Czy dobry olej kupiłem?

A więc była promocja w Tesco i za 20 zł kupiłem olej 1 litr "ELF SPORTI SRI 15W40", "Wielosezonowy olej mineralny najwyższej jakości"
Czy ten olej mogę wlać do mojego chinolka Torosa F16 zwłaszcza gdy jest on na dotarciu i w tej chwili ma w przebiegu 299,9 km.
Nie zaszkodzi w żadnym stopniu to silnikowi? Będzie dobrze pracował?
Nie znam się w sprawach związanych z olejami, lecz pamiętam, że przy starym skuterku wlewałem mu 10w40 semisyntetic

"Wielosezonowy olej mineralny najwyższej jakości"

Nie może być mineralny, wyjątek stanowi docieranie ALE OD 0. Po tym przebiegu już się prawie wszystko dotarło i olej to jednie syntetyk lub półsyntetyk.

jeżelibym go wlał to co się złego stanie? lub co może się stać?

wg mnie nic się stanie , 139QMB to tak naprawdę stara konstrukcja stworzona przez hondę wieeele lat temu więc. ja mam przebieg grubo ponad 10k km i silnik jest zalany olejem mineralnym

Nic się nie stanie, lej. To i tak może być za dobry olej.

Okej. Wie ktoś z was gdzie w Warszawie kupię (jutro) olej przekładniowy 85w90? Byłem na stacji BP, Shell, Orlen i nigdzie nie ma do kupienia, a 25 km w jedną stronę do Scoterlandu na Modlińską 103A nie za bardzo chce mi się jechać, zwłaszcza skuterem w którym już muszę wymienić olej bo jeżdżąc po stacjach zrobiłem już ponad 320 km.

Na Łopuszańskiej 36 lub 32 - już nie pamiętam dokładnie, jest duży salon motocyklowy i mają tam wszystko - zapewne olej przekładniowy też.

Z reguły na Bliskiej i na Orlenie jest Hipol 85W90. W dużych marketach takich jak Auchan też.

na dodatek 1 butelka może przeżyć cały skuter :D

Dokładnie , ja za litr Hipolu z Orlenu płaciłem 15zł :)
izdebski a nie było Elf Scooter 4Strada 10W40 ? Tego oleju zakupiłem dość dużo w opakowaniach 1L oryginalnych po 21zł. Wszystkim lałem ten olej i było dobrze , nikt skarg nie zgłaszał.

Nie było.