Docieranie Pytanka.... !!!

Witajcie drodzy użytkownicy a więc muszę was trochę podręczyć pytaniami a mianowicie.

1. Przejechałem 100km (WKOŃCU :D) Jeździłem do tego czasu max 20km/h
2. Zwiększyłem prędkość do 25km/h (Dojeżdżam do 25 puszczam gwizdek i tak w kółko ;d)

Czy dobrze zrobiłem że do 25 zwiększyłem? Czy więcej czy coś ;p

Jest to 4suw Romet 727...

nowy sprzęt czy cylinder ?

cylinder w zasadzie po 10km już jest "do jazdy"
jak cały sprzęt to jeździj na różnych obrotach, nie zamulaj, spokojnie tą 40ską możesz jechać
tylko sprawdź czy wszystko jest poskręcane

powinieneś docierać w pełnym zakresie obrotów.
szacun że wytrzymałeś te 100km
warto olej wymienić

Skuterek jest nowy :) Pełny zakres obrotów ? hm.. instrukcja Napisane jest 80% mocy ;p Czyli...?

Ojej nawet mi nie mów... 100km męki ;p

cóż. nie będę po raz kolejny odgrzewał tematu: "sposoby docierania silnika", było milion razy, każdy robi jak chce. jeśli tak Ci każą w instrukcji to rób jak piszą- 80% z 45 km/h to 36 więc te 25 km/h wydaje się zbyt zachowawcze.

edit- jeśłi skuter jest na gwarancji to i tak wszystko robisz w serwisie, instrukcja mówi: zgłoś się po 300km to się zgłaszasz i już.
A jak nie jest na gwarancji to wymień olej silnikowy i przekładniowy też by można było

Nom, szacun, że wytrzymałeś z taką prędkością ;D No dobra, jeździj tak 40km/h. Zmieniaj obroty, nie cały czas tak samo, a powinno być dobrze. Po prostu nie katuj silnika, jeździj z umiarem. Według mnie to jest jedyna zasada ;)

No ale mam jeszcze jedno pytanie...

Na początku jak jeździłem to przy 15km/h słyszałem warkot silnika a teraz słyszę go przy 20km/h czy to dobrze? znak że się dociera i wgl?

Dzięki za "Rispekt" ;d No to była masakra...

w trakcie docierania silnika możesz jeżdzić z max predkościa , cały pic polega na tym aby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów rozpedzasz go na max po czym odpuszczasz gaz i pozwalasz aby skuter wytracał predkość ( w silnku 4T odpuszczasz manetke od razy cala zamykajac komore spalin daje bardzo efektywne chlodzenie w silniku 2T odpuszczasz manetke gazy powoli) taka jest regula , chodzi o falowanie obrotami ze sie dobrze dotarł..
bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty.
w skuterowo.com jest fajny artykul fakty i mity na temat docierania rzeczytaj sobie ...

ja docierałem skuter przez 1000km tak jak opisalem wyzej, zero usterek predkosc max tyle co fabryka dal i jest ok
powodzenia w docieraniu

warto kilka razy w trakcie docierania przy troche wiekszym przebiegu np o 300km. jezdzic nim bardziej dynamicznie zeby wszystkie elementy w silniku sie dobrze spasowaly i przedewszystkim uszczelniły.. to tak na marginesie

A mam jeszcze 1 pytanko czy przy odpalaniu z kopki trzymać sprzęgło? Bo ja trzymam... i nie wiem czy można czy coś się nie stanie pozdrawiam.

możesz trzymać przy odpalaniu z kopki albo nie trzymać nic się nie stanie

Sprzęgło? Chyba chodziło o hamulec. Nie musisz go trzymać, bo trzymanie hamulca jest konieczne przy odpalaniu z rozrusznika (gdy koła stoją na ziemi żeby skuter sam nie pojechał).

Lukson, generalnie dobrze jest co kilka km dać silnikowi pochodzić na wyższych obrotach, ale nie można zapominać o tym, aby nie przegrzać silnika. Dobrze jest wyjechać poza miasto, jechać na średnich obrotach, odkręcić gaz żeby silnik się trochę wkręcił i popuścić gaz, i od nowa... I po kilku km postój i przerwa.

Lukson napisał:

w trakcie docierania silnika możesz jeżdzić z max predkościa , cały pic polega na tym aby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów rozpedzasz go na max po czym odpuszczasz gaz i pozwalasz aby skuter wytracał predkość ( w silnku 4T odpuszczasz manetke od razy cala zamykajac komore spalin daje bardzo efektywne chlodzenie w silniku 2T odpuszczasz manetke gazy powoli) taka jest regula , chodzi o falowanie obrotami ze sie dobrze dotarł..
bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty.
w skuterowo.com jest fajny artykul fakty i mity na temat docierania rzeczytaj sobie ...
ja docierałem skuter przez 1000km tak jak opisalem wyzej, zero usterek predkosc max tyle co fabryka dal i jest ok
powodzenia w docieraniu

Odnośnie tego zdania "bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty" to jak może cylinder wyżej pójść przy wyższych obrotach,po pierwsze to nie cylinder,a tłok,który ma swój zakres posuwu i nie ma to nic wspólnego z obrotami,po drugie może jedynie szybciej przesuwać się wraz ze wzrostem obrotów co jest logiczne.

Jeśli przez dłuższy czas nie będzie się przekraczało ~~30km/h to na tłoku może zrobić się próg a po odblokowaniu silnika będzie ciężko go wkręcić na wyższe obroty. Ale o próg to trzeba się starać dłuższy czas.

to chyba po jakiś 20tys km :)

Kapu próg się robi na cylindrze ;) I tu nie ma znaczenia czy się jedzie 10 km/h czy 70, bo tłok i tak cały czas pracuje w całym zakresie skoku.

Dobra panowie bo pytałem o coś zupełnie innego a wy OT robicie ;d dobra dzięki wielkie za odpowiedzi jak bd miał jakieś pytania napiszę.

Pozdrawiam

no ale przecież w skuterze się nie trzyma sprzęgła, bo jak niby ? Sprzęgło jest automatyczne...

Spokojnie...Wiadomo że lewy hamulec to tj. sprzęgło prawda...

zazwyczaj z prawej strony jest tylny hamulec a z lewej przodni