Docieranie - strata mocy - zagrzany silnik

Witam, dziś przejechałem się na "dłuższą wycieczkę" mianowicie 6km w jedną stronę. Jestem na dotarciu(30km) tak jak w artykule o docieraniu było napisanie że na początku trzeba czasem dać silnikowi wyższe obroty aby warstwa honowania się starła. Teraz wypruwam sobie żyły ze złości, bo chyba za długo jechałem 40km/h < i w końcu silnik powiedział stop i zaczął mi zwalniać. Nie dało się go uruchomić. Pokrywa przekładni była ciepła ale nie parzyła można było trzymać na niej rękę. Postawiłem skuter w cieniu i poczekałem 30min. Skuter odpalił bez problemów, z małą różnicą miał ciut wyższe obroty(po kupnie skutera, przy uruchamianiu trzeba było go trochę gazować bo gasnął na wolnych obrotach, a teraz po włączeniu było git, gdy odczekałem ponad godzinę po powrocie do domu, po uruchomieniu znowu ma ciut za niskie więc różnicy nie ma). Wróciłem do domu(kolejne 6km, razem 12km), jadąc >35km/h. Jak wracałem nie odczuwałem spadku mocy. Czy mogło dość do trwałego uszkodzenia silnika czy, zdążyłem szybko zareagować. Olej na pewno był.

Czekaj, to nie ty napisałeś "Na pohybel wam kupie chińczyka?

to ma być dłuższa wycieczka ? :p ja na dotarciu robiłem wycieczki ponad 150 km... W pierwszej fazie docierania 40 km/h to za dużo. Nic mu się nie stało, tak jest że na docieraniu słabnie. Może nawet przygasać.

myślę że wszystko jest jak najbardziej ok

a skuter to 2t czy 4t
przy predkosci 40km/h nie powinno się nic stać z taka predkoscia się dociera gorzej by było jakbyś na maxa ciagle jechał

a co do gasnacego skutera na wolnych obrotach to moze podkrec mu troche paliwka ale najpierw sprawdz kolor swiecy czy nie dostaje wiecej powietrza a mniej paliwa

w 2t to normalne że gaśnie jak zimny

w 4t tez ale to głównie jak jest niższa temperatura

ja tam jak swój 4t docierałem to mu dawałem czasmi na maxa ale tylko z górki bo miał lżej krecić

Suawek napisał:

Czekaj, to nie ty napisałeś "Na pohybel wam kupie chińczyka?

No pewnie :) Pewnie Patrykk skacze z radości że coś zaczyna mi się już dziać :) Suawek: napisałem to w przypływie złych emocji, bo za nic nie miałem możliwości znalezienia czegoś markowego w dobrym stanie, a wyjazd do innego miasta odpadał. Teraz powiększyłem swój spokój XD i nie będę rzucał takimi słowami.
Silnik 2t
Madi dzięki za uspokojenie bo zaraz w panikę wpadam.

4t to ja mam w kosiarce;), ale ten to amerykan briggs&stratton nie do zajechania

Jak czujesz, że słabnie to po prostu zatrzymaj się i daj mu odpocząć 10 minut i potem jedź dalej

madi w tym problem że nie czułem straty mocy po prostu stracił obroty jak by nie było paliwa choć manetka odkręcona i zgasł. Czy to może być wina tego że zalałem półsyntetyk? http://allegro.pl/olej-motocyklowy-bel-ray-jennix-2-suw-tzr-nsr-i1697362395.html

nie wiem jak wy ale ja kupiłem skuter 15 lutego czyli jeszcze zima i go docierałem w niskich temperaturach i sie tak mocno nie grzał bo chłodzenia miał zaje.....

olej tu nie ma nic do gadania, może masz gaźnik źle ustawiony, możnaby przestawić iglicę rowek niżej

Najważniejsze że jest wszystko OK. Dziękuję za odpowiedzi!

PS.: na tym forum przydała by się opcja "dawania piwa" za pomocne odpowiedzi tak jak na innych forach :)

To forum różni się od wielu innych np. tym że nie ma systemu pochwał, nie ma wyświetlenia kto jest na forum, nie ma shoutboxa, nie wiadomo kto jest moderatorem... Brak systemu ostrzeżeń 9od razu użytkownik jest blokowany - jak Pietro, nie wiadomo też na ile...

Przynajmniej ludzie normalni(mnie nie wliczajcie)

Madi ta strona jest zbudowana na gotowym silniku Wordpress.Więc raczej są nikłe szanse żeby rozbudować aż tak forum.

p.s Zdziwiłem się jak zobaczyłem,że oficjalna Polska strona kymco też jest zrobiona na Wordpressie ;)

madi napisał:

nie ma systemu pochwał, nie ma wyświetlenia kto jest na forum, nie ma shoutboxa, nie wiadomo kto jest moderatorem... Brak systemu ostrzeżeń 9od razu użytkownik jest blokowany - jak Pietro, nie wiadomo też na ile...

I bardzo dobrze, wg mnie powinien być jeszcze usunięty licznik postów. Dla niektórych to jakiś motywator żeby pisać byle pisać, żeby tylko nabić posta.
Zasadniczo czy zimny czy gorący czy 2T czy 4T skuter nie powinien gasnąć. Jeżeli to robi znaczy że jest źle wyregulowany.
Szefuniko, decyzja należy do Ciebie, jedź do serwisu albo czekaj na pierwszy przegląd. Jeżeli zgasł podczas jazdy to mógł spuchnąć tłok. Jeżeli się to będzie powtarzało, jedź do serwisu.

Jakub100001 napisał:

Madi ta strona jest zbudowana na gotowym silniku Wordpress.Więc raczej są nikłe szanse żeby rozbudować aż tak forum.
p.s Zdziwiłem się jak zobaczyłem,że oficjalna Polska strona kymco też jest zrobiona na Wordpressie ;)

WordPress to nowoczesny system dla blogów po rozbudowaniu modyfikacjami może posłużyć jako mała bądź średnia strona. Wersja 3.2 została 'odchudzona' i nie jest już tak mułowaty. Na dodatek dobre seo. A forum jest zbudowane na bbpress (dodatek do wordpress) ale to nie dział na takie sprawy.

CO DO TEMATU... Mi 2t potrafi zagasnąć jak jest duże obciążenie (3 osoby itp. itd.) a winą jest pogięty tłumik i za duza dawka nieprzepalonego oleju go zatykała i się zadusił :) Może być i tak. Lecz to nowy skuter więc nie powinna już rura być pogięta.. Chyba że w chinolach o temperatury rury same się zginają jak wężyki :) Uważam że chinole to loteria. Zależy albo dobry się trafi albo shit.