Hamulce…
- This topic has 20 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 12 years, 10 months temu by Pyhorek.
- AutorWpisy
- 2 maja 2011 dnia 20:03 #28208
Czy w nowym skuterze hamulce też muszą się dotrzeć ? Bo trochę słabo mi hamują , czay może to jest kwestia regulacji ?
2 maja 2011 dnia 20:24 #28210W nowych maszynach wszystko musi ułożyć się i dopasować, określenie “słabo hamują” może być subiektywne, tzn. może Ci się wydawać, że ich skuteczność jest niższa, bo masz odniesienie do innego skutera. A jaki skuter użytkujesz?
2 maja 2011 dnia 20:34 #28213Romet City Line 50 . Może dla tego takie odnosze wrażenie bo wcześniej dużo jeździlem na kolegi ‘YAmaszce’ Aerox a tam są dwa tarczowe hamulce ..
Ale to chyba też kwestia regulacji bo żeby co kolwiek zahamować to muszę klamkę hamulca prawie do manetki dociągnąc :02 maja 2011 dnia 20:36 #28214odnośnie hamulców też mam pytania…
1. tylny hamulec… czy na suchej nawierzchni idealnej do jazdy po wciśnięciu tylnego na maxa powinny się koła blokować?
2. w moim kingway’u było napisane, że posiada system abs[mógł tak sobie ktoś napisać] oraz przy przednik kole na plastiku jest wyraźny napis ABS… czy ten ABS działa tak jak w autach? bo próbowałem na piaszczystej blokować przednie koło i żaden ABS się nie włączał… to że glebe prawie zaliczyłem to inna sprawa… ale ja zawszem uszę sprawdzić 🙂2 maja 2011 dnia 21:15 #282181.Czy powinny blokować ? Raczej tak jeśli chcesz skutecznie hamować 😈 Jak nie chcesz,aby koło się zablokowało to klamkę hamulca po prostu wciskasz np do połowy z wyczuciem.A nie do oporu,no a to że ci blokuje koło tylko świadczy o tym iż masz dobry hamulec z tyłu 😉
2.Ten ABS w skuterze to jest raczej lekki pic na wodę.Aczkolwiek działający.Co prawda na piasku ci się koło zablokuje,a to ma chyba bardziej zastosowanie na asfalcie.Miałem kiedyś keeway’a z abs’em z przodu i nawet po bardzo mocnym wciśnięciu skuterek po prostu mocno zwalniał.A kolega miał większy model bez tego abs’u i na światłach nie raz hamował stając na przednim kole 😉
2 maja 2011 dnia 21:36 #28220Filip1990, jasne, że skuter z dwoma tarczowymi hamulcami wykazuje lepszą skuteczność hamowania od skutera z jednym tarczowym i jednym bębnowym. Z mojego doświadczenia i widzy wynika, że zawsze lepiej hamować przednim hamulcem, tarczowym, jeśli mówisz, że musisz wcisnąć manetkę do końca i jest to włącznik hamulaca tylniego to raczej jest to normalne w tym modelu. Jeśli to nowy skuter to raczej hamulce można regulować, ale po moim zdaniem 200, 300 przejechanych km. Okładziny, mechanizm musi ułożyć się. Niech jeszcze inni wypowiedzą się w tym temacie.
2 maja 2011 dnia 21:38 #28221Oczywiście chodziło mi o klamkę nie o manetkę, ups…
2 maja 2011 dnia 21:52 #28222Należy sprawdzić dwie rzeczy. Poziom płynu hamulcowego, oraz prawidłowe ułożenie zacisków. podniesz koło, sprawdź czy swobodnie się ono kręci.
W trzeciej kolejności powinno się jeszcze sprawdzić odpowietrzenie układu.3 maja 2011 dnia 06:22 #28225W moim skuterze było to samo. Wystarczy że troche pojezdzisz i samo przejdzie.
3 maja 2011 dnia 06:58 #28226Hamulce powinny osiągnąć pełną sprawność po ok 100-200 km zakładając że ich używasz. Jeżeli jeździsz bardzo delikatnie i tylko muskasz hamulce to potrzebują więcej czasu.
Jak miałem Zippa to hamulce takie właśnie były, ale dało się jeździć. Potem w Kymco byłem zaskoczony skutecznością hamulców w porównaniu do Zippa i myślałem że już skuteczniejsze być nie mogą do czasu kiedy zasiadłem na Derbi, tam to dopiero żyleta.
Nigdy skuteczność hamulców w Twoim skuterze nie będzie taka jak w Yamaha.3 maja 2011 dnia 09:26 #28230Trzeba jeszcze dodać,że yamaha w aeroxie montuje hamulce firmy “brembo” 😈
3 maja 2011 dnia 17:18 #28263filip1990 napisał:
Czy w nowym skuterze hamulce też muszą się dotrzeć ? Bo trochę słabo mi hamują , czay może to jest kwestia regulacji ?
Normalna rzecz, że w nowym skuterze i nie tylko w skuterze, hamulce muszą się dotrzeć.
3 maja 2011 dnia 17:25 #28266ponowie…
odnośnie hamulców też mam pytania…
1. tylny hamulec… czy na suchej nawierzchni idealnej do jazdy po wciśnięciu tylnego na maxa powinny się koła blokować?
2. w moim kingway’u było napisane, że posiada system abs[mógł tak sobie ktoś napisać] oraz przy przednik kole na plastiku jest wyraźny napis ABS… czy ten ABS działa tak jak w autach? bo próbowałem na piaszczystej blokować przednie koło i żaden ABS się nie włączał… to że glebe prawie zaliczyłem to inna sprawa… ale ja zawszem uszę sprawdzić [:)]3 maja 2011 dnia 17:28 #28268Jak masz na tyle tarczę, to normalne że zablokuje.
3 maja 2011 dnia 17:30 #28270CzechuXX napisał:
ponowie…
odnośnie hamulców też mam pytania…
1. tylny hamulec… czy na suchej nawierzchni idealnej do jazdy po wciśnięciu tylnego na maxa powinny się koła blokować?
2. w moim kingway’u było napisane, że posiada system abs[mógł tak sobie ktoś napisać] oraz przy przednik kole na plastiku jest wyraźny napis ABS… czy ten ABS działa tak jak w autach? bo próbowałem na piaszczystej blokować przednie koło i żaden ABS się nie włączał… to że glebe prawie zaliczyłem to inna sprawa… ale ja zawszem uszę sprawdzić [:)]Ten chiński ABS jest tylko z nazwy, w rzeczywistości, to tylko zawór obniżający ciśnienie w układzie hamowania.
3 maja 2011 dnia 17:38 #28274A na czym ten system polega?
3 maja 2011 dnia 17:39 #28276To taki bajer…
3 maja 2011 dnia 17:41 #28278Chwyt marketingowy ? 😉
3 maja 2011 dnia 19:08 #28290Oczywiście,że chwyt 😀
3 maja 2011 dnia 19:19 #28292chwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwytchwyt, chwyt,chwyt, chwyt chwyt, chwyt,chwyt, chwyt
sorry poniosło mnie
3 maja 2011 dnia 20:07 #28295Ja na moim skuterze jak wcisnę do połowy to skuter natychmiast hamuje. Ty chyba masz coś nie tak ( Też ma tego rometa )
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.