Czy dobrze docieram cylinder żeliwny 2t?

Witam
Od niedawna posiadam skuter Malaguti F15 FireFox LC, jakby co skuter jest w pełni odblokowany.
Skuter kupiłem z zatartym cylindrem więc kupiłem mu nowy żeliwny.
Przez pierwsze 40km jeździłem nim max 25 km/h ze zmiennymi obrotami i czytałem że podczas docierania czasami przez chwile trzeba dać mu w palnik więc jak już zrobiłem 40 km to pierwszy raz dałem mu manetke do spodu przez pare sekund.
Potem znowu jeździłem nim max 20 km/h i jak już zrobiłem 60 km też go przegoniłem.
Jak już zrobiłem 100 km znowu go przez 600-900m na maxa przegoniłem i potem jak już miałem 112 km to też.Jak miał już zrobione około 200 km znowu przez chwile dałem mu full gaz. Przy około 280 km przez 5 sekund też dałem mu manetke do spodu i jak miał 300 km to przeż około 30-40 metrów znowu go przegoniłem :)
Przy 320 km na pare sekund znowu dałem manetke ale to tylko przy ruszaniu przez 3-5 sek. Teraz mam zrobione około 330 km.
A tak ogólnie jeźdze max 20-30 km/h (oczywiście ze zmiennymi obrotami) i robie duże przerwy żeby skuter wypoczywał i sie nie przegrzał :)
Teraz się strasznie boje czy nie za często tak ostro jeźdze i boje się że to nie jest zbyt zdrowe przy docieraniu bo chce go jak najlepiej dotrzeć.
Na necie piszą ze czasami przez pare sekund trzeba go przegonić żeby sie jak najlepiej dotarł ale nie wiem czy nie czesto mu daje gaz.
Jakby co to dolewam mu do benzyny troche oleju (skuter jeździł przez pierwsze 100 km na Mixolu S jednak przesiadłem się na Castrola mineralnego)
Sory że tak wszystko szczegółowo ale chce się dowiedzieć czy go dobrze docieram :)
Proszę tylko o racjonalne odpowiedzi użytkowników którzy mają o tym troche pojęcia ;)
I wiele razy robiłem nim zrywy, albo gazowałem na postoju przez około 10 sek (teraz troche załuje) :/
Jak myślicie będzie git z tym cylindrem?
Co sądzicie o moim docieraniu?
P.S Jeśli chodzi o gaźnik to nie wiem czy jest dobrze wyregulowany.

Możesz jeździć tylko nie rób zrywów i nie gazuj mocno na postoju,docieraj jak docierałeś.nie lej mineralnego tylko pełen syntetyk do paliwa [i do dozownika jeżeli go używasz]
http://www.ceneo.pl/2295137#tab=reviews
lub podobny.

Paci... ^do paliwa i do dozownika^...?
A nie ^ALBO^?
Nie znam się, ale chyba dwie dawki oleju to przesada...? Bredzę?

Nie słuchaj tych internetowych bajek o jeżdżeniu 20-30 km/h przez pierwsze 1000 albo 1500 (!) km. Generalnie jeśli chodzi o docieranie to trzeba pilnować czterech zasad:
1. Raczej nie przekraczać 70 % obrotów maksymalnych silnika.
2. Nie przyspieszać gwałtownie.
3. Jeździć ze zmiennymi obrotami i bez pasażera.
4. Pilnować oleju w 4t, a w 2t lać dobry olej - nawet w mieszance 1:40.
Tyle wystarczy. W życiu docierałem cztery różne silniki i nigdy nie miałem żadnych przygód z nimi. Pomijając fakt, że sama jazda z prędkością 20 km/h po ruchliwej drodze jest zwyczajnie niebezpieczna to szkodzi się silnikowi. Dobrze dotarty silnik musi być poddawany różnym i zmiennym obciążeniom, inaczej możesz mieć problem z jego późniejszą mocą. Znam takich, co nawet nie wiedzieli o czymś takim jak docieranie i śmigają dalej bez kłopotów. Jeździj dalej z zachowaniem ww. zasad, a krzywdy silnikowi nie zrobisz. Może tylko zrezygnuj ze zrywów i piłowania silnika na postoju :-)

Zulus napisał:

Paci... ^do paliwa i do dozownika^...?
A nie ^ALBO^?
Nie znam się, ale chyba dwie dawki oleju to przesada...? Bredzę?

arasz na dotarciu w 2t zaleca się dolewanie do paliwa 1;100 mimo że dozownik działa.
Andrzeju książkowe docieranie
1. Pojazd musi być prawidłowo docierany. Po zamontowaniu cylindra:
- przed rozpoczęciem jazdy zalecamy aby silnik pochodził na postoju przez kilka minut, na wolnych obrotach
- pierwsze 500 kilometrów - nie zalecamy przekraczania prędkości 30 km/h
- kolejne 500 kilometrów - nie zalecamy przekraczania prędkości 40 km/h
- kolejne 500 kilometrów - nie zalecamy przekraczania prędkości 50 km/h
- w czasie docierania absolutnie nie zalecamy ostrego przyspieszania.
UWAGA! Przypominamy, że jeśli nie będziecie państwo stosowali się do powyższych zaleceń, to silnik zostanie źle dotarty. Może stracić dużo kompresji (a więc swojej mocy) albo w ogóle się zniszczyć.
2. Zalecamy zwracać ciągłą uwagę na działanie układu podawania oleju (pompka, wężyki), a także nie dopuścić do jazdy z pustym zbiornikiem oleju. Zaniedbanie tego układu jest najczęstszą przyczyną zatarcia silnika.
Zalecamy aby olej do benzyny był mieszany równocześnie z dwóch źródeł.
Olej należy wlewać nie tylko do zbiornika oleju. Radzimy dodatkowo dolewać nieco oleju do benzyny. Bezpośrednio do zbiornika paliwa. Około 50ml oleju / na 5l benzyny. Zarówno na dotarciu, jak i potem, przez cały czas użytkowania. ( Po dotarciu, wystarczy 25ml / na 5litrów benzyny). Zbyt ubogi skład mieszanki spowoduje przegrzewanie się silnika i w konsekwencji zatarcie tłoka. (Ten punkt dotyczy tylko silników dwusuwowych z dozownikiem oleju!)
W przypadku nie spełnienia opisanych powyżej zaleceń i nie przestrzegania podstawowych zasad eksploatacyjnych może dojść do uszkodzenia pojazdu lub jego nieprawidłowego funkcjonowania.

Dzięki chłopaki na pewno będe się stosował do waszych rad :)
Ale mam nadzieje że go dobrze docierałem bo najważniejsze są pierwsze kilometry a ja mam już około 330 :)
Będzie miał skuter moc?
I czy cylinder będzie w dobrym stanie?