honda pantheon 125 czujnik temperatury

witam potrzebuje sie dowiedzieć jak oszukać czujnik temperatury które kable musze połączyć ze sobą aby go oszukać bo prawdopodobnie mi oszukuje ten czujnik za odp z góry dziękuje

wymienić.

Wombat witaj widzę jesteś kumaty w tych sprawach i mam takie zapytanie czy czujnik temperatury może mieć wpływ na prace silnika może kojarzysz co pisałem o tym dławieniu się hondy pantheon wczoraj rozebrałem moją hondę wyciągnąłem pompę paliwa żeby sprawdzić czy nie jest zanieczyszczona było na niej kilka okruchów drobnych wyczyściłem i zamontowałem ja później zacząłem się bawić czujnikiem temperatury ściągnąłem mu kostkę odpaliłem na chwile i włączył się wentylator dziwnie chodziła bez czujnika zapiąłem kostkę z powrotem i wziąłem się za sondę lambda bodajże tak się chyba nazywa ta co jest do tłumika podpięta zrobiłem to samo co z czujnikiem temperatury poskładałem później skuter bo już nie miałem więcej siły do niej i stwierdziłem że się przejadę i okazało się że motor zaczął normalnie chodzić po przejechaniu ok 7 km znów usterka wróciła i zaznaczę ze temperatura silnika nie wzrasta więcej jak 1/3 do połowy nie dojdzie tak samo było jak przejechałem 30 km więc teraz moje pyt czy może być to czujnik temperatury za odp z góry dziękuje

Tak, ma być. Jeżeli jest wszystko ok, wskaźnik temp nie powinien iść wyżej niż na 1/3 skali.

Cairo napisałem 1/3 mój błąd silnik nie osiąga 90 stopni jak jadę to wskazówka ruszy się tak mniej więcej tak na 60 - 70 stopni i to jest czy przejade 10 km czy np 30 sory za pomyłkę w piśmie

zarówno temperatura silnika jak i wskazania sondy lambda mają ogromny wpływ na dawke paliwa.
Pamiętaj że sonda nie działa od razu bo do prawidłowej pracy wymaga rozgrzania wiec bardzo możliwe że dopiero po dłuższym dystansie świruje.
Do tego odczyty z niej nie są brane pod uwagę przy pełnym otwarciu przepustnicy - tzn w małych i średnich uchyleniach przepustnicy komputer z sondą pracuje w trybie closed loop- czyli wskazania z sondy korygują kolejne dawki paliwa, na toreaguje sonda i koryguje kolejne..itd, natomiast przy pełnym ogniu jest tryb pracy open loop,sonda jest pomijana,wartości czasów wtrysku są czytane z pamięci ECU a mapa wtrysku jest korygowana tylko po temperaturze i parametrach powietrza (temperatura, ilość- a w hondach nie ilość- MASS SENSOR, tylko podciśnienie - MAP SENSOR..przynajmniej CBR ma MAP a nie MAF).
Zdiagnozowanie tego wcale nie jest proste i jak już pisałem - wymaga wiedzy o działaniu tego systemu.
na czujniku temperatury silnika z kolei opiera sie układ regulacji wolnych obrotów i ssanie (a potem też normalne działania w czasie jazdy)

Hmm.... Teraz to juz nie rozumiem. Skąd wiesz ze jest 60-70st? masz podłączony jakiś dataloging? Wskaźnik na zegarach nie pokazuje dokladnie temp. Jezeli jesteś pewny ze silnik jest niedogrzany to sprawdź termostat, zobacz czy po odpaleniu zimnego silnika chłodnica rozgrzewa sie równo z silnikiem czy jest dlugo zimna i nagle goraca

Witam. Jestem świeżym posiadaczem Hondy Pantheon 125 2004 rok. Z moich obserwacji wynika, iż mój motorek ma podobne objawy tj wskaźnik temperatury gdzieś w okolicy 2/3 wysokości oraz łapanie powietrza przy gwałtownym odkręceniu gazu. Może to norma albo podobna usterka. Chętnie będę śledził forum, może dowiem się co dolega też mojemu.

to będzie termostat ?

raczej nie
https://www.google.pl/search?q=honda+pantheon+125+termostat&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqvIHZsKDVAhUpCpoKHbaYCsIQ_AUICigB&biw=1182&bih=697#imgrc=M3-c-ilq2a9eQM:

ale jak sie przeglądnąć to też z niego wychodzą 2 węże gumowe i 1 króciec metalowy