Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Skuterowo.com:  

Zarejestruj się

jak to zrobić...

Kategoria: Tuning

Dodano 5 lat temu





  1. TomekMk

    Mam fajnego mechanika, który mi oferuje zrobienie tuningu skutera. Propozycja jest taka, że generalnie nie będzie dużo szybciej jeździł (mi wystarcza to, co jest czyli ok. 60-65), tylko będzie miał dużo lepsze przyspieszenie. Myślałem, że mi na takich szczegółach nie zależy, ale po tygodniu jezdzenia po Warszawie juz wiem, ze przyspieszenie jest tak naprawdę ważniejsze od prędkości maksymalnej.
    Oferta jest taka, że on mi ten skuter przerobi w taki sposob, ze nie będzie tam żadnych "pseudowyścigowych" bajerów, tylko sprzęt zrobiony na normalnego, spokojnego 40latka. Facet twierdzi, że wymienia tylko cylinder i tłok, zwiększa pojemnność a potem ustawia wszystko tak, żeby ta większa moc przekładała się na przyspieszenie, a nie na prędkość.
    Pytanie do Was - czy to brzmi logicznie i prawdopodobnie? Sam mam wątpliwości, bo w internecie czytam że tuning to oprócz zmiany tłoka i cylindra przeróbka prawie całego silnika: tłumik, wariator (co to kurna, jest? bo zwariuje...), sprzęgło, dzwon sprzęgła, gaźnik, wał korbowy... wychodzą z tego grube tysiące złotych - ale może tak musi być?
    Co myślicie?

    kymco agility 50

    Napisano 5 lat temu, przez TomekMk, Postów: 48, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. Anonim

    Mechanik ma rację, wymiana cyla z tłokiem na większą pojemność da większą moc, dodatkowo trzeba wymienić gaźnik lub dyszę na większą i tyle. Gdyby zależało Ci jednak na szybkości mechanik musiał by dodatkowo zmienić zębatki w przekładni.


    Napisano 5 lat temu, przez Anonim, Postów: 196, Link do wypowiedzi


  3. Leszek

    A ile sobie za to życzy?

    --
    W Skuterowo.com od samego początku.
    Kymco Downtown 300i ABS.
    Wpadnij na mojego bloga: http://Leszek.OnAir.pl
    Subuj mój kanał:
    http://www.youtube.com/user/onairlogger?sub_confirmation=1

    Napisano 5 lat temu, przez Leszek, Postów: 1471, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  4. TomekMk

    Mówił o 400-600 zł. Drogo?


    Napisano 5 lat temu, przez TomekMk, Postów: 48, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. Anonim

    Drogo, popatrz sobie na allegro po ile są cylindry z tłokiem np. na pojemność 72ccm (średnica tłoka 47mm), chyba że założy jakiś firmowy, ale nie sądzę...


    Napisano 5 lat temu, przez Anonim, Postów: 196, Link do wypowiedzi


  6. qazwsxedc

    Dobry tuning to fajna sprawa, jednak jak to ja- muszę znaleźć jakieś "ale"!
    Wiadomo, przyspieszenia nigdy nie jest za dużo, ale po wymianie cylka ten silniczek chyba jednak będzie troche więcej palił, prawda?
    Po za tym, jak sam zauważyłeś jak się zacznie coś robić to zazwyczaj ze skutera robi się skarbonka, bo zawsze jeszcze można zamontować coś lepszego, a części nie brakuje.

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png

    http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png

    Napisano 5 lat temu, przez qazwsxedc, Postów: 3059, Użytkownik Link do wypowiedzi


  7. TomekMk

    No ja wiem, że kity są tańsze, ale sam tego zrobić nie umiem. A ten facet jest z polecenia, dość solidny. No chyba że ktoś z Was mi poleci kogoś fajnego, a tańszego? :)
    Wiem, że to skarbonka, ale ja nie mam za dużo kasy na wydawanie, w ogóle jestem dość skąpy :) Ale to prawda, że nakręcić się można - jeżdże tak naprawdę dopiero od 2 tygodni, a dziś już się złapalem na tym że na internecie sprawdzałem ile kosztuje zrobienie prawka na motocykl oraz oglądałem fotki skuterków 120 ccm :)


    Napisano 5 lat temu, przez TomekMk, Postów: 48, Użytkownik Link do wypowiedzi


  8. qazwsxedc

    Rozumiem Cię- złapałeś tzw. zajawkę;p
    Z tego co napisałeś, to wnioskuje, że jesteś na początku swojej przygody z jednośladami. Osobiście polecałbym Ci jeszcze troche poczekać z tym tuningiem to nie ucieknie, a może za miesiąc dojdziesz do wniosku, że idziesz na prawko A i za 2 miechy kupisz sobie maxi skuter, więc szkoda by było ładować teraz hajs w krótko perspektywiczny sprzęt.


    Napisano 5 lat temu, przez qazwsxedc, Postów: 3059, Użytkownik Link do wypowiedzi


  9. TomekMk

    Raczej z tuningiem nie będę czekał, bo na robienie prawa jazdy w obecnej sytuacji życiowej nie mam ani czasu, ani pieniędzy. O kasie na nowy skuter nawet nie wspominam, bo 125 by musiała kosztować powyżej 6 tys. Zostanę więc przy marzeniach, a najbliższe dwa lata będę testował agility, pewnie wkrótce stuningowane :)

    Piotr: ile Twoim zdaniem powinien taki tuning kosztować? Ja kompletnie nie mam o tym pojęcia, ale dzwoniłem do jednego z warszawskich serwisów i tam mi rzucili wstępnie 1200 zł, więc... hem..


    Napisano 5 lat temu, przez TomekMk, Postów: 48, Użytkownik Link do wypowiedzi


  10. Anonim

    1200zł? zależy co zmienią, bo jeśli sam cylinder na większą pojemność nawet firmowy lub nicasilowy, to stanowczo za dużo...w tej cenie jest chyba 70% samej robocizny.


    Napisano 5 lat temu, przez Anonim, Postów: 196, Link do wypowiedzi


  11. Anonim

    Cylinder 72ccm np.WM z tłokiem i pierścieniami,sworzniem,zabezpieczeniami i kompl.uszczelek z przesyłką kosztuje ok.80zł, do tego dysza #90 8zł i koszt robocizny ok.80zł. Czyli koszt w granicach 170zł. Wariatora i sprzęgła (jeśli masz dobre) nie musisz zmieniać na tuningowe,dzwonu też nie (w przypadku sprzęgła ze standardowymi sprężynkami).


    Napisano 5 lat temu, przez Anonim, Postów: 196, Link do wypowiedzi


  12. TomekMk

    Piotr, ponawiam prośbę z sąsiedniego wątku - poleć mi mechanika, który to zrobi porządnie i za te pieniądze!


    Napisano 5 lat temu, przez TomekMk, Postów: 48, Użytkownik Link do wypowiedzi


  13. Anonim

    Zrobiłbym Ci to nawet za 50zł gdybym był z Wawy, niestety odległość 300km.


    Napisano 5 lat temu, przez Anonim, Postów: 196, Link do wypowiedzi


  14. TomekMk

    No dobra, rozmówiłem się z moim mechanikiem i on przedstawił mi dwa warianty tuningu:
    1. cylinder, tłok i jakiś tam wałek rozrządu (czy coś o podobnej nazwie) - efekt ma być taki, że lepsze przyspieszenia, większa prędkość, ale i niższa żywotności silnika - 500 zł

    2. cylinder i tłok - prędkość ma pozostać ta sama, ale przyspieszenia będą lepsze, a przy tym silnik nie będzie się tak szybko zużywał - 300 zł

    Co myślicie? Warto?

    Tak mnie naszło: czy myślicie, ze ja, kompletny amator, ale dość sprawny manualnie (schody w domu sam zrobiłem, meble robię, hydrauliczne usterki naprawiam, proste elektryczne też umiem, a jak nie umiem, to wykombinuje...) zatem, czy ja jestem w stanie ... zrobić taki prosty tuning sam?? tzn. czy to tylko wymiana cylindra i tłoka, czy też przy okazji trzeba narozbierać się rozrządów i tym podobnych i przy okazji się pogubić?


    Napisano 5 lat temu, przez TomekMk, Postów: 48, Użytkownik Link do wypowiedzi


  15. Anonim

    Drugi wariant jest bez wymiany wałka rozrządu na sportowy i max.obroty silnika pozostaną bez zmian, ale szybkość max. można w tym przypadku też podnieść-bez zwiększania max.obrotów silnika poprzez zmianę przełożenia wtórnego ponieważ większa moc silnika po zmianie cylindra poradzi sobie z "długim" przełożeniem. Rozrząd też trzeba rozbierać, ale poradziłbyś sobie ;)


    Napisano 5 lat temu, przez Anonim, Postów: 196, Link do wypowiedzi

Odpowiedz »

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się

Tagi:



jak to zrobić...: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Prosty sposób na audio 'w skuterze': Poradnik

Prosty sposób na audio 'w skuterze': Poradnik

25 Kwiecień 2010

Jazda skuterem na pewno należy do przyjemniej. Jednak wielu chciałoby, aby stała się jeszcze przyjemniejsza. Z tego względu większość żałuje, że tak mało jednośladów jest seryjnie wyposażanych w system audio. Skuterowo.com doradza jak w łatwy i tani sposób podróżować słuchając ulubionej stacji, czy mp3.

Porady6 opinii

Kymco People GTi 300: Wkrótce

Kymco People GTi 300: Wkrótce

17 Czerwiec 2013

Miejski Szatan, tak nasza załoga jednogłośnie określiła Kymco People GTi 300, które właśnie testujemy na ulicach Warszawy. Ten niepozorny skuter z silnikiem o pojemności 300 ccm zaszokował nas swoimi osiągami i zwinnością.

Informacje0 opinii

Czy większy gaźnik to więcej paliwa?

Czy większy gaźnik to więcej paliwa?

13 Czerwiec 2012

Obserwując scenę tuningu dwusuwów można zauważyć, że jednym z podstawowych elementów tuningu, zaraz po większym cylindrze i sportowym wydechu jest gaźnik o większej gardzieli. Dlaczego zmiana gaźnika z 16mm na 19mm jest opłacalna i co daje taka przykładowa różnica 3mm?

Porady4 opinii

Strona wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 Wydawca: Skuterowo.com. Grupa OnAir!, 04-501 Warszawa, Płowiecka 3. Wszelkie prawa zastrzeżone. Skuterowo.com to portal oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.