Cieknie mi olej koło wariatora

Witam

Znowu mam mały problem z moim skuterem.

Wchodzę do garażu, biorę kask, otwieram kopniak (bo aku do wymiany) i co widzę? Plamkę oleju!!! Zaczyna moje badania skąd może pochodzić owa plamka i po chwili stwierdzam, że z okolic wariatora a raczej z łączenia obudowy silnika i pokrywy napędu. W sumie mnie to zaniepokoiło ale trzeba było jechać do roboty.

Po powrocie zrobiłem zdjęcie żeby można było innym zanalizować wyciek.

Uploaded with ImageShack.us

Lekko czerwona strzałka to zaznaczenia skąd leci ten olej
Czerwona pokazuje jeszcze jakieś plamy z uszczelki pokrywy
Niebieska pokazuje jak się sprężyna od stojaka ukidała tym olejem.

No i teraz zdaję się na was co to może być i czy się tym przejmować. Olej jest koloru czerwonawego a czasem zwykłego koloru żółtego.

I druga sprawa że w filtrze paliwa jest powietrze. Tak pół na pół. i żeby było śmieszniej jest w pozycji poziomej. Fotki nie daje bo to nic nie da ale czy to ma jakiś wpływ na moje częste mulenie??

Musisz odkręcić pokrywę napędu i skontrolować skąd dokładnie wycieka olej. Wyciek może być z simeringa wału, albo przekładni.

Tak dokładnie to cieknie z tego czarnego trzymadełka od przewodów hamulcowych. Z przekładnie zasadniczo nie cieknie ale jest tam taka plama. Może być też to jakiś rozbryzg tego oleju z tego trzymadła. Zaznaczam że z przekładni mi nie cieknie. A nie chce rozbierać przekładni bo się jeszcze muszę zdobyć na odwagę żeby czegoś nie zdu.... zepsuć.

Tak, tylko że nie wiesz skąd olej dostaje się do tego "trzymadełka" żeby to sprawdzić musisz odkręcić pokrywę paska.

Może wycieka Ci płyn hamulcowy? próbowałeś dokręcić złączkę?

Nie ale zaraz zejdę zobaczyć i jak coś to dokręcę i jeszcze sprawdzę czy jest jakaś kropla.

Jak dokręcisz, do dobrze wymyj benzyną ślady po płynie, bo jest żrący i może zniszczyć lakier, a nawet ocynk sprężyny.

Jeśli wcisnął byś hamulec to powinien się lać płyn hamulcowy. Ale on nie wygląda tak. Nie wygląda mi to też na olej. A na co? A na nieszczelny kranik paliwa. Tak, kranik popuszcza benzynę która napiera na zaworek pływaka powodując jego otwarcie. Gdy w komorze pływakowej znajdzie się za dużo benzyny ucieka to wszystko rurką odpływową z gaźnika.

No własnie na kraniku jest tego najwięcej. A zupełnie najwięcej jest tego na łączeniu wężyka do tego kranika! Ale czy tam może być olej? Czy benzyna nabiera takie brunatnej barwy i jest oleista?

Myślę że benzynę poczułbyś po zapachu.. ;)

No mi to raczej pachnie na olej. Ale skąd tam olej miał by się wziąć w tym kraniku? Bo z przekładni to raczej mi nie cieknie!

Nie słuchaj pierdu pierdu, o kraniku z benzyną, tylko dokręć połączenie przewodu hamulcowego tylnego koła ;)

A masz rurkę odmy? Jeśli nie to leje się z odpowietrznika skrzyni korbowej. Normalne.

Rurkę odmy....hmmmm. Ja nawet nie wiem co to jest. Wiem tylko, że jest jakaś takie czarna rurka w sprężynowym oplocie a na końcu jest takie coś ze śrubka na dole a rurka wychodzi gdzieś z pod gaźnika. A rurka odmy to może być jeszcze taka pod filtrem powietrza z takim czarnym dekielkiem na końcu. Zauważyłem, że nie leje się ten olej jak zrobię krótką trasę i silnik nie nabierze temperatury. Jak robię dłuższą tak ok 10 km to czasami se kapnie taka kropelka olejopodobnej cieczy.

BTW z tym filtrem paliwa to jak? Może być w nim powietrza połowa? Bo wydaję mi się że czasem jak może łapać powietrze zamiast paliwa. A wężyk jest akurat między poziomem paliwa a powietrzem.

Filtr paliwa masz OK. To nie diesel z ciśnieniowym układem paliwowym, żeby trzeba odpowietrzać filtr ;)