Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Skuterowo.com:  

Zarejestruj się

Toros F16 (podobno ZIPP) skuter z marketu.

Kategoria: Skutery

Dodano 4 lata temu





  1. avenue

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam na imię Piotr, lat 24.Posiadaczem skutera (jak w temacie) jestem od...uwaga...wczoraj. W związku z tym, że jestem kompletnie zielony przeszperałem internet i trafiłem tutaj z nadzieją, że znajdę oczekiwane wsparcie.
    Zdążyłem już wygrzebać z forum sporo interesujących mnie tematów, więc z kompletnością mojej zieleni trochę przesadziłem, tym bardziej, że zagadnienia związane z mechaniką i motoryzacją generalnie nie są mi obce( sporo dłubię samodzielnie we wszystkim co jeździ). Tutaj chciałbym dowiedzieć się od ewentualnych użytkowników tego jeździdła jak się sprawuje. Zdążyłem już odkryć, że toros f16 to klon Zipp Vapor.
    Do Toros'a Zipp oficjalnie się nie przyznaje, jednak wszystko wskazuje na to, że to Zipp właśnie jest głównym autorem importu tego wynalazku i jak twierdzi, będzie go serwisował.

    Teraz historia właściwa i pytania :-)

    Skuter nabyłem w dzikiej promocji marketu Real z kilku pobudek:
    1. W celach poznawczych :-)
    2. W wyniku szału na rynku paliwowym
    3. Poczułem wiosnę i postanowiłem samochód palący wiadra paliwa zakamuflować w garażu.
    4. Ze złości na tych co omijali mnie do tej pory kiedy przyrastałem do asfaltu stojąc w korkach.

    Do marketu przytrzaskałem z bańką paliwa(pomijam tu wizytę "na zakupy" i załatwianie formalności, a jesteśmy już przy odbiorze).
    Pan z działu sportowego wytoczył mi skuter przed bramki i uciekł :|.
    Kiedy dotarłem na parking zalałem bak pod korek, przykleiłem tablicę taśmą do błotnika i zaczęły się schody 8O.
    Tu nastąpiło zderzenie ze światem skuterów. Kiedy po 20-stu minutach odkryłem, że ,żeby zapalić należy przytrzymać hamulec byłem już nieco spokojniejszy. Kolejne minuty uciekały kiedy walczyłem z technologią włączania świateł i resztą guzikologii. Tym sposobem spędziłem pod marketem godzinę i zdążyło już zrobić się ciemno.Kiedy nastała całkowita ciemność odkryłem, że światła mnie pokonały; działa tylko pozycyjne i pojadę na nietoperza, a do domu 12km. Dotarłem.
    Udało mi się opanować oświetlenie dopiero w garażu, kiedy zdezintegrowałem pół skutera śrubokrętem i wpiąłem kostkę reflektora, o czym zapomniał mały człowieczek z dalekiego wschodu.

    Dziś, kiedy mam już za sobą wycieczkę do pracy, 26 km przebiegu regulację hamulców i nowe buty(stare zużyłem do hamowania) i kiedy już zjadłem instrukcję po jej przeczytaniu i uświadomieniu sobie, że nadal nic nie wiem, w rozpaczy piszę tutaj :D

    Szanowni posiadacze podobnych ustrojstw zgłaszam problemy, zadaję pytania na dziś:

    1. Gdzie do ********** znajduje się akumulator?
    2. Co sygnalizuje czerwony LED pomiędzy wskaźnikiem poziomu paliwa, a prędkościomierzem ( nie zauważyłem żadnej zależności pomiędzy zapalaniem się tej diody, a zachowaniem skutera)
    3. Czy powinienem wykonać bądź wykonywać jakieś konkretne czynności, o których mogę nie wiedzieć, a są konieczne?

    Na chwilę obecną to tyle.
    W tym temacie chciałbym opisać wszystkie swoje doświadczenia z tym skuterem, więc będę tu wracał i na bieżąco relacjonował swoje perypetie, a i udostępniał wszystkie informacje jakie uda mi się zdobyć poza forum.

    Pozdrawiam, Piotr


    Napisano 4 lata temu, przez avenue, Postów: 7, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. Leszek

    hej.
    Fajna historia, w sam raz na bloga Skuterowo.com.
    Odpowiadając na pytania:
    Akumulator pod wycieraczką, w podłodze, po odkręceniu pokrywy.
    2. Ten led to niby wykrywacz dzwoniącego telefonu. Jednak móżesz to bardziej traktować jako stroboskop.
    3. Hmmm...

    --
    W Skuterowo.com od samego początku.
    Kymco Downtown 300i ABS.
    Wpadnij na mojego bloga: http://Leszek.OnAir.pl
    Subuj mój kanał:
    http://www.youtube.com/user/onairlogger?sub_confirmation=1

    Napisano 4 lata temu, przez Leszek, Postów: 1471, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  3. mario_78_78

    Świetna opowieatka :) ...miło się czyta i witamy w społeczności użytkowników skuterków.


    Napisano 4 lata temu, przez mario_78_78, Postów: 67, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. Kapuchon

    Witam.
    1. Tak jak mówi Leszek.
    2. Nie wiem jak w Twoim skuterze ale w moim ten wykrywacz dzwoniącego telefonu nawet nawet, działa zasięg to około 2m w moim przypadku. Tylko szkoda że zaświeca się co jakiś czas gdy telefon "łapie" sygnał.
    3. Mówią że warto po 30km zmienić olej w silniku nawet na własną rękę bo od 0-30km wytwarza się największa ilość opiłków które krążą później po całym silniku.
    A pozatym to zadbaj o ten skuter od samego początku to odwdzięczy Ci się i trochę pojeździ. Niestety skutery ze wschodu potrzebują więcej opieki niż te markowe i polecam co jakiś czas posprawdzać i ewentualnie dokręcić różne śruby np. przy stopce. Życzę miłej i bezawaryjnej eksploatacji. Pozdrawiam.


    Napisano 4 lata temu, przez Kapuchon, Postów: 2707, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. avenue

    Szybko i sprawnie, problemy rozwiązane.
    Dziękuję za odpowiedzi.

    Tak, więc jutro wyruszam po olej, diodę muszę wygryźć bo mnie denerwuje, a do niczego szczególnego potrzebna nie jest.
    Blog...tutaj muszę jeszcze rozpracować działanie tego serwisu, ale pomysł pierwsza klasa. Czuję, że nie jedna historia czeka mnie z tym egzemplarzem, więc jeśli jest tu opcja poprowadzenia blogu (bloga...jak kto woli), to zapewne ją odkryję i tam będzie się działo.

    Pozdrawiam


    Napisano 4 lata temu, przez avenue, Postów: 7, Użytkownik Link do wypowiedzi


  6. avenue

    Doświadczeń ciąg dalszy...

    Dziś stuknęło na tablicy 50km. Wczoraj natomiast, przy przebiegu ~30km stosując się do uwag, odstawiłem skuter i wybrałem się na spacer wracając z bańką oleju(mobil1 s2000 pół-syntetyk 10W40). Przyzwyczajony do sytuacji gdzie psujący się samochód wymaga ingerencji zapytałem wujka Google, jak to zwykle robię: co w trawie piszczy?. W mechanice samochodowej jest tak, że co by się nie zepsuło zawsze znajdzie się ktoś, kto już to naprawiał, a sytuacją niewyobrażalną jest, żeby nie znaleźć w sieci materiałów z service manual'em i rysunkami najdrobniejszych elementów, najbardziej wycudowanych samochodów na ziemi.

    Ha! Tutaj trzeba wymienić olej w skuterze. I co teraz? Szukam... Kiedy już wypaliłem paczkę papierosów, opróżniłem lodówkę i w oczach wyskoczyły mi bad pixel'e od gapienia się w ekran, a znalezienie rysunków okazało się być tylko marzeniem, postanowiłem po prostu zmienić ten olej bez wsparcia ze strony literatury.
    W swojej karierze dłubacza garażowego przeskoczyłem od 2T w poczciwym Ogarze do potwornych silników samochodowych. 4T w jednośladach prześliznęło się gdzieś bokiem. Niby to nic. Mam przed sobą silnik jak zwykle...tylko taki, jakby trochę mniejszy i tylko z jednym cylindrem. Zabieram się do dzieła. Skuter do góry, "bagnecik" wykręcony, grzechotka w łapę i kręcimy. Śruba poddała się nadzwyczaj szybko. Właściwie jedynie ruszyłem kluczem, więc dalej postanowiłem już delikatnie wykręcić ją palcami. Po odkręceniu, rysunki okazały się zbędne. Wszystkiego dowiedziałem się organoleptycznie. Technologia wymiany oleju okazała się jednak być dla mnie zaskakująca. Otóż kiedy śruba zostaje wykręcona całkowicie opuszkami palców, należy nie jak to zwykle bywa podstawić wiaderko i czekać...nie, nie...w skuterze wygląda to inaczej. Po pierwsze należy zbagatelizować ból oka powstały w kontakcie ze wspomnianą śrubą. Po drugie, należy szybko przeszukać słownik oraz wybrać i użyć słowa lub zdania wielokrotnie złożonego, najlepiej odzwierciedlającego zaistniałe zdarzenie oraz własną głupotę przy ustalaniu swojego położenia w stosunku do skutera w trakcie działań, jednocześnie śledząc sprawnym okiem pozostałe elementy wystrzelone spod wykręconej śruby. Sprężynę i filtr, które się tam znajdowały znalazłem po zakończeniu lektury słownika wulgaryzmów, skrupulatnie, strona po stronie, prześwietlając jednocześnie czeluści garażu. Ostatecznie dałem radę.
    Rada dotycząca wymiany oleju po 30km nie powinna pozostać tylko radą, ale powinna stać się warunkiem koniecznym. Nie wyobrażam sobie tego silnika po przebiegu 300km(bo po takim przebiegu producent zaleca pierwszą wymianę oleju) z tym żurem wewnątrz. W oleju, który zlałem pływało wszystko. Opiłki to norma i było tego naprawdę sporo, mimo, że na bagnecie olej wydawał się być czysty, to w zlewce prezentował już piękny, metaliczny, ciemny odcień grafitu. Oprócz opiłków znalazłem odłamki czerwonego laku stosowanego do znaczenia części i blokowania śrub, ale także potworne odłamki z niedokładnie, a wręcz w ogóle nieoszlifowanych, odlewanych elementów silnika. Takie farfocle powstające w odlewie na łączeniach form, pływające w oleju, to już gruba przesada.

    Dziękuję za tę radę. Wymieniamy olej po pierwszych 30 km-WARTO. Nie wyobrażam sobie co by było, gdyby jakaś część złapała taki kawał metalu i rozbazgrała wewnątrz. Uniemożliwia to oczywiście filtr, ale zanim taki mega-opiłek zostanie złapany, zwiedza silnik i może narobić bałaganu.

    Z innej bajki...
    Zauważyłem dziś, że skuter po zatrzymaniu i chwili postoju( np. czerwone światło na skrzyżowaniu), kiedy chodzi na niskich obrotach, to zdarza się mu zejść tak nisko, że aż za nisko i gaśnie.
    Wyczytałem już jednak, że na dotarciu może się tak dziać, więc nie zawracam nikomu szanownych czterech, ale wspominam na wypadek, gdyby ktoś wiedział jak temu zaradzić.
    Na dziś "end of story".
    Pozdrawiam, Piotr


    Napisano 4 lata temu, przez avenue, Postów: 7, Użytkownik Link do wypowiedzi


  7. lew75

    zanim dotrzesz podkrec go na obrotach


    Napisano 4 lata temu, przez lew75, Postów: 49, Użytkownik Link do wypowiedzi


  8. roomcajz

    odważę się napisać: wyreguluj gaźnik
    licząc na kolejny odcinek opowieści
    :-D


    Napisano 4 lata temu, przez roomcajz, Postów: 1072, Użytkownik Link do wypowiedzi


  9. Leszek

    Piotr, musisz prowadzić bloga, tekst rewelacyjny:)
    http://www.skuterowo.com/napisz-artykul/
    wstukujesz i klikasz "dodaj do przeglądu" i koniec:)


    Napisano 4 lata temu, przez Leszek, Postów: 1471, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  10. Kapuchon

    Witam. Twój tekst czyta się aż miło ;] Co do problemu - wydaje mi się że regulacja gaźnika nie jest konieczna a wystarczy lekko podwyższyć mu wolne obroty. Tak więc Piotrze najpierw rozgrzej silnik ( najlepiej przejechać się z kilometr - dwa ) następnie otwierasz schowek ( siedzenie do góry ) i na dnie schowka powinny być 2-4 śrubki którymi przykręcony powinien być kawałek plastiku. Po jego odkręceniu Twoim oczom powinien ukazać się gaźnik. Stojąc od tyłu skutera i patrząc na gaźnik po jego prawej stronie powinna być śrubką ze sprężynką. Silnik musi być zapalony i wtedy kręcisz powolutku w prawo aż do uzyskania takich obrotów aby silnik nie gasł i chodził równo ale żeby tylne koło nie kręciło się w powietrzu gdy skuter stoi na centralnej stopce. Powodzenia ! W razie problemów pisz tutaj a Ci pomożemy ;]


    Napisano 4 lata temu, przez Kapuchon, Postów: 2707, Użytkownik Link do wypowiedzi


  11. roomcajz

    Kapuchon napisał:

    wydaje mi się że regulacja gaźnika nie jest konieczna a wystarczy lekko podwyższyć mu wolne obroty

    to poniekąd regulacja gaźnika
    :-D


    Napisano 4 lata temu, przez roomcajz, Postów: 1072, Użytkownik Link do wypowiedzi


  12. Kapuchon

    Poniekąd tak ale ja definicje regulacja gaźnika rozumiem jako regulacje mieszanki ;]


    Napisano 4 lata temu, przez Kapuchon, Postów: 2707, Użytkownik Link do wypowiedzi


  13. Kamilll126

    Trzeba także przestawić zapinkę na iglicy


    Napisano 4 lata temu, przez Kamilll126, Postów: 8, Użytkownik Link do wypowiedzi


  14. Kapuchon

    Nie rozumiem. Po co ?


    Napisano 4 lata temu, przez Kapuchon, Postów: 2707, Użytkownik Link do wypowiedzi


  15. Kamilll126

    żeby zmniejszyć lub zwiększyć dopływ paliwa


    Napisano 4 lata temu, przez Kamilll126, Postów: 8, Użytkownik Link do wypowiedzi

Odpowiedz »

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



Toros F16 (podobno ZIPP) skuter z marketu.: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Honda CN 250 Helix we wrześniowym ŚM

Honda CN 250 Helix we wrześniowym ŚM

27 Sierpień 2011

Honda CN 250 Helix. Czy warto zainwestować w używkę tej skuterowej legendy? W najnowszym wydaniu również Junak M16, nowość Kymco i najnowsze informacje z rynku jednośladów.

Informacje0 opinii

Romet Z 50: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

Romet Z 50: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

18 Marzec 2014

Romet Z z odkrytym silnikiem, wygląda, a także jest wersją Naked. Dzięki swojej uniwersalności trafia do większej grupy, co oznacza większą sprzedaż tego oto produktu. Z uzbrojony w silnik 4t chłodzony powietrzem o mocy 3,5 KM.

Zdjęcia0 opinii

Najlepsze skutery jakim jechałem: Yamaha, BMW, Kymco...

Najlepsze skutery jakim jechałem: Yamaha, BMW, Kymco...

08 Czerwiec 2013

Dostałem zadanie, aby napisać jaki skuter zasługuje na miano najlepszego z tych którymi jechałem. Łatwiej by było stwierdzić, który jest pomyłką techniczną, albo skrajną tandetą. Ale najlepszy? Przecież ot tak sobie nie da się tego określić... spróbuję...

Konkursy Opinie17 opinii

Strona wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 Wydawca: Skuterowo.com. Grupa OnAir!, 04-501 Warszawa, Płowiecka 3. Wszelkie prawa zastrzeżone. Skuterowo.com to portal oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.