CPI Oliver słaby v-max - regulacja?

Witam, to mój pierwszy post, ale nie znaczy, że nie czytałem wcześniej nigdy forum i nie wiem ocb.

Posiadam skuter cpi oliver z 2006r i mam z nim problem... strasznie słaby v-max.

Aktualnie siedzi w nim:
tłumik" Laser X-pro
wario: top racing sv1 + rolki 5,5g
sprężyna centralna: czerwona +22% top racing (wiem traci właściwości po rozgrzaniu i ona tak ma)
sprężynki sprzęgła: niebieskie też top racing.
gaźnik fabryczny: Mikuni 16mm + dysza 5,75 fabryczna i iglica na środku. śruba od mieszanki ustawiona na 1 i 1/4 obrotu (tak osiąga największy v-max z tymi gratami 65km/h. Delikatne odkręcenie śrubki od mieszanki powoduje spadek prędkości z 65km/h na 60km/h gdy manetka jest na full i lekkie popuszczenie powoduje powrót do 65km/h, kiedy cofnę śrubkę na 1 pełny obrót, to po gwałtownym puszczeniu gazu i ponownym dodaniu skuter łapie chwilowego muła, więc 1 i 1/4, to najlepsze rozwiązanie).
moduł: Naraku.
przełożenia: 13,5 obrotu dzwonu na 1 obrót koła.
cyl seria i 6100 przelotu.

Skuter na serii leciał max 60km/h, a najczęściej 55km/h (miał jedynie zdjętą tuleję z wario i odblokowany jakiś chiński moduł).

Po wpakowaniu gratów jak wyżej, ale na seryjnym wario kiedy się pochyliłem leciał max 70km/h na rolkach 4,5g.
Aktualnie max na prostej 65km/h porównywane z samochodem i gps, licznik skuta też tyle pokazuje, więc trafił się wyskalowany idealnie (jak jest slilny wiatr, to więcej jak 55km/h nie pojadę), a z górki max ile mi się udało 75km/h. Czasem jak się z górki rozbuja, to leci 70km/h, ale powoli spada i zatrzymuje się na 65km/h (ważę 84kg).
na rolkach z kompletu top racinga 5g max 60km/h.
na rolkach 6g nie miał siły się rozbujać nawet do 60km/h
przyśpieszenie ma bardzo dobre i ciągnie od zera aż do końca jego v-maxu.
pasek wchodzi na około 0,5cm od końca talerza wariatora, co widzę po wyślizganiu.
Nie mam problemów z odpalaniem na zimnym, jak i na ciepłym (pali od strzała).
pokonuję dziennie dystans do pracy ~25km w jedną stronę i po dotarciu do celu przekładnia jest jedynie ciepła, ale nie gorąca, co nie wskazuj na to, żeby coś się ślizgało (większość trasy jadę średnio 40km/h ze względu na korki i balansowanie między samochodami).

Nie wiem co jest tego przyczyną, bo jak czytam na sieci ile latają na tym skucie i to na serii cylku, to mój wygląda na jakąś padakę, albo bajki czytam, albo pada już cylek (kompresji nie sprawdzałem).
Wymieniałem świece, cewki, kabel, fajki i nic nadal to samo...
na podstawce centralnej kręci wysoko aż ucieka z miejsca i nic nie przerywa.
Dodam, że pasek mam grubości 16mm i zastanawiam się, czy on nie ma na to wpływu, bo się już kończy, lub gaźnik wymaga wsadzenia większej dyszy, ale jakiej? (wsadziłem 0,65 i nie mogłem go wyregulować, bo zawsze się dławił i nie ważne, czy był filtr, a w nim zwężka, czy nie... lub bez puchy, po dodaniu gazu po prostu gasł).
Może przełożenia go blokują?

Noszę się z zamiarem wymiany cylka na malossi sport 70, ale czy warto i czy gaźnik 16 podoła?

Fabryczny 2T powinien lecieć 70km/h, a co dopiero podrasowany. Dziwi mnie, że po przejechaniu 25km nie masz gorącej przekładni, zwłaszcza, że to 2T. Rozumiem, że Twój moduł dobierałeś konkretnie pod ten skuter? A sprawdzałeś czy nie masz blokad w gaźniku? Jeżeli chodzi o dyszę, to jest sens jej wymiany dopiero, kiedy wyminisz cylinder. Gaźnika zmieniać nie musisz, ja sam mam 4T z 80cc na fabrycznym gaźniku fi 16 i daję rade.

Blokady w gaźnika nie ma, bo jest to mikuni vm-16. Przepustnica chowa się cała i iglica tez jest okej. Na moim gaźniku skuter kumpla longjia zasuwa ponad 70 na mojej regulacji, a też jest, to 50.

Panowie waham się między dwoma cylindrami.
Zależy mi na v-max, czyli także moc odgrywa tu rolę.
1: Malossi sport 70
2: Stare6 sport pro mkII 70

Który wybrać?
gaźnik już mam Dellorto PHVA 17,5

a co ty bys chcial jak kupiłes tlumik pod cylindry 70cc. Kolego mamy te same silniki prawie te same skutery tylko ze ja mam inne plastiki. Mój skuter leci 70 bezproblemu a mam tak gaźnik mikuni te co ty dysza 68 orginalnie masz tam dysze 60 i po jej zmianie daje troche do przyspieszenia. Mam też tłumik tecnigas q-tre ktory jest srednioobrotowy ktory mozna powiedziec ze nadaje sie pod 50cc. wariator mam orginalny tylko ze podpilowany i zmniejszona tuleje o 1mm. A z rolkami to tak na 3 rolkach 6g jedzie 65km/h na spokojnie i powoli dochodzi do 70 ,a na 3rolkach 3,5g i 3,75g leci 70km/h bezproblemu a przyspiesznie troche slabsze. resta seria dodam ze skuter ma juz przejechane 12tys km na serii cylindrze ktory nie byl docierany tylko odrazu rura z salonu ,ale to juz nie moja wina tylko mojej kuzynki :). Dodaje filmik :https://www.youtube.com/watch?v=3QfNOT4-o9I

z tymi 3 rolkami to chodzi mi o to ze 3 po 3,5g i 3 po 3,75 ;)

Tak, tylko u mnie na rolkach 4,5g skuter wyje i nie pojedzie więcej jak 50km/h