Jazda ze wciśniętym sprzęgłem

Jak to jest, gdy jade np: na 5 i w oddali widze już skrzyżowanie to wciskam sprzęgło i trzymam aż do momentu dojazdu do skrzyżo i wtedy dopiero redukuje do 1
Jestem zielony więc prosze o podpowiedź czy tak nie wolno robić ?

Jaki motorower ma skrzynie pięcio biegową ?

mówie np: na 5 on ma 6 biegów silnik : minarelli am6

Nie znam silnika ale spoko wierze
nie możesz trzymać silnika tak długo na sprzęgle masz go na biegu to zwalniaj do 3000 obr i wtedy wciskasz sprzęgło

W 4t powinieneś hamować silnikiem, redukować z międzygazem.
W 2t to nie zdrowe dla silnika, ponieważ podczas hamowania silnikiem nie masz smarowania. Nie zbijaj tylko wszystkich biegów na raz, a staraj się zbijać podczas całego hamowania.

Możesz redukować biegi bez wysprzęglania. Ale to wymaga dużego doświadczenia i wyczucia.

benekpe napisał:

Możesz redukować biegi bez wysprzęglania. Ale to wymaga dużego doświadczenia i wyczucia.

choć raz tu się z tobą zgodzę - to wymaga doświadczenia i wyczucia obrotów by się ładnie zazębiło bez sprzęgła.

Bez sprzegla fajnie sie redukuje :-D Jednoczesnie zbijasz bieg i na ulamek sekundy dodajesz energicznie gazu , dasz za malo co cie szarpnie i zwolni dasz za duzo skaczesz żabką xd

A co do twojego pyt , tez zalezy czy masz dozownik czy sam robisz mieszanke , ja wracalem kumpla pizdzikiem z am6 na 70ccm z Rybnika , dozownik byl odlaczony to za kazdym razem jak puszczalem gaz wciskalem sprzeglo , niby mozna robic tez tak ze odpuszcza sie gazu pomalu ale w praktyce moto ciagle ciagnie wiec moim zdaniem w biegowkach mija sie to z celem. Jednak gdy jezdzilem am6 z dozownikiem na 50ccm to mialem wywalone na pilnowanie tego sprzegla , hamowalem silnikiem , redukcja z przygazowka itp i moto smigalo jak ta lala

aaa i nawetjesli chcesz zwalniac z wcisnietym sprzeglem , to w czasie zwalniania redukuj biegi dobierajac do predkosci z jaka jedziesz , bo jak bd jechal na 5ce wcisniesz sprzeglo zatrzymasz sie na swiatlach i dopiero bd chcial zredukowac do jedynki to bd sie mogl lekko zdziwic ze biegu nie umiesz zmienic ( wtedy trzeba popuscic sprzeglo az poczujesz ze bieg wskakuje i redukowac dalej )