi się dawać to 100-200 zł 🙂
4. Ile kosztuje rejestracja + ubezpieczenie np. w PZU ?
Z góry dziękuję wszystkim za konkretne odpowiedzi 🙂13 czerwca 2011 dnia 19:39 #32546AnSUżytkownikPrzydało by się by ktoś rozjaśnił nam nasze pytania, lub może lepiej by tak szukać odpowiedzi w wątkach o skuterach z podobnym silnikiem 🙁
13 czerwca 2011 dnia 20:02 #32553wawrzynUżytkownikja poczekam może znajdzie się jeden mądry co mi rozjaśni troszkę sprawę 🙂
13 czerwca 2011 dnia 20:25 #32560RaJuEuDeZeTUżytkownikwawrzyn napisał:
Witam wszystkich posiadaczy owego chinola. Ja ten motorek nabyłem w bardzo farciarski sposób, ale nie o tym chciałem napisać. Motorkiem zrobiłem 80 km na razie (bo czekam na papiery aż mi przyjdą pocztą żeby go zarejestrować)
Ale wyczytałem tu na forum że wypadało by zmienić olej w silniku po 30 km tymbardziej że ja do tej pory nie oszczędzałem go i manetka ciągle była na max otwarta 🙂 Chciałbym to uczynić i proszę was o pomoc.
1. Jaki kupić olej (jakiś tańszy polećcie) i jak,gdzie go wlać?
2. Czy można dokonywać jakiś przeróbek w silniku do tych 1000km? Bo chciałbym aby motorek się troszkę szybciej zrywał, bo V-max jest OK, wyczytałem na forach że aby skuter szybciej ruszał i się wkręcał na wyższe obroty trzeba zmienić wario i rolki tak chcę zrobić i też potrzebuje pomocy jakie kupić, czy warto kupować tańsze czy lepiej zainwestować w droższe wario i czy dużo jest zachodu z wymianą owej części???
3. Jak jest z tymi przeglądami? Czy jak nie wuykonam tego przeglądu po 300 km a następnie po 1000 coś się stanie czy tylko tracę gwarancję? Bo nie uśmiecha mi się dawać to 100-200 zł 🙂
4. Ile kosztuje rejestracja + ubezpieczenie np. w PZU ?
Z góry dziękuję wszystkim za konkretne odpowiedzi 🙂no to fajnie go docierasz … poczeytaj troche jak powinno sie docierac silnik jak nie chcesz zeby Ci sie przegrzal i w przyszlosci byl bezawaryjny 🙂
13 czerwca 2011 dnia 21:49 #32577KapuchonUżytkownikSkoro już zrobił 80km przy takiej jeździe to już możesz powoli zbierać kasę na remont…
13 czerwca 2011 dnia 23:42 #32583AnSUżytkownikKapuchon napisał:
Skoro już zrobił 80km przy takiej jeździe to już możesz powoli zbierać kasę na remont…
Dobry komentarz, i bardzo pomocny… (-1)
14 czerwca 2011 dnia 19:45 #32685wawrzynUżytkownikDokładnie nic nie pomagasz takim gadaniem. Skuter mam za free więc zbytnio nie jest mi cenny bo na codzien jeżdze samochodem, motorek traktuję jako zwykłą zabawkę więc proszę Cię oszczędź sobie spinki na temat remontu narazie nic mu nie jest teraz będę jeździł ostrożniej i raczej da rade jeszcze troszkę pojeździć. Zadałem pytania odpowiedzi nie uzyskałem.:(
14 czerwca 2011 dnia 19:49 #32687KapuchonUżytkownikChciałem tylko uświadomić jakie będą skutki takiego docierania i mam prawo do wyrażenia swojego zdania.
14 czerwca 2011 dnia 19:58 #32689VezyrUżytkownik1.Ja, osobiście, JA, jestem zdania, że im nowszy silnik, tym bardziej skłaniał się ku olejom syntetycznym, potem półsyntetycznym, mineralne zaś bym odrzucił.Olej o oznaczeniu 10W40 albo 15W40, czy jak tam się piszę, marka: Castrol, Agip, Liqui Molly, Motul, nie jestem zaś przekonany do olejów Lotos oraz Elf.
Niech się inni wypowiedzą, na pewno Pietro będzie miał inne zdanie niż ja, generalnie dużej różnicy nie będzie, gdyż to proste i stare konstrukcyjnie silniki, nowy cyl kosztuje tyle co 2l oleju, ok 50zł 😀
4.Nie napiszę za wiele, rejestracja nie pamiętam, ubezpieczenie różnie, zależnie od osoby.
Pomogłem choć trochę?
2.Na początek blokady, ale to musisz w serwisie zapytać, czy Ci jej nie cofną.A jak nie starczą blokady, to albo cylek 63/72ccm (od 50zł) lub wariator (nie liczę tych za 50zł, bo to szajs, Top Racing od ok 150zł dobry jest)
3.Jak nie pojedziesz na przegląd to gwarancję cofną, wymian oleju sam możesz dokonać lub ze znajomymi, jak z Wawy i okolic jesteś to ja się podejmę jbc Sory za reklamę 8)
15 czerwca 2011 dnia 13:22 #327533wayUżytkownikmiałem wczoraj wypadek Torosikiem 🙁 Na całe szczęście nie z mojej winy.
Rozwalony jest cały przód i prawdopodobnie uszkodzona jest rama.
Czekam na rzeczoznawce z PZU.Na co mogę liczyć z jego strony,tzn na ile może wycenić szkodę?
Zna ktoś jakąś stronę z częściami do Torosa oprócz Allegro?
Aha,Skuter ma trochę ponad miesiąc i 800 km przejechane.15 czerwca 2011 dnia 13:24 #32754roomcajzUczestnikJeśli rama uszkodzona to może być szkoda całkowita
15 czerwca 2011 dnia 13:28 #32756dychulUczestnikRoomacjz ma rację. Jeśli walnięta rama to szkoda może być całkowita. Nie mniej patrząc na programy w TVN Turbo, że ubezpieczyciele potrafią migać się od pokrycia kosztów bądź ostrożny i stanowczy. 800 km i miesiąc czasu użytkowania to w zasadzie nowy skuter.
15 czerwca 2011 dnia 13:56 #32758AnSUżytkownikJeżeli dzwon był dość solidny, to na pewno rama jest krzywa. Ja miałem kiedyś dzwona na kymco, i nie był on jakiś mocny, a rama i tak była do wymiany. Gość z prawego pasa skręcał w lewo, i mnie zahaczył.
Co do mojego wskaźnika paliwa, macie jakieś sugestie ? Podnosi się tylko do czerwonej kreski, mimo iż mam pełen bak. Może jakoś da się go skalibrować czy coś ?
15 czerwca 2011 dnia 14:22 #32761roomcajzUczestnikwawrzyn napisał:
Dokładnie nic nie pomagasz takim gadaniem. Skuter mam za free więc zbytnio nie jest mi cenny bo na codzien jeżdze samochodem, motorek traktuję jako zwykłą zabawkę więc proszę Cię oszczędź sobie spinki na temat remontu narazie nic mu nie jest teraz będę jeździł ostrożniej i raczej da rade jeszcze troszkę pojeździć. Zadałem pytania odpowiedzi nie uzyskałem.:(
w instrukcji powinno być napisane kiedy przegląd gwarancyjny. jeśli nie dopełnisz przeglądu tracisz gwarancję.
olej wymienia się b. łatwo- w instrukcji też powinieneś mieć napisane gdzie korek spustowy- odkręcasz i spuszczasz, zakręcasz, nalewasz nowy- zwykle przez bagnet.
rejestracja ok 120 zł
pzu – same oc ok 75,- bez zniżek15 czerwca 2011 dnia 14:24 #32762roomcajzUczestniksorry, żle kliknąłem
15 czerwca 2011 dnia 18:05 #32774mr25urUżytkownikAnS napisał:
Co do mojego wskaźnika paliwa, macie jakieś sugestie ? Podnosi się tylko do czerwonej kreski, mimo iż mam pełen bak. Może jakoś da się go skalibrować czy coś ?
W początkowych postach pisało coś o wskaźniku paliwa….
15 czerwca 2011 dnia 18:07 #32775AnSUżytkownikTakie pytanko jeszcze o sposób docierania. W artykule na stronie jest napisane by docierać na 80% mocy, tzn. jeśli skuter leci mi 75 to powinienem jeździć max 55 ?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.