Toros F16 (podobno ZIPP) skuter z marketu.

  • This topic has 740 odpowiedzi, 99 głosów, and was last updated 9 years temu by Druid.
Wyświetla 121 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #31885
    bitronxp1
    Użytkownik

    no dobra 55km/h to tak ale nie 72km/h i to na prostej
    a mandat i tak by dostał ze nie miał blokad bo napewno by juz przy okazji sprawdzili

    #31886
    Kapuchon
    Użytkownik

    Z tymi blokadami jest różnie. Np. u mnie jest blokada gaźnika – śrubka blokuje większe otwarcie przepustnicy i po płaskim niby idzie te licznikowe 55-57 ale z górki to z blokadą 65-70 było a przyśpieszenie było takie że rower mnie spod świateł wyprzedzał a pod górkę 25km/h pff.

    #32066
    AnS
    Użytkownik

    Witam, to mój pierwszy post na tym forum.

    Zakupiłem sobie ot taki skuterek do pośmigania w wolnym czasie. Wszystko w nim działa, przegląd “zero” zrobiony, na liczniku 5km. Tutaj moje pytanie, ponieważ jestem zielony – Jest taka akcja. Skuter odpala czasem ze startera, ale często nie reaguje na niego, mimo wciśniętego hamulca i skręconej kierownicy w lewo (tak jak jest napisane w instrukcji). Wydaje się że odpala ze startera czysto przypadkowo (Usiądę mocniej, włączę i wyłączę zapłon itp.), może coś przegapiłem ? Cała elektronika działa, światła, kierunki, licznik, itd. Jakieś sugestie ? Opisałbym coś więcej, ale nie wiem czym mam się kierować w wykryciu usterki, proszę was o nakierowanie mnie, gdzie szukać 🙂

    #32067
    madi
    Uczestnik

    dodaj trochę gazu. A kierownica nie musi być wcale skręcona, pierwsze słyszę o takim czymś 😉

    #32074
    AnS
    Użytkownik

    madi napisał:

    dodaj trochę gazu. A kierownica nie musi być wcale skręcona, pierwsze słyszę o takim czymś 😉

    Może inaczej, starter czasem w ogóle nie działa, tak jakby się gdzieś jakiś kabel przetarł, i raz działa raz nie. To normalne że skuter gaśnie jak się rozkłada stopkę ? Jeździłem kiedyś na kymco zx, i tam nie było czegoś takiego, na stopce skuter trzymał obroty.

    #32075
    madi
    Uczestnik

    W stopce masz czujnik, który uniemożliwia włączenie silnika gdy stopka jest rozłożona. Można to zdemontować. Nie występuje to rozwiązanie we wszystkich skuterach (na szczęście). Co do kabli – może kostka się poluzowała…

    #32081
    KrzysiekP
    Użytkownik

    madi nie trzeba demontować. Wystarczy rozpiąć kostkę; w mojej ince jest przy aku schowana a po za tym to jest dodatkowe zabezpieczenie. Sam widziałem jak dwóch klesi stało kiedyś na parkingu i skuter miał włączony silnik mimo wysuniętej stopki bocznej, drugi dla żartu pociągnął manetkę skuter ruszył gwałtownie i się przewrócił – efekt wygłupu: potrzaskany skuter. Inny przykład skuter z alarmem posiadającym zdalne odpalanie: rozpięta kostka stoi na stopce bocznej, ustawione wyższe obroty jałowe. odpalasz zdalnie skuter rusza i się przewraca.

    #32095
    madi
    Uczestnik

    Będzie miał nauczkę, żeby stawiać na centralce jak mu poleci skuter 😉 a to odpalanie na pilota to moim zdaniem zbędny gadżet.

    #32099
    AnS
    Użytkownik

    madi napisał:

    Będzie miał nauczkę, żeby stawiać na centralce jak mu poleci skuter 😉 a to odpalanie na pilota to moim zdaniem zbędny gadżet.

    Nie no panowie, bez paniki. Na kymco zdarzało się ruszać z otwartą stopką, ale nigdy przewrócić skuter. Apropo, to jak rozgrzewacie wasze skutery przed jazdą z takim zabezpieczeniem ? 🙂

    #32103
    TERMIT_PL
    Uczestnik

    A ja nie mam stopki bocznej i nie mam zamiaru kupować 😉 Stawiam na centralnej po pierwsze pewniej stoi po drugie jak silnik jest zimny to jest na ssaniu.A co za tym idzie przez chwile silnik wskakuje na wysokie obroty,a koło się szybko obraca …

    #32104
    Kapuchon
    Użytkownik

    Ja mimo że mam boczną stopkę to nie stawiam na nią bo na centralnej stabilnie stoi a do bocznej nie mam zbyt zaufania.

    #32107
    madi
    Uczestnik

    AnS napisał:

    madi napisał:
    Będzie miał nauczkę, żeby stawiać na centralce jak mu poleci skuter 😉 a to odpalanie na pilota to moim zdaniem zbędny gadżet.

    Nie no panowie, bez paniki. Na kymco zdarzało się ruszać z otwartą stopką, ale nigdy przewrócić skuter. Apropo, to jak rozgrzewacie wasze skutery przed jazdą z takim zabezpieczeniem ? 🙂

    Postaw Vitalkę na bocznej stopce i niech mocniej wiatr zawieje to się złoży bez problemu, za mocna sprężyna jest.

    #32355
    AnS
    Użytkownik

    No dobra, czas na małe podsumowanie. Skuter jak za tą kasę rewelacja. Mam małe problemy ze starterem, ale wystarczy dodać trochę gazu. Na początku nie działał prawie wcale, ale się samo naprawiło. W chwili obecnej zrobiłem 20km, nie działa mi wskaźnik paliwa (wskazuje tylko do czerwonej kreski, czyli niewiele ponad rezerwę). V max to 70-75, 65 pod wiatr (wygląda na to że skuter nie ma blokad). Zamówiłem już olej zipp 4t chyba 10w40 semisynt. Czy będzie on dobry na docieranie, i czy da radę w jakiś prosty sposób naprawić wskaźnik paliwa ?

    #32543
    wawrzyn
    Użytkownik

    Witam wszystkich posiadaczy owego chinola. Ja ten motorek nabyłem w bardzo farciarski sposób, ale nie o tym chciałem napisać. Motorkiem zrobiłem 80 km na razie (bo czekam na papiery aż mi przyjdą pocztą żeby go zarejestrować)
    Ale wyczytałem tu na forum że wypadało by zmienić olej w silniku po 30 km tymbardziej że ja do tej pory nie oszczędzałem go i manetka ciągle była na max otwarta 🙂 Chciałbym to uczynić i proszę was o pomoc.

    1. Jaki kupić olej (jakiś tańszy polećcie) i jak,gdzie go wlać?
    2. Czy można dokonywać jakiś przeróbek w silniku do tych 1000km? Bo chciałbym aby motorek się troszkę szybciej zrywał, bo V-max jest OK, wyczytałem na forach że aby skuter szybciej ruszał i się wkręcał na wyższe obroty trzeba zmienić wario i rolki tak chcę zrobić i też potrzebuje pomocy jakie kupić, czy warto kupować tańsze czy lepiej zainwestować w droższe wario i czy dużo jest zachodu z wymianą owej części???
    3. Jak jest z tymi przeglądami? Czy jak nie wuykonam tego przeglądu po 300 km a następnie po 1000 coś się stanie czy tylko tracę gwarancję? Bo nie uśmiecha mi się dawać to 100-200 zł 🙂
    4. Ile kosztuje rejestracja + ubezpieczenie np. w PZU ?
    Z góry dziękuję wszystkim za konkretne odpowiedzi 🙂

    #32546
    AnS
    Użytkownik

    Przydało by się by ktoś rozjaśnił nam nasze pytania, lub może lepiej by tak szukać odpowiedzi w wątkach o skuterach z podobnym silnikiem 🙁

    #32553
    wawrzyn
    Użytkownik

    ja poczekam może znajdzie się jeden mądry co mi rozjaśni troszkę sprawę 🙂

    #32560
    RaJuEuDeZeT
    Użytkownik

    wawrzyn napisał:

    Witam wszystkich posiadaczy owego chinola. Ja ten motorek nabyłem w bardzo farciarski sposób, ale nie o tym chciałem napisać. Motorkiem zrobiłem 80 km na razie (bo czekam na papiery aż mi przyjdą pocztą żeby go zarejestrować)
    Ale wyczytałem tu na forum że wypadało by zmienić olej w silniku po 30 km tymbardziej że ja do tej pory nie oszczędzałem go i manetka ciągle była na max otwarta 🙂 Chciałbym to uczynić i proszę was o pomoc.
    1. Jaki kupić olej (jakiś tańszy polećcie) i jak,gdzie go wlać?
    2. Czy można dokonywać jakiś przeróbek w silniku do tych 1000km? Bo chciałbym aby motorek się troszkę szybciej zrywał, bo V-max jest OK, wyczytałem na forach że aby skuter szybciej ruszał i się wkręcał na wyższe obroty trzeba zmienić wario i rolki tak chcę zrobić i też potrzebuje pomocy jakie kupić, czy warto kupować tańsze czy lepiej zainwestować w droższe wario i czy dużo jest zachodu z wymianą owej części???
    3. Jak jest z tymi przeglądami? Czy jak nie wuykonam tego przeglądu po 300 km a następnie po 1000 coś się stanie czy tylko tracę gwarancję? Bo nie uśmiecha mi się dawać to 100-200 zł 🙂
    4. Ile kosztuje rejestracja + ubezpieczenie np. w PZU ?
    Z góry dziękuję wszystkim za konkretne odpowiedzi 🙂

    no to fajnie go docierasz … poczeytaj troche jak powinno sie docierac silnik jak nie chcesz zeby Ci sie przegrzal i w przyszlosci byl bezawaryjny 🙂

    #32577
    Kapuchon
    Użytkownik

    Skoro już zrobił 80km przy takiej jeździe to już możesz powoli zbierać kasę na remont…

    #32583
    AnS
    Użytkownik

    Kapuchon napisał:

    Skoro już zrobił 80km przy takiej jeździe to już możesz powoli zbierać kasę na remont…

    Dobry komentarz, i bardzo pomocny… (-1)

    #32685
    wawrzyn
    Użytkownik

    Dokładnie nic nie pomagasz takim gadaniem. Skuter mam za free więc zbytnio nie jest mi cenny bo na codzien jeżdze samochodem, motorek traktuję jako zwykłą zabawkę więc proszę Cię oszczędź sobie spinki na temat remontu narazie nic mu nie jest teraz będę jeździł ostrożniej i raczej da rade jeszcze troszkę pojeździć. Zadałem pytania odpowiedzi nie uzyskałem.:(

    #32687
    Kapuchon
    Użytkownik

    Chciałem tylko uświadomić jakie będą skutki takiego docierania i mam prawo do wyrażenia swojego zdania.

    #32689
    Vezyr
    Użytkownik

    1.Ja, osobiście, JA, jestem zdania, że im nowszy silnik, tym bardziej skłaniał się ku olejom syntetycznym, potem półsyntetycznym, mineralne zaś bym odrzucił.Olej o oznaczeniu 10W40 albo 15W40, czy jak tam się piszę, marka: Castrol, Agip, Liqui Molly, Motul, nie jestem zaś przekonany do olejów Lotos oraz Elf.

    Niech się inni wypowiedzą, na pewno Pietro będzie miał inne zdanie niż ja, generalnie dużej różnicy nie będzie, gdyż to proste i stare konstrukcyjnie silniki, nowy cyl kosztuje tyle co 2l oleju, ok 50zł 😀

    4.Nie napiszę za wiele, rejestracja nie pamiętam, ubezpieczenie różnie, zależnie od osoby.

    Pomogłem choć trochę?

    2.Na początek blokady, ale to musisz w serwisie zapytać, czy Ci jej nie cofną.A jak nie starczą blokady, to albo cylek 63/72ccm (od 50zł) lub wariator (nie liczę tych za 50zł, bo to szajs, Top Racing od ok 150zł dobry jest)

    3.Jak nie pojedziesz na przegląd to gwarancję cofną, wymian oleju sam możesz dokonać lub ze znajomymi, jak z Wawy i okolic jesteś to ja się podejmę jbc :mrgreen: Sory za reklamę 8)

    #32753
    3way
    Użytkownik

    miałem wczoraj wypadek Torosikiem 🙁 Na całe szczęście nie z mojej winy.
    Rozwalony jest cały przód i prawdopodobnie uszkodzona jest rama.
    Czekam na rzeczoznawce z PZU.Na co mogę liczyć z jego strony,tzn na ile może wycenić szkodę?
    Zna ktoś jakąś stronę z częściami do Torosa oprócz Allegro?
    Aha,Skuter ma trochę ponad miesiąc i 800 km przejechane.

    #32754
    roomcajz
    Uczestnik

    Jeśli rama uszkodzona to może być szkoda całkowita

    #32756
    dychul
    Uczestnik

    Roomacjz ma rację. Jeśli walnięta rama to szkoda może być całkowita. Nie mniej patrząc na programy w TVN Turbo, że ubezpieczyciele potrafią migać się od pokrycia kosztów bądź ostrożny i stanowczy. 800 km i miesiąc czasu użytkowania to w zasadzie nowy skuter.

    #32758
    AnS
    Użytkownik

    Jeżeli dzwon był dość solidny, to na pewno rama jest krzywa. Ja miałem kiedyś dzwona na kymco, i nie był on jakiś mocny, a rama i tak była do wymiany. Gość z prawego pasa skręcał w lewo, i mnie zahaczył.

    Co do mojego wskaźnika paliwa, macie jakieś sugestie ? Podnosi się tylko do czerwonej kreski, mimo iż mam pełen bak. Może jakoś da się go skalibrować czy coś ?

    #32761
    roomcajz
    Uczestnik

    wawrzyn napisał:

    Dokładnie nic nie pomagasz takim gadaniem. Skuter mam za free więc zbytnio nie jest mi cenny bo na codzien jeżdze samochodem, motorek traktuję jako zwykłą zabawkę więc proszę Cię oszczędź sobie spinki na temat remontu narazie nic mu nie jest teraz będę jeździł ostrożniej i raczej da rade jeszcze troszkę pojeździć. Zadałem pytania odpowiedzi nie uzyskałem.:(

    w instrukcji powinno być napisane kiedy przegląd gwarancyjny. jeśli nie dopełnisz przeglądu tracisz gwarancję.
    olej wymienia się b. łatwo- w instrukcji też powinieneś mieć napisane gdzie korek spustowy- odkręcasz i spuszczasz, zakręcasz, nalewasz nowy- zwykle przez bagnet.
    rejestracja ok 120 zł
    pzu – same oc ok 75,- bez zniżek

    #32762
    roomcajz
    Uczestnik

    sorry, żle kliknąłem

    #32774
    mr25ur
    Użytkownik

    AnS napisał:

    Co do mojego wskaźnika paliwa, macie jakieś sugestie ? Podnosi się tylko do czerwonej kreski, mimo iż mam pełen bak. Może jakoś da się go skalibrować czy coś ?

    W początkowych postach pisało coś o wskaźniku paliwa….

    #32775
    AnS
    Użytkownik

    Takie pytanko jeszcze o sposób docierania. W artykule na stronie jest napisane by docierać na 80% mocy, tzn. jeśli skuter leci mi 75 to powinienem jeździć max 55 ?

Wyświetla 121 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button