Jakie paliwo ?

Witam zakupiłem skuterek Vaneti Verso 4T z przerobionym cylindrem na 80 cm3, pościągane blokady, zmieniony moduł zapłonowy. Moje pytanko to czy mogę tankować jakieś lepsze paliwo np.98 czy shell 99+ oraz czy będzie odczuwalna różnica jak po zatankowaniu w samochodzie. Pytanie moje kieruje z powodu obaw czy ten chiński silniczek wytrzyma większą ilość oktanów. Jeśli macie jakieś własne doświadczenia na ten temat to proszę o odpowiedz pozdrawiam i życzę miłej jazdy :)

Od innego paliwa niż regularna 95 nic nie powinno mu się stać. Spróbuj a przekonasz się. Jednak na szał i mniejsze spalanie nie licz.

Nie liczę "na rakiete" po prostu lubię tankować paliwo dobrej jakości tylko nie wiem jak ten silniczek na nie zareaguje dlatego postanowiłem zamieścić ten temat :)

temu silniczkowi jest to obojetne

http://www.skuterowo.com/jak-to-jest-z-tymi-benzynami/

Najlepiej 95, lepszej się nie opłaca. A im więcej oktanów tym mniejsza moc, ale równiejsza praca silnika.

MarSen napisał:

Najlepiej 95, lepszej się nie opłaca. A im więcej oktanów tym mniejsza moc, ale równiejsza praca silnika.

Niekoniecznie. to zależy od obrotów, stopnia sprężania, wyprzedzenia zapłonu. teoretycznie na 98 jest mniejsza skłonność do spalania stukowego wiec można stosować wyższe stopnie sprężania i agresywnie ustawić zapłon. Ale to raczej we wtrysku jest możliwe takie precyzyjne sterowanie paliwem i zapłonem. W gaźnikowych skuterach ze standardową instalacją zapłonową w zasadzie nie ma to znaczenia

I wszystko jasne dziękuję :)

95 i 98 ... ok ale v-powera bym osobiście nie zalał do skutera .
Jak Shell wprowadzał ją na swoje stacje, zatankowałem nieśmiertelnego fiata 126p... i po ok 40 km wywaliło mi kolektor z głowicy (przypadek??)
Kiedyś robiłem eksperymenty z benzyną lotniczą... zabójstwo dla silników, tłoki nie wytrzymywały.
Zalecana do motorowerów jest 95-ka więc chyba nie ma co kombinować :))

Ja też zalecam 95 ale kiedyś lałem ten stary *prawdziwy* V-Power 95 i naprawdę był super. Żadnego duszenia przy zimnych rozruchach, równiutka praca silnika, super zapalanie... V-Power Racing 100 oktanów do przepalenia po dłuższym staniu ewentualnie lub przy zanieczyszczonych świecy lub gaźniku. Ten nowy V-Power Nitro jest absolutnie do dupy i nie daje żadnych korzyści jak ten stary.

lałem V-power i jedzie jak na innych.

Tak, jedzie jak na wszystkich innych benzynach. Na tym starym w ogóle się nie dusił. Tamte paliwa były wyraźnie inne od wszystkich pozostałych. Obecny V-Power Nitro to tyle samo co jakaś zwykła 98.