Co teraz, centralna?

Serwis póki co zakończony czyli reasumując:
- zrobiłem szlif cylindra +0,75
- założyłem nadwymiarowy tłok TKRJ
- Tecnigas Next-r
- rolki 6g
Tak jak pisałem ,docieram go ostro, bez wydziwiania z jazda 30km/h. Kompresja 11,9, max licznikowy o grubość wskazówki mniej od 80 na prostej drodze, przyśpieszenie powalające w porównaniu z tym co było przed modyfikacjami (rolki 6g zwiększyły obroty przez co rusza z większą mocą).
I tu pytanie bo po założeniu rolek (oryginalne były 8,6g) czuć w pewnym momencie że coś się uślizguje. Startuje, skuter rwie do przodu, rosną obroty i w pewnym momencie czuć że cała moc nie idzie na koło ale jak delikatnie odpuszczę gaz to łapie i goni dalej. To się stało dopiero po dzisiejszym założeniu rolek więc zakładam że albo pasek nie daje rady albo sprzęgło. Co proponujecie?

Mam podobny przypadek,wina jest chyba w wadze rolek?

Sprężyna centralna i tak i tak się przyda.Możliwe że to przez nią albo rolki, ale centralkę i tak polecam :D

Centralna pomoże tylko ile w "+"

Ja przy Tecnigasie mam Top Racing +30% i rolki 7g ;) Podobno Peugeot ma podobną charakterystyke silnika do Kymco...

artur_81 napisał:

Mam podobny przypadek,wina jest chyba w wadze rolek?

To oczywiste tylko pytanie, co nie daje rady. Silnik SF 10 ma max moment obrotowy przy 6 tys. rpm. Jeżeli rusza się przy maksymalnym momencie obrotowym to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że przekazanie napędu nie daje rady bo zostało opracowane do niższego momentu.

Suawek, nie powinieneś mieć tak zestrojonego napędu, aby skuter ruszał dopiero przy maksymalnym momencie obrotowym- szybka ruina sprzęgła pewna!

Według mnie, powinieneś zastosować cięższe rolki, ale trudno powiedzieć dokładnie o jakiej masie- najlepiej sprawdza się w takich przypadkach metoda prób i błędów.

Nie jest wykluczone, że sprężynę też będzie musiał wymienić, ale zrób to dopiero jak dobierzesz odpowiednie rolki.

Według mnie, należy wymienić centralną a dopiero dobrać odpowiednie rolki. Zmiana centralnej zmienia cały charakter przekładni CVT.

Artur, faktycznie- chyba masz racje!

Suwak zakładaj centralną dopasuj roleczki i śmigasz aż miło.
Pomyśl jeszcze nad zmianą paska

W Kymco nie ma po co zmieniać paska :) Nawet w chinolach po zmianie wydechu wytrzymuje seryjny.

Dlatego rozglądam się za obrotomierzem żeby ustawiać na obroty a nie słuch bo to z dupy takie ustawianie. W każdym razie jak się sprzęgło sfajczy to oznacza że nie było godne tej mocy i się kupi nowe, mocniejsze :mrgreen:

Suawek - może coś z tego wyczytasz.
http://skutery-info.pl/baza-wiedzy/porady/262-regulacja-ukladu-przeniesienia-napedu-rolki-wariatora-czesc-pierwsza.html

http://scooter-site.pl/topics34/regulacja-napedu-co-i-jak-vt189.htm

Dzięki pyjan.
Powiedzcie mi jak się mają oznaczenia sprężyn kolorami? Rozumiem że to jest jakiś standard. Widziałem oznaczenia samymi kolorami, oznaczeniami +15%, +20% itd oraz 20 kg, 25 kg. Oczywiście sens % i kg rozumiem, tylko jak się one mają do siebie. Nacisk 20kg to ile %?
Albo od innej strony - jaki nacisk ma standardowa sprężyna w vitality?

Poza sprężyną możesz też kupić twist control - zapobiega on skręcaniu się sprężyny.