Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Skuterowo.com:  

Zarejestruj się

Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?

Kategoria: Tuning

Dodano 3 lata temu





  1. detinko

    Raf napisał:

    Detinko ja mam pytanie w sumie do Ciebie - ile wchodzi Ci na obroty na tym CDI co kupiłeś Agility 30400-KHC4-900?

    powiem Ci ze jak dam ognia to obroty do 8500, przy czym momentami wskaźnik zamyka szafę na kilka sekund. W odgłosie silnika nie słychać by obroty się zmieniły wiec sądzę że obrotomierz dostaje kręćka na tym module.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez detinko, Postów: 66, Użytkownik


  2. detinko

    Raf napisał:

    Zrób doświadczenie ;)
    Kiedyś ktoś musi się przełamać z tych "sugerowanych przez wszystkich naokoło" modeli.

    tak chyba zrobię, mam nadzieje że przedstawiciel marki nie strzelał by sobie w kolano rozprowadzając części z plasteliny.
    Na jesień planuję "operację tuning" żeby spokojnie sobie wszystko wyregulować i dotrzeć.
    Zauważyłem na sobie że dobrze docierać silnik w porze zimowej, bo zimno na zewnątrz skutecznie hamuje zapędy jeźdźca co do prędkości i zasięgu jazdy. Taka wirtualna blokada skutera :)

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez detinko, Postów: 66, Użytkownik


  3. zuraw

    Czy ktoś z was ma doświadczenia z wariatorem NARAKU High Speed ?
    Jak wpływa na moc i osiągi, wasze opinie ?

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez zuraw, Postów: 24, Użytkownik


  4. ziachu

    :twisted: To ja sie podzielę wrażeniami:
    Dwa skutery ND 50
    jeden z przebiegiem ok 5000 z 2009, drugi ok 10000 z 2008
    kierowcy o masie 80-100kg

    Pierwszy po odblokowaniu "seryjnym zestawem" (serwis Motorista Warszawa) jezdzil 65-66 km/h
    Drugi po odblokowaniu w serwisie w Warszawie na Młodzieńczej - 56-58 km/h

    Na poczatku roku w serwisie Scooter Doctor w Piasecznie (licencja Kymco) w obu skuterach wymiana cylindra na ... hmm.. no właśnie podobno 100cm3 (ale nie mam pojecia jakiej marki).

    W pierwszym znaczny przyrost przyspieszenia, brak wzrostu predkosci maksymalnej.
    W drugim... zadnych efektów. Po reklamacji zmieniono uszczelki (zwiekszenie kompresji - podobno tak jak w pierwszym) - bez wymiernego efektu. Z uwagi na problemy z wyregulowaniem gaznika - zmieniono gaznik.

    Po mojej sugestii przecieto CDI i wymieniono rolki na 7,5grama - efekt? -> 68-69km/h przy ok 9000obrotow. Obydwa skutery rozpedzaja sie identycznie. Minimalna roznica, rzedu 1-2km/h w predkosci maksymalnej, ale pierwszy robi to przy ok 8300 obrotow, drugi przy 9000 (tak, wchodzi wyżej na obroty, jest to słyszalne)

    Wg mnie jest różnica w modułach zapłonowych w tym modelu w zalezności od roku produkcji (co już było nie jako wpsominane w tym temacie). Ten starszy po przecieciu wchodzi zdecydowanie wyzej na obroty.

    W pierwszym ND w tygodniu sprawdzimy, czy byl juz odpowienio "dociety" CDI - jest opcja, ze nikt go nie ruszał.

    Czy mozecie zasugerowac czy jest sens pakować jeszcze cięższe rolki do tego drugiego ND?

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez ziachu, Postów: 2, Użytkownik


  5. ziachu

    No i sprawdzilismy...
    ciekawe - ND z 2009 nie ma zdjetej blokady z modulu CDI, przy czym jezdzi identycznie jak ten z przecietym CDI z 2008

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez ziachu, Postów: 2, Użytkownik


  6. tomasz01

    A więc drugi z powyższych ND (ten nowszy) został również potraktowany brzeszczotem :D

    Prędkość maksymalna na płaskim wzrosła z 65 do 71km/h (według licznika i GPS). Z górki na razie udało się uzyskać 75 (wcześniej było to 69) :D

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez tomasz01, Postów: 2, Użytkownik


  7. Fresu

    Mam do Was pytanie jako całkowicie zielony ws mechaniki: załóżmy, że mam New Dinka 50 4T (albo będę miał za chwilę), chcę go po pierwsze odblokować, po drugie ewentualnie coś wymienić, by wzmóc jego prędkość maksymalną - mniejsza o moc i przyspieszenie.

    Jak złożyć zamówienie do mechaniów w serwisie - na kartce w punktach? Np. proszę o: .......
    Prześledziłem ten wątek i jeszcze kilka innych i wynotowałem sobie następujące zabiegi:

    ODBLOKOWANIE:
    1. zdjąć blokadę wariatora albo wymienić np. na malossi,
    2. odblokować gaźnik,
    3. zdjąć śrubkę z pokrywki przepustnicy,
    4. odblokować CDI tzn. wymienić moduł na niezablokowany.

    TUNING:
    1. wymiana dyszy z 0,65 na 0,80mm
    2. zmiana cewki zapłonowej,
    3. wymiana rolek na polini oraz uślizgów do wariatora,
    4. wymienić cylinder na 80ccm

    Przepraszam, jeżeli coś pokręciłem - kompletnie nie znam się na mechanice, a będę chciał złożyć jakieś zamówienie w serwisie. Moja prośba dotyczy tego, jak sformułować takie zamówienie.

    I co to jest "cylek" - rozumiem, że chodzi o cylinder?

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Fresu, Postów: 160, Użytkownik


  8. Suawek

    Dobry serwis na hasło "proszę o odblokowanie" sam zrobi to co potrzeba. Zdjęcie kagańca będzie się wiązało z wymianą dyszy więc nie musisz o tym mówić. Wymiana cylindra na większy też wiąże się ze zmianą dyszy ale o tym też będą wiedzieli.
    Powiedz po prostu żeby odblokowali i ew. wymienili cylinder na 80, będą wiedzieli co robić.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Suawek, Postów: 887, Użytkownik


  9. Fresu

    No to może inaczej zadam pytanie: gdyby mi zależało na jak największej prędkości skutera, to co z mojej listy jest najistotniejsze i w jakiej konfiguracji? Zależałoby mi też, by ingerencja w mechanikę skutera nie była drastyczna i nie narażała konstrukcji innych elementów na ponadnormatywne zużycie. Będę pokonywał codziennie trasę 2x10km raczej na stałej prędkości >50km/h i z jednej strony chciałbym by skuter mógł osiągnąć jak największą prędkość, ale nie kosztem nieznośnego wycia silnika i drakońskiego zużycia paliwa.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Fresu, Postów: 160, Użytkownik


  10. Suawek

    Ciężkie pytanie. Wszystko zależy od tego czy obecna moc sprawia że wariator i korektor działają w pełnym zakresie a prędkość maksymalna nie jest ograniczona oporem powietrza. Jeżeli pracuje w pełnym zakresie (można zobaczyć to na talerzu wariatora) to zwiększenie mocy nic nie da. Polepszy się elastyczność i przyśpieszenie ale prędkość nie.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Suawek, Postów: 887, Użytkownik


  11. Fresu

    Z tego co zrozumiałem to i tak maksymalna prędkość koleżeństwa na ND50 nie przekracza 75km/h. Z tego co dotychczas przeczytałem niektórzy (Leszek) osiągają te 75km/h już po samym odblokowaniu skutera. Więc może nie ma sensu dalej tuningować ND50, bo to daje niewielki, w sumie niezauważalny efekt.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Fresu, Postów: 160, Użytkownik


  12. Suawek

    Tym się właśnie różni 4T od 2T że tuning jest ciężko, kosztowny a efekty też nie powalają.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Suawek, Postów: 887, Użytkownik


  13. Fresu

    Konkludując: ND50 należy wyłącznie odblokować.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Fresu, Postów: 160, Użytkownik


  14. Suawek

    Ja bym tylko to zrobił. Na tuningu nie zyskasz więcej niż 10, 15km/h

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Suawek, Postów: 887, Użytkownik


  15. Fresu

    Chwila, chwila 8O 10-15km/h więcej to całkiem dużo przy bazowej prędkości 60-65km/h. Robiłem sobie próbę samochodem i jechanie z prędkością 60km/h to zupełnie inne wrażenie pokonywania odległości niż przy 70km/h.

    Odp.: Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
    Napisano 3 lata temu, przez Fresu, Postów: 160, Użytkownik

Odpowiedz »

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Koniec kursów na prawo jazdy?

Koniec kursów na prawo jazdy?

16 Sierpień 2013

Zniesienie kursów na prawo jazdy czy podniesienie limitów prędkości to tylko niektóre pomysły polityków, którzy przed wyborami starają się zyskać sympatię społeczeństwa. Działacze PJN chcą wprowadzenia dziesięciu radykalnych zmian w kodeksie drogowym.

Informacje4 opinii

Uwaga na dziury w drogach

Uwaga na dziury w drogach

26 Lipiec 2011

Witajcie. Jestem nowym skuterzystą, zarówno na Skuterowo.com jak i na drogach. Dzisiaj pragnę podzielić się z wami moimi doświadczeniami z poruszania się na naszych pięknych drogach.

Blogi5 opinii

Znak E-12a: drogowskaz do szlaku rowerowego

Znak E-12a: drogowskaz do szlaku rowerowego

01 Styczeń 2010

Wskazuje kierunek do obiektu turystycznego lub wypoczynkowego wskazanego na znaku.

Prawo0 opinii

Strona wykorzystuje pliki sesji coockie. © 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Skuterowo.com. Grupa OnAir!. Wszelkie prawa zastrzeżone. Skuterowo.com jest wpisane do Ewidencji Sądu Okręgowego Miasta Stołecznego Warszawy, zgodnie z art. 7 ust. 2 pkt 3 Prawa prasowego. Skuterowo.com to portal oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.