Dysza wolnych obrotów

Mam pytanie do doświadczonych osób w regulacji gaźnika.
Aktualnie mam dyszę wolnych obrotów 38 i główną 80 a iglica na środku.

Skuter na otwartej manetce ma maxa bardzo ładnie pracuje świeca kawa z mlekiem.
ale gdy hamuje np na swiatłach to ma problem przy ruszaniu zamula go
i nie ma obrotów muszę dodawać gazu bo zgaśnie .tzn zalewa go
regulowałem powietrzem i obrotami nic
wymieniałem dysze z 95 do 75 i tez nic
nie próbowałem tylko z dyszami wolnych obrotów może je trzeba zmniejszyć lub zwiększyć
aktualnie jest 38 dysza wolnych obrotów .

dzisiaj byłem w trasie przejechałem 100 km i pojawił się inny problem linka się przycina zamiast muła ma wysokie obroty i muszę na hamulcu trzymać go jak hamuje może rozebrać go i zobaczyć czy się nie przywiesiła iglica

gaźnik naraku sport 17.5 taki jak Gaźnik Dellorto PHVA 17,5
peugeot elystar 50

Większą czy mniejszą dysze wolnych obrotów mam wstawić

zobacz na większej i zobacz na mniejszej - to bedziesz wiedział w która strone iść już precyzyjniej

dzięki za odp
czyli jak mam 38 zamówię 34 i 30 a w górę 42 i 46

a ostatnie pytanie do czego jest dysza ssania bo mam też w gaźniku czy to też się wymienia czy nie

Dysza wolnych obrotów Dellorto PHVA 17,5 lub dysza ssania takie są nazwy

https://www.scooterkingz.com.pl/dysza-wolnych-obrotow-dellorto-phva-175

https://archiwum.allegro.pl/oferta/dysza-ssania-50-gaznik-dellorto-phva-17-5-ed-i6648026574.html

u mnie ssanie działa w porządku

dysza ssania jak sama nazwa wskazuje decyduje jak bardzo gaźnik wzbogaci mieszankę na ssaniu. Też można ją wymieniać ale ma znaczenie tylko przy zimnym rozruchu

ok na razie zostawię ja w spokoju i pozamawiam te od wolnych obrotów myślę że to jest wina że gaśnie na wolnych obrotach jeśli regulacja nic nie daje
dużo gaźników jak sprzedają to mają
dysze wolnych obrotów 34 a u mnie 38 wolne obroty i 95 główna dysza
do 50 cm chyba za duże to wszystko
ale powymieniam i się okaże
Pozdrawiam

to zalezy od cylindra i średnicy gaźnika. w 12mm gaźniku jakiś cylinder bedzie na granicy przegrzania (bo za ubogo w paliwo) na dyszy 98-104 a w tym samym cylindrze na gaźniku 19mm na dyszy 75 może go niemal zalewać.
Po prostu powietrze przez węższy gaźnik płynie szybciej i musi być dużo paliwa tam podawane żeby za tym powietrzem nadążyć żeby je “wypełnić”.
Za to w dużym gaźniku płynie wolniej wiec wystarczy mniejsza dysza - choć ogólnie dawka może być wieksza bo choć płynie wolniej to za to większą średnicą

w tej chwili mam
dysza główna 75
dysza wolnych obrotów 34 30 tez zakładałem ale to samo to zostałem na 34

teraz jest tak skuter już nie gaśnie
jak zwalniam normalnie się zachowuje ale nadal nie mam obrotów

filtr powietrza mam w tej chwili motoforce airbox ta tubę podwójną
wcześniej miałem stożek polini airbox ale to samo było

musiałem zmienić bo oryginalna puszka nie pasuje do gaźnika 17.5

świeca mokra na dole i czarna powietrze mam 4 obroty od końca wykręcona śrubę mniej nie mogę dać bo gaśnie
śruba od obrotów na maxa wkręcona

olej sam wlewam do baku 100 ml na 5 litrów
tak mi kiedyś w serwisie powiedzieli i tak zostało może za duzo oleju
i jeszcze jedno mnie zastanawia oryginalnie peugeot ma rolki 8.0 g u mnie sa 8.5 g może to jest przyczyna braku obrotów

szkoda ze nie chcą regulować gaźników u nas w serwisie tak to bym zostawił i naprawili by a tak to do pseudo mechaników muszę jeździć

to wszystko zaczęło się od zmiany gaźnika i króćca z 12 na 17.5
problemy z obrotami
v max normalnie 72 do 75 leci płynnie się rozpędza

wiekszy gaźnik to mniejsza dysza.

Oryginalnie jak go kupiłem to dysza była 95 założona teraz jest 75
ok to kupie 70 i 65 zobaczymy jak będzie
dysze mam od ręki te główne obok mnie nie daleko
Dzięki

Witam dysze będę miał rano w poniedziałek
mam jeszcze jedno pytanie

jadąc w trasie jest wszystko ok prawie cały czas na full manetka jak wjeżdżam do miasta mam 2 mosty jeden jest ok ale korki a drugi jest bardzo pochyły
jak zjeżdżam w dół na hamulcu bo i tak lekkie korki skuter jest cały czas pochylony do dołu to jak zjadę to ma takiego muła zaraz po wyprostowaniu że muszę kilka razy manetka ruszać żeby ożył i inaczej by się zatrzymał to jest jakaś rada na to czy omijać ten most
tzn zalewa mi gaźnik chyba tak i to jest za każdym razem kiedy jadę tym mostem po mieście wszystko ok a jak pochylisz motor to od razu muł

Ok teraz na 65 dyszy jest chyba najlepiej
żadnego muła i prędkość mam 75
gdzie była 62 na tym filtrze powietrza
75 to na stożku miałem a teraz normalnie ciągnie 75
nie wiem czy to zasługa dyszy czy nie ale jeździ dobrze i nie muli
i tak zostawię go
aż kupie cylinder arisal 70 i wał
Pozdrawiam

Znacie kogoś na Śląsku kto by mi wyregulował gaźnik? Bo ja już nie mam pomysłu na mój sprzęt.